Jos olisit työtön ja työkkäri velvoittasi sinut vaikkapa Lieksan katuja lakaisemaan
toimeentulotukea vastaan, lähtisitkö? Jos muuten et saisi mitään rahaa mistään.
Kommentit (21)
Tosin tällä selällä en pystyisi kovin hyvin sitä hommaa tekemään. Mutta pakkohan se olisi lähteä! Lapselle pitäisi kyllä sitten järjestyä läheltä hoitopaikka, en omista autoa ja julkisilla ei joka paikkaan pääse....
Mutta mikä oli tän jutun pointti? Miksi kysyit?
Niin ja sopivat vaatteet/kengät pitäisi kyllä saada siihen hommaan! Ei mulla olisi varaa sotkea omia vaatteita...
Työssähän saadaan palkkaa ja ei voi ottaa samaan aikaan toimeentulotukea.
Mutta mikä oli tän jutun pointti? Miksi kysyit?
ap
Miksi se olisi toimeentulotuki eikä palkka? Työssähän saadaan palkkaa ja ei voi ottaa samaan aikaan toimeentulotukea.
etkä ole työllistänyt itseäsi ryhtymällä yrittäjäksi. Eikö ole hienoa, että valtio kuitenkin maksaisi sinulle toimeentulotukea, jotta et kuolisi nälkään. Vastineeksi kuitenkin pitäisi tehdä jotain hyödyllistä ja työkykyä ylläpitävää. Jos vaikkapa jossain Lieksassa nyt juuri olisi tarvetta kadunlakaisijalle, niin eikös siinä kysyntä ja tarjonta kohtaisi oivalla tavalla...
Kunta voisi palkata töihin ja maksaa oikeaa palkkaa.
oletko sitäpaitsi suorittanut kadunlakaisualan ammattitutkinnon/pätevyyden?
Vaikka tekisin mieluummin kadunlakaisua tai siivoustyötä hieman vähemmän näkyvällä paikalla kuin jossain kaupungilla kaikkien tuijoteltavana.
tunnetusti on sitä joutilasta työvoimaa kadunlakaisemiseenkin. Ei ne mua siellä tarvitse.
itselleni mieluummin uuden, työllistävän ammatin. Ja näin juuri nyt teenkin.
tunnetusti on sitä joutilasta työvoimaa kadunlakaisemiseenkin. Ei ne mua siellä tarvitse.
Kilometritehtaalla on niin paljon väkeä, ettei kaduissa taida kilometrit riittää kaikille.
kuukauden toimeentulotuet ennenkuin minut sinne raahaisivat, asunto, matkat, muutto, vai kävisinkö 500km päässä päivittäin, mihinkään parakkiin en kyllä suostuisi asumaan.
Toimeentulotuki pitää maksaa ilman mitään velvoitteita, muutenhan se on työtä ja työstä pitää maksaa tekijälle palkkaa.
Menisin kyllä mielelläni tekemään tuota työnä,
jos mulle maksettaisiin siitä asiallinen TESin mukainen palkka.
Ja miten en saisi mistään rahaa? Tietysti saisin, jos kieltäytyisin tosta ja työkkärirahat otettaisiin pois, niin sossun olisi pakko maksaa sitten toimeentulotukea.
En osaa ajaa lakaisukonetta (en tiedä vaaditaanko siihen ajokorttia, jota minulla ei edes ole, mutta kyllä sitä konetta pitää osata käyttää). En toki kiinnostuisi tuollaisesta hommasta muutenkaan, enkä keksi syytä, miksi juuri minulle tarjottaisiin sellaista työtä - minulla kun on koulutus, ammatti ja ihan kelvollinen tyohistoria.
Ei Suomessa katuja lakaista harjalla, tiedoksi vaan. Tuollainen työtarjous olisi jo suunnilleen simputusta ja vertautuisi siihen, että joku ihminen laitettaisiin siivoamaan hammasharjalla kunnon välineiden sijaan.
Ja miksi muuttaisin Helsingistä Lieksaan jonkun ihan yhdentekevän duunin takia? Ja miksi Helsingin työkkäri tarjoaisi simputuspaikkaa Lieksasta?
Ja miten en saisi mistään rahaa? Tietysti saisin, jos kieltäytyisin tosta ja työkkärirahat otettaisiin pois, niin sossun olisi pakko maksaa sitten toimeentulotukea.
jos olisin työtön, haksin töitä joista maksetaan palkkaa. Hetke ntietty voisin katsella kotonakin, mutta siinä vaiheessa (viimeistään!) kun työkkäri alkaa ehdottelemaan moista, muuttaisin mieluummin vaikka ulkomaille oman alan töihin, jos suomesta ei löytyisi minulle mitään palkkatyötä.
Olen perheellinen, ja olen jo kerran muuttanut Ruotsiin työn perässä. Ja Ruotisista takaisin Suomeen, kun täältä alkoi töitä löytymään.
eikä sen palkan tarvitsisi edes olla työkkärin korvausta isompi, mutta palkan mukana tulee sellaisia pieniä työsuhde-etuja kuten työterveys, vakuutukset tapaturmien ym. varalta ja eläkekertymä, jotka ovat monta kertaa arvokkaampia kuin se palkkasumma.
kieltäytyisin, kyllä sossut ovat ennenkin maksaneet kun lyöty faktat pöytään että on pakko maksaa (eivät kadullle heitä kuiteskaan)
tekisin sitä työtä kotoa käsin.