Pyörtyminen raskaana
Pyörryin tänään neuvolassa (rv 30). Pyörryin istualtani ja en päässyt kaatumaan, kun terkka sai heti kiinni. Siinä hetken istuin ja koin olon sen verran hyväksi että uskalsin lähteä jo kotiin. Nyt pyörtymisestä jo monta tuntia, huono olo jatkuu (ehkäpä jopa pahenee), hiki valuu, heikottaa, väsyttää, janottaa, särkee päätä ja alaselkää ja alamahaa jomottaa.
Olen usein pyörtynyt, nyt ensimmäisen kerran raskaana. Kestääkö raskaana ollessa olon tasaantumienn kauemmin kuin "normaali tilassa"? En muista että aiemmin kun olisin pyörtynyt olo olisi ollut näin kauan tälläinen.
Onko tietoa kellään?
Kommentit (4)
Mä noilla oireilla, ilman pyörtymistäkin, olin ensiavussa parikin päivää...
Alkuraskaudessa pyörrytys on yleistä, koska kehon verenkierrossa tapahtuu muutoksia. Loppuraskaudesta kohtu taas painaa paikkoja ja voi aiheuttaa pyörrytystä. Minulla on aina alhainen verenpaine raskausaikana ja pyörryttää tosi helposti, tuo yhdistettynä vielä huonovointisuuteen tai alhaiseen verensokeriin on aika pomminvarma yhdistelmä.
Tosin kai se terkka sen mittasi.
Itse kyllä ehkä menisin lääkäriin tai johonkin missä voi sokerit mitata. Nimittäin alhaisen verensokerin oireita noi on myös. Syö jotain, jos oireet häviää, niin saattoi olla matala sokerit?
oli verenpaine tosi alhaalla. Lääkäri käski vaan syödä tarpeeksi ja aika suolaista.. Mulla oli mäkkärin suolapusseja aina lompakossa jos iski tosi paha heikotus.
Edes kauppajonossa en pystynyt seistä. Ostin omronin verenpainemittarin kotiin ja aina jos näytti liian vähän niin kivennäisvettä ja metukkaleipä suolakurkuilla välipalaksi :)