Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Lasten pyssyleikit...

Vierailija
15.03.2012 |

Kyseessä hoitolapsi. Hoitolapsilla ei pyssyjä ole. Omilla lapsillani on, mutta ovat pois hoitolasten silmistä. Itse hyväksyn pyssyleikit, siihen vaan puutun että ihmisiä ei osoitella. Hoidossa minulla on kaksi 4-vuotiasta poikaa, joita tottakai poikina pyssyleikit kiinnostavat. Enkä sitä ole kieltänyt, mielestäni se on aivan normaalia. Vaikkei hoitolapsilla pyssyjä ole käytössä, tekevät niitä legoista, lapioista ja puukepakoista. Kuten tänään ulkoillessamme... Pojilla oli kepakot ja metsästivät niillä hirviä, karhuja ja dinosauruksia.

Kun toista lasta tultiin hakemaan (kyseessä aika vilkas kaveri), juoksi hän äitiään vastaan ja sanoi että "minä ammun sinua pumpum." tästäkös äitinsä "riemastui". Repäisi kepakon pojan kädestä ja alkoi karjua kurkku suorana että "pyssyleikit on tosi ruma leikki ja niitä et ikinä saa leikkiä. Äiti ei tykkää yhtään että leikit niitä".

En saanut tilaisuutta kertoa että kyseessä oli metsästysleikki, sillä äiti paasasi piha raikuen, tunki lapsensa autoon ja kaadutti pihasta.. Mielestäni lapsi vain intoutui niin äitinsä näkemisestä, että leikki kääntyi äitinsä ampumiseksi.

Mitä mieltä te olette pyssyleikeistä? Teenkö hoitajana väärin, kun annan hoitolasten leikkiä pyssyleikkejä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei äitiä saa ampua. Yleensä puutun noihin tilanteisiin huumorimielessä, esim. "ei minua saa ampua, kuka teitä sitten hoitaa". Onko mielestänne liian "lepsua?" Miten te vastaavat tilanteet hoidatte?

Ap

Vierailija
2/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja, äiti vauhko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa, niin sitten se vasta kiehtookin. Vanhempana osaa sitten suhtautua aseisiin normaalimmin, kun on pienenä saanu leikit leikkiä.

Mä en ymmärrä tätä ylihysteeristä leikkiasehöpötystä. Mutta toisaalta en ymmärrä muutakaan ylihysterisointia, jossa omat inhot ja pelot heijastetaan lapseen.

Vierailija
4/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyssyleikit itsessään ei kerro yhtään mitään kenenkään välivaltaisuudesta. Kuten ei nukkeleikit kerro siitä, että tytöstä on tulossa teini-yh.

Mielestäni tuo äiti on naurettava pelle, kuten kaikki pysyyleikkejä niin kovin kauhistelevat.

Vierailija
5/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä aika paska hoitaja. Luuletko että pk:ssa lapsilla on pyssyjä leluina? (ei ole) Pyssyt ei ole luontainen lelu pojille, se on kulttuurituote. Jos niitä ei lapsille mainosteta miten ne niistä kiinnostuisivat? En ole omilta pojiltani kieltänyt, ei ole ollut mitään puhetta, eivätkä ole niillä koskaan leikkineet (nyt jo yli 10-v.).

Hoitolapset on oppineet pyssyleikit sun lapsiltas. Itse vaihtaisin hoitopaikkaa.

Vierailija
6/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset on oppineet pyssyleikit sun lapsiltas. Itse vaihtaisin hoitopaikkaa.

No justiinsa. Kyllä on pyssyleikit, jatkuva kilpailu, painiminen ja remuaminen poikien geeneissä. Mitä ihmettä te sekoilette?

Miten sitten pitäisi toimia kun 5-vuotiaiden tyttöjen barbileikeissä perustetaan perheitä ja harrastetaan Kenin kanssa seksiä ja synnytetään vauvoja -pitäisikö sekin kieltää "lapsille sopimattomana" ??

Naisista -teistä vauhkoista naisista- on tullut ihan sekoja tässä ajassa. Herranjestas pojat on pyssyleikkejä leikkineet varmaan satoja vuosia.

Vierailija
7/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyssyleikit kuuluu poikien elämään. En ole ainuttakaan poikaa tavannut, joka ei halua pyssyillä leikkiä.

Tiedän yhden pojan, jolla niuho äiti ja tämä poika aina yritti lainata meiltä pyssyjä.

Ehkä 8 poika on joku neiti.

Vierailija
8/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No justiinsa. Kyllä on pyssyleikit, jatkuva kilpailu, painiminen ja remuaminen poikien geeneissä. Mitä ihmettä te sekoilette?

Miten sitten pitäisi toimia kun 5-vuotiaiden tyttöjen barbileikeissä perustetaan perheitä ja harrastetaan Kenin kanssa seksiä ja synnytetään vauvoja -pitäisikö sekin kieltää "lapsille sopimattomana" ??

Naisista -teistä vauhkoista naisista- on tullut ihan sekoja tässä ajassa. Herranjestas pojat on pyssyleikkejä leikkineet varmaan satoja vuosia.

Poikien kaverit eikä sukulaislapsetkaan leiki pyssyillä. Remuavat ja riehuvat toisinaan - niin kuin tytötkin! Ne pojat joiden olen nähnyt leikkivän pyssyillä ovat saaneet sen mallin telkkarista tai videopeleistä. Ei yhdessäkään miehessä ole pyssygeeniä.

Ja huomasit varmaan, että meillä ei niitä leikkejä ole koskaan kielletty. Jos joku lapsista - poika tai tyttö - olisi pyssyä pyytänyt olisin ehkä ostanut sellaisen. Mutta toisin kuin sinä, olisin hetken harkinnut onko se leluksi sopiva, ja olisin tosiaan saattanut kieltääkin. En tiedä, kun ei ole tosiaan se tilanne tullut koskaan eteen. Poikienkaan kanssa.

Vierailija
9/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyssyleikit kuuluu poikien elämään. En ole ainuttakaan poikaa tavannut, joka ei halua pyssyillä leikkiä.

Tiedän yhden pojan, jolla niuho äiti ja tämä poika aina yritti lainata meiltä pyssyjä.

Ehkä 8 poika on joku neiti.

Jos ei leiki pyssyillä on neiti. Niinpä niin. Ja se pyssykiinnostus on geeneissä, ei yhtään ympäristössä. ;)

Vierailija
10/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä aika paska hoitaja. Luuletko että pk:ssa lapsilla on pyssyjä leluina? (ei ole) Pyssyt ei ole luontainen lelu pojille, se on kulttuurituote. Jos niitä ei lapsille mainosteta miten ne niistä kiinnostuisivat? En ole omilta pojiltani kieltänyt, ei ole ollut mitään puhetta, eivätkä ole niillä koskaan leikkineet (nyt jo yli 10-v.).

kun omat pojat olivat taaperoita. Pyssyjä (leikki) ei ollut kotona, niistä ei kotona puhuttu jne. Mutta niin ne vaan yhtäkkiä alkoivat toisiaan ampua kepeillä ja järsivät leivistäänkin pyssyn muotoisia. Jostain ne vaan noita oppivat, ehkä hoitokavereilta (kaksi saman ikäistä poikaa, joiden vanhemmat eivät varmasti anna pyssyleikkejä leikkiä) sukulaislapsilta tai jotain.

Jos ei ammuskella kepeillä tai leivillä niin painitaan tai räjäytellään asioita. :D Pojat on poikia, ja pitää antaa ollakin.

Vierailija
11/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo minun metsästävä isäni ja hänen veljensä, pyssyhulluja molemmat on opettaneet lapsilleen pienestä asti et ihmisiä ei osoitella. Pyssyt on metsästystä varten.

Sinuna en kannustaisi lapsia pyssyleikkeihin jos vanhemmat on jyrkästi vastaa. Keksisin pojille muuta tekemistä ja siirtäisin huomion muualle. Maailmassa on paljon muitakin leikkejä

Vierailija
12/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden poikien pitää saada leikkiä pyssyleikkejä joita se kiinnostaa, ne keitä ei, niin älkäämme siihen pakottako.

Suurin osa haluaa ja se on ihan jees. Se malli ei tule kulttuurista, metsästys on maanviljelyä vanhempi muoto hankkia ruokaa perheelle ja se on ihmisenpennun saalistusleikkiä siinä missä leijonanpentu rähjää ja hyökkii sisaruksiensa kanssa telmien ja mittelöiden.

Säännöt on hyvä luoda, mutta leikki leikkiköön. Meillä se oli yhteenaikaan tottakai se mielileikki ja hyvä niin. Lapsi ei tosiaan nähny telkkarista muuta kuin pikku2 ja teletapit joten kotoa ei mallia tullut. Se on vain yksi kehityksen vaihe.

Vierailija
13/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyssyleikit ei kerro väkivaltaisuudesta mitään. Se on leikkiä ja oikealla pyssyllä voi tehdä väkivaltaa.

Lapseni ei ole koskaan kiusannut ketään ja lapseni kaverit on myös kaikki hyväkäytöksisiä ja muutenkin fiksuja.

Olet kyllä vähän bimbo. Sääliksi käy sun lapsiasi.

Opettaja sanoo, että lapseni harvinaisen hyväntahtoinen, että otahan opiksesi.

Eikä lapseni kaverit edes riehu.

Vierailija
14/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan oppineet videopeleistä tai lastenohjelmista, sillä telkkarista katsotaan edelleen vain pikkukakkosta, missä ei paljoa ampuilla!

Vesipyssyt ostin viime kesänä pitkän pohdinnan jälkeen. Enkä niitäkään sellasia, jotka ovat oikean pyssyn näköisiä. Että ihan sinut en tämän ammuskelun kanssa ole ja yleensä saakin (minun läsnäollessani) ampua vain hirviöitä tai muita örkkejä, ei ihmisiä.

Sodasta ollaan puhuttu, ja siitä, mitä ampuminen oikeasti on ja mitä siitä seuraa. Surulliseksi tulivat kun kuulivat, että siihen kuolee.

Vierailija
15/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneissä on, koska mistä pojat ne pyssyleikit keksivät, kun eivät kotoota ainakaan mallia ole saaneet.

Monen pojan ensipyssy on juuri se keppi.

Kummasti vaan se mun hyväntahtoinern poika tietää, että oikeat pyssyt on vaarallisia.

Asioista puhutaan kotona.

Vierailija
16/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei tykkää pyssyleikeistä, luuletko että hän näkee eläinten ampumisen yhtään sen parempana?

Ymmärrän hyvin lasten sotaleikit, mutta pitäisin tosi outona jos lapset leikkisivät eläinten ampumista. Jos lapset tykkäävät eläimistä, he suhtautuvat niihin yleensä suojelevasti.

Vierailija
17/17 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saavat tehdä ja leikkiä. Näin mun poikani päiväkodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi