Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermostuin täysin, rikoin kaksi Villeroy lautasta

Vierailija
15.03.2012 |

Onko tämä mitenkään hyväksyttävää? Kotitöitä riittää, hoidan kaikki siivoukseen ja pyykkäämiseen liittyvät asiat täysin yksin. Lapsia on kolme, koko ajan olisi tarve laittaa uutta pesukoneellista pyörimään, imuroida tai laittaa tiskejä. Meille kertyy jostain syystä hirveästi pölyä ja roskaa, ja todellakin tuntuu nenässä ja kurkussa jos siivouksesta vähentää. Tänään raivostuin ja kaksi lautasta lensi palasiksi. Lasten ulkoilu ja muu yhdessä touhuaminen kärsii, kun kaikki aika menee vain siivoamiseen. Mies ei osallistu siivoukseen, olen ajatellut että hän käy töissä, niin minun työni on hoitaa kotityöt...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä riidellään palstalla koko ajan. Ensinnäkin, minun mielestä oleellista on jakaa vapaa-aika tasan -> tämä ei onnistu, jos lastenhoito ja kotityöt kokonaan toisen vastuulla, tai vapaa-aika rajoittuu lasten nukkumiseen.

Toiseksi, minusta on aika pelottavaa, miten monelle tuntuu olevan luonnolista, ettei toinen vanhempi - yleensä mies - osallistu lastensa hoitoon. Lasten itsetunnolle ei varmaankaan ole hyväksi, jos toinen vanhempi ei heitä halua huomioida. Eli kysymys ei ole vain siitä, mihin kotivanhempi pystyy.

Vierailija
2/40 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2012 klo 13:37"]

[/quote]

Itse elän toimeentulotuella ja arkiastiat on Villeroyta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli siis vastaus viestiin: Jos teidän arkiastiat on Villeroyta, niin varmaan olisi varaa hankkia sitä kodinhoitoapuakin.

Vierailija
4/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. kyllä vituttais niiden rikkominen, jos siis tahallani rikkoisin.

Ja kyllä minä olen sitä mieltä, että jos toinen vanhemmista on aina kotona, niin hän myös ne kotihommat hoitaa.

Vierailija
5/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä menet töihin 9-16 ja mies tulee kotiin töihin 24/7.

Vierailija
6/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osallistu siivoukseen, olen ajatellut että hän käy töissä, niin minun työni on hoitaa kotityöt...

joten anna mennä, jos se MUKA helpottaa, ja ehkä se helpottaa, kun ei osaa muuta tapaa.

Sä et kyllä taida osata edes organisoida niitä sun töitäs ollenkaan? Mutta sitä saa, mitä tilaa, ei voi mtn, sympatiani ei kohdistu tällä kierroksella suhun, itseaiheutettuun tilanteesees.

Vierailija
7/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tulee kotiin töihin 24/7.

Vierailija
8/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin eka kommentoija, kotona olija hoitaa kotihommat (paitsi viikonloppuna tasapuolisesti).

Jotain on pielessä sun kodinhoidossa jos kaikki aika menee siivotessa.

Vierailija
9/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ensin 9-16 ja sit töiden jälkeen tiskausta ja siivousta. Sillä erotuksella että välissä ei voi nukkua esim päiväunia tai katsella telkkaria.

Vai mitä tarkoitit?

Vierailija
10/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ensin 9-16 ja sit töiden jälkeen tiskausta ja siivousta. Sillä erotuksella että välissä ei voi nukkua esim päiväunia tai katsella telkkaria.

Vai mitä tarkoitit?

Vierailija
11/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on töissä 8h päivässä, ap itse 24h.

Vierailija
12/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helpotusta sä saat ahdistavaan, siivouksen täyttämään arkeesi siitä, että särjet lautasia ja joudut siivoamaan kaiken muun päälle vielä ne sirutkin?

Muutenkin olen aina ihmetellyt ihmisiä, joiden pitää särkeä jotain kun ovat vihaisia. Tuntuu hirvittävän lapselliselta sellainen käytös.

Vierailija
14/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus ei varmaan ollut että porukalla haukutaan ap:ta mutta nyt oikeasti jotain järkee noihin kellonaikoihin!

Vierailija
15/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tilanne on päässyt kärjistymään. t.psykologi

mitä helpotusta sä saat ahdistavaan, siivouksen täyttämään arkeesi siitä, että särjet lautasia ja joudut siivoamaan kaiken muun päälle vielä ne sirutkin?

Muutenkin olen aina ihmetellyt ihmisiä, joiden pitää särkeä jotain kun ovat vihaisia. Tuntuu hirvittävän lapselliselta sellainen käytös.

Vierailija
16/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ensin 9-16 ja sit töiden jälkeen tiskausta ja siivousta. Sillä erotuksella että välissä ei voi nukkua esim päiväunia tai katsella telkkaria. Vai mitä tarkoitit?

että toinen käy töissä ja sit väsyneenä pitäis vielä alkaa kotitöitä tekemään? Sillä kuka on kotona on kumminkin koko päivä aikaa niitä tehdä. Rytmittää ne hommat vaan. Kyllä kahdeksassa tunnissa pitäs keretä latomaan tiskit koneeseen ja täyttämään pyykkikone. Vaikka imuroimaankin joka päivä. Jos ei ehdi, niin on kyllä jotain vikaa. ei joka päivä tarvitse ikkunoita pestä ja mattoja tampata.

Vierailija
17/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kävi ennen usein niin, että ukko kun tuli töistä kotiin, hän istui sohvalle viettämään "vapaa-aikaa" kun päivän hommat oli jo tehty. Kaikki lapsien kanssa olevat tietää että sitä hommaa piisaa koko päivän mitalle. Ei ole ok että toinen jatkaa iltaan asti töitä (lastenhoitoa, siivousta, kokkausta, pyykkäystä) ja toisella alkaa vapaa kun kotiin pääsee. JUTELKAA miehen kanssa, meilläkin kuvio aukesi puhumalla ja nykyään mies osallistuu ja auttaa.

ÄLÄ SURE LAUTASIA, niitä saa kaupasta. Joillekin on vaan sitä temperamenttia suotu vähän enempi :) Jos lapset näki, selitä niille kuitenkin että äiti teki väärin jne. Toiv saatte homman selvimään!

Vierailija
18/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus ei varmaan ollut että porukalla haukutaan ap:ta mutta nyt oikeasti jotain järkee noihin kellonaikoihin!

Että turha sitä ap:tä muksia, kun kommentin sanoi täältä aivan eri ihminen. Oletan kyllä, että jos mies ei tosiaankaan tee kotona yhtään mitään, niin kaikki yöllä tapahtuvat lapsiperheen asiat, eli yöheräilyt, korvatulehdukset, oksennustaudit, pahat unet sun muut PLUS kukonpieraisun aikaan herääminen ekan lapsen herätessä ovat ap:n kaltaisen vastaajan harteilla. Siksi voi mielestäni sanoa, että tuollaisen kotiorjan työpäivä on 24/7, eli jatkuva hälytysvalmius päällä.

Vierailija
19/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se välttämättä tarkoita että hän on HALUNNUT hoitaa ne yksin, vaan ap on tilanteen pakossa tottunut ajattelemaan, että hänen kuuluu hoitaa kaikki kotityöt.

Vierailija
20/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia taas tässä ketjussa!! Ei taas osata luetun ymmärtämistä, vastataan mitään sanomatonta paskaa, jota ei meinaa jaksaa lukea. Ihmettelen, miten joku ihan aikuisten oikeeasti jaksaa edes kirjoitella noin tyhjänpäiväisiä ja näennäisen asennevammaisia kommentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi