Hermostuin täysin, rikoin kaksi Villeroy lautasta
Onko tämä mitenkään hyväksyttävää? Kotitöitä riittää, hoidan kaikki siivoukseen ja pyykkäämiseen liittyvät asiat täysin yksin. Lapsia on kolme, koko ajan olisi tarve laittaa uutta pesukoneellista pyörimään, imuroida tai laittaa tiskejä. Meille kertyy jostain syystä hirveästi pölyä ja roskaa, ja todellakin tuntuu nenässä ja kurkussa jos siivouksesta vähentää. Tänään raivostuin ja kaksi lautasta lensi palasiksi. Lasten ulkoilu ja muu yhdessä touhuaminen kärsii, kun kaikki aika menee vain siivoamiseen. Mies ei osallistu siivoukseen, olen ajatellut että hän käy töissä, niin minun työni on hoitaa kotityöt...
Kommentit (40)
vastauksia taas tässä ketjussa!! Ei taas osata luetun ymmärtämistä, vastataan mitään sanomatonta paskaa, jota ei meinaa jaksaa lukea. Ihmettelen, miten joku ihan aikuisten oikeeasti jaksaa edes kirjoitella noin tyhjänpäiväisiä ja näennäisen asennevammaisia kommentteja.
Voi voi, sun pitäis sulkea kone ja lähteä vähän ulos rauhoittumaan, et menettäis mielenrauhaas näin tyhjänpäiväisten asioiden takia :P
Muuten olen sitä mieltä, että kotihommat ovat kotona olevan vastuulla. Meillä kotitöitä tehdään yhdessä lasten kanssa niin, että ikätason mukaan jokainen auttaa, kaupassakäynti yhdistetään ulkoiluun jne. Joskus toki tehdään muutakin, askarrellaan, luetaan ym, mutta kyllä meidän kotonaolo on enimmäkseen ihan kodin ylläpitoa. Tykkään siivoamisesta ja muista kotitöistä, joten itseäni tämä ei haittaa. Mies sitten hoitaa lasten riehuttamisen kun kotiutuu :)
Muuten olen sitä mieltä, että kotihommat ovat kotona olevan vastuulla. Meillä kotitöitä tehdään yhdessä lasten kanssa niin, että ikätason mukaan jokainen auttaa, kaupassakäynti yhdistetään ulkoiluun jne. Joskus toki tehdään muutakin, askarrellaan, luetaan ym, mutta kyllä meidän kotonaolo on enimmäkseen ihan kodin ylläpitoa. Tykkään siivoamisesta ja muista kotitöistä, joten itseäni tämä ei haittaa. Mies sitten hoitaa lasten riehuttamisen kun kotiutuu :)
Täällä kanssa yksi 3 lapsen äiti, joka todellakin tietää kuinka paljon sitä siivoamista ja kodinhoitoa on. Minä olen myös lasten kanssa kotona.
Aivan käsittämätöntä soopaa tuo, että kotona olijalle kuuluu kaikki kotityöt! Lapset on hankittu miehen kanssa yhteistuumin ja ainakin meillä on yhdessä päädytty siihen, että minä jään kotiin lapsia hoitamaan. Se ei todellakaan tarkoita että olisin mikään kotiorja! Tottakai päivittäiset pyykinpesut, astianpesukoneen täyttämiset ja ruuan laitot jää minulle, mutta mies kyllä osallistuu lasten harrastuksiin kuskaamisiin, kaupassa käynteihin jne. sen mukaan minkä on kotona.
Viikonloppuisin meillä osat vaihtuu. Minä olen töissä ja kotiin tullessa nautin valmiista ruuasta ja puhtaasta kodista. Mies on oppinut ettei se kotona olo mitään lomaa.
Voimia sinulle ap.
Täällä kanssa yksi 3 lapsen äiti, joka todellakin tietää kuinka paljon sitä siivoamista ja kodinhoitoa on. Minä olen myös lasten kanssa kotona.
Aivan käsittämätöntä soopaa tuo, että kotona olijalle kuuluu kaikki kotityöt! Lapset on hankittu miehen kanssa yhteistuumin ja ainakin meillä on yhdessä päädytty siihen, että minä jään kotiin lapsia hoitamaan. Se ei todellakaan tarkoita että olisin mikään kotiorja! Tottakai päivittäiset pyykinpesut, astianpesukoneen täyttämiset ja ruuan laitot jää minulle, mutta mies kyllä osallistuu lasten harrastuksiin kuskaamisiin, kaupassa käynteihin jne. sen mukaan minkä on kotona.
Viikonloppuisin meillä osat vaihtuu. Minä olen töissä ja kotiin tullessa nautin valmiista ruuasta ja puhtaasta kodista. Mies on oppinut ettei se kotona olo mitään lomaa.
Voimia sinulle ap.
Sinä käyt tosiaan myös töissä, eli olet eri tilanteessa kuin ap. Ja lisäksi, sinähän sanoit itsekin että hoidat pyykit, astiat ja ruuan, samoista asioista ap puhui myös.
En halua siivota itse aiheuttamiani sotkuja ja turhaan rikkoa ehjää tavaraa.
Mitä hyväksyntää tarkoitat? Omia astioitasihan ne kai olivat. Jos se helpotti, niin ihan hyvä mutta voisit kyllä käydä vaikka iltaisin lenkillä purkamassa ylimäääristä energiaasi astioiden särkemisen sijaan.
ja kun miest tulee kotiin, se voi jatkaa lasten viihdyttämistä, jolloin sä ehdit tehdä niitä kotitöitäs.
Kotityöt kyllä kuuluvat yksin naiselle jos on jäänyt miehen palkalla hoitamaan kotia menemättä ansiotyöhön. Sitten miehellekin kuuluu kotityöt kun tienaat omaa rahaa päivätyölläsi. Uskomatonta, että miehen vielä pitäisi siivota työpäivän jälkeen kun sinä et saa edes siivottua taloa koko viikon aikana sillä aikaa kun mies on yksin vastuussa perheenne toimeentulosta työpaikallaan.
Samoin kotityöt kuuluisivat yksin miehelle jos tämä olisi työssäkäyvän vaimonsa elätettävänä kokopäiväisesti kotona.
Opettele siivoamaan nopeammin ja käyttämään aikasi tehokkaammin. Ei voi olla noin vaikeaa kun pesukoneet on keksitty ja kaikki. Jos on tylsää ja samanlaista joka päivä (... ja siksi vituttaa) niin mene töihin
Mies osallistuu siivoukseen tai maksaa siivoojan.
Ettekö te helvatan retardit tajua, että lastenhoito on kokopäivätyötä!!?
Kaikkiko on 50 vuotta ajastaan jäljessä käsityksissään, siis että se kotonaolija on tosiaan joku orja,joka tekee KAIKEN?
Ei voi ymmärtää.
Ei ole mikään ihme näiden kommenttien perusteella, että Suomessa erotaan paljon kun miehen rooli vaikuttaa useille olevan pelkkä maksaja ja riistettävä, jotta lady itse saa vain levätä kotona
Ei kuulosta reilulta miestä kohtaan
Silloin kun mä olin kotona kahden muksun kanssa (1v ikäero), meillä oli jakona se, että mä tein mahdollisimman paljon kotihommia päivän aikana, että ehditään illalla rentoutua koko perhe yhdessä. Jos illalle oli hommia, ne jaettiin tasan. Eli yleensä mies lähti ruuan jälkeen muksujen kanssa ulos ja mä tein hommat loppuun. Lisäksi mies hoitaa lasten iltapesut ja mä siivosin sillä aikaa keittiön+mitä ehdin. Ja muksujen nukahdettua kenenkään ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Mä heräilin kyllä öisin lasten kanssa, mutta olis sovittu, että mieskin herää jos on tarvetta. Nyt olen mäkin jo töissä ja siisteystasosta on ollut pakko tinkiä, että ehtii olla lasten kanssa kiireettömästi..ehkä vanhana tulee enemmän harmiteltua menetettyä "laatuaikaa" kuin kodin sotkuisuutta.
ihan sama minkä merkkisiä ne lautaset oli. Mä ostin tosi kalliit lenkkarit, että polvet ei mee heti rikki kun käyn lenkillä purkamassa pahimmat vitutukset :D
Työssäkäyvä koko perheensä elättävä mieskö ei muka tee tarpeeksi perheensä eteen? Kotirouvan aviomiehen rooli ei ole mitään herkkua kun miehen tulot menevät usein täysin perheen hengissä pitämiseen. Eipä siinä miehellekään jää paljoa mitään säästettävää miehen omiin menoihin jos hän ei ole hyvin suurituloinen. Sitten vielä palkinnoksi pitäisi töiden jälkeen tehdä kotitöitä kotona kun ei-tienaava osapuoli ei ole saanut tikkua ristiin. Eli periaatteessa tässä tilanteensa mies on sen kotona olevan vaimonsa orja.
Jos ei halua olla miehen "orja", koska joudut päivittäin siistimään paikkoja niin kannattaisi varmasti hankkia se ihan oma työpaikka.
Mun on jotenkin vaikea ymmärtää miten ei selviä kotitöistä kahdeksan tunnin aikana.
Mun äiti oli yh joka kävi töissä ja sai hoidettua kaksi lasta, lemmikit ja koti oli aina siisti.
Joten sanoisin et sun kannattaa ehkä organisoida tekemisesi paremmin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:31"]
Ei ole mikään ihme näiden kommenttien perusteella, että Suomessa erotaan paljon kun miehen rooli vaikuttaa useille olevan pelkkä maksaja ja riistettävä, jotta lady itse saa vain levätä kotona
Ei kuulosta reilulta miestä kohtaan
[/quote]
Onko lastenhoito sun mielestä lepäilyä kotona?
Samaa mietin, että miten joku voi olla niin saamaton ettei saa 8 tunnissa asuntoansa kuntoon kun aikaa on siivota vaikka joka päivä. Lapset nyt ovat vain tekosyy kun ei kukaan järkevä ihminen ole 24/7 kiireinen lasten ja siivouksen kanssa jos on joka päivä kotona. Ilmeisesti se aika menee iltaan asti av:llä istuessa.
Kuinka paljon peset pyykkiä, silität, teet ruokaa ?
mun tuttu sai lähes burn outin 3 lapsen kanssa kun yritti tehdä kaiken. Vanhin kerhoon, kaikilla siistit vaatteet, imuroi kerran päivässä, teki kaiken ruuan itse, silitti vaatteet.
Sai jonkun kotiin auttamaan ja hankki robotti-imurin, pakkas 90% koriste-esineistä pois, ei tarvinnut enää pyyhkiä hirveesti pölyä, lasten ja äidin vaatteita ei pesty joka päivä eikä pitäneet vaatteita mitä piti silittää , pidettiin pizzaperjantaita, jolloin äidin ei pitänyt enää tehdä perjantaisin päivällistä jne.
Mieti kuinka paljon teet ja voisiko jostain joustaa.
Kun mä olin lasten kanssa kotona, imuroin joka päivä ennen päikkäreitä ja luuttusin pari kertaa viikossa. Pyykithän menee omalla painollaan (meillä kuivausrumpu). Joskus kasaantuu, joskus ei. Tiskikoneen tyhjennyksen ei pitäisi olla iso haaste, kun vie vaan hetken. Ruuanlaitto vie oman aikansa, mutta siitä voi aina välillä luistaa; päivällä edellisen illan ruokaa ja päikkäriaikaan laitoin alulle iltaruuan. Mulla olisi ehkä ollut haasteena ehtiä alunperinkään kauppaan ostamaan niitä Villeroyn lautasia..
Ap, alat organisoimaan ja suunnittelemaan arkesi tarkemmin.
Kolmen lapsen kanssa ja kodinhoidossa on paljon tekemistä ja sinua osaasi helpottaa varmasti jos tiedät mitä milloinkin teet.
Nukuthan tarpeeksi, huolehdit itsesi sänkyyn ajoissa, tai enhän tiedä herätteleekö pienimmäinen/pienimmäiset sinua vielä öisin. Jos heräilet öisin niin nukutko lasten kanssa päikkärit, jolloin saat lisäenergiaa loppupäivään?
Itse lähtisin miettimään tilannetta miehen kanssa yhdessä. Kerrot miehelle kuinka väsynyt olet, pidätte perhepalaverin ja kerrot toiveesi mitä mies voisi tehdä esim. viikonlopun aikana(ruokaa voi tehdä pakkaseen/ kodin siivouksen voi tehdä sunnuntaina: alkuviikko ainakin siistiä, ruokaostokset voi tehdä viikonlopuna koko viikolle) Suunnitelkaa mikä kummallekin on helpompaa ja mieluisampaa kotityötä, tehkää vaikka lista kotihommista ja hoidettavista arki-rutiineista jääkaapin oveen. Siitä on helppo katsoa mitä olikaan tänään ohjelmassa. Yksi apu arkeen on ruokalista.
Tsemppiä elämääsi :)
ottakaa siivooja. mene töihin jos ei muka muuten ole varaa. lapsia on kuitenkin varaa tehdä? eikä käynyt mielessä vielä ennen kolmatta lastakaan, että kotityöt lisääntyy lapsiluvun kasvaessa?