Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo 36 vuotias ja vieläkin kasvoihini tulee mustapäitä ja finnejä!!!

Vierailija
14.03.2012 |

Tämä on niin ärsyttävä asia että välillä palaa hermot ihan totaalisesti kun esim. joku aamu huomaat että naamassa komeilee taas karsee paise jota ei saa peitettyä sitten niin millään!!! Ja onpa ne vielä niin kipeitäkin. Jos finnien tuleminen rauhottuu edes vähäsen niin sitten mustapäitä on senkin edestä, nenässä, poskissa ja leuassa. Nuorempana ihoni oli kyllä vielä vaikeampi, ei tosin mikään akne vaivannut, onneksi. Mutta eipä tämä ole nyttenkään kauheen kivaa jos iho on aina epäpuhtaan näköinen. Vaikka mitä aineita olen kokeillut näiden vuosien aikana niin mikään ei vaan auta. Ei auta erilaiset ruoat taikka sekään että lopettaa taikka vähentää minimiin mömmöjen laittamiset. Ihan sama mitä teen, ihohuokoset vaan pursuaa rasvaa, yöökkkk.

Aloin tossa miettii että kuinkakohan paljon mun rahoja on mennyt hukkaan näiden vuosien aikana? Ja miten paljon AIKAA. Kun joka päivä yritän jotenkin saada kasvoni kuntoon ja ennen ulos lähtemistä siistiksi. Kyllä olisin NIIN tyytyväinen jos pääsisin tästäkin ongelmasta!

Onkohan mulla vielä 50 vuotiaanakin joku teininaama.... aaaarhg....

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan naaman rasvoittumista, pintakuivuutta yms.

Olen itse 25 ja edelleen finnejä, mustapäitä ja paiseita silloin tällöin siellä täällä (mustapäitä aina, salisyylihappojutut auttaa PaljoN!)

En revi hiuksia päästäni asian takia, varsinkin kun katsoo äitini naamaa ja samoja paiseita näyttää sielläkin välillä olevan. Huoh.

Kosmetologi kommentoi leukapielieni satunnaisia ihon alaisia herneitä, että hormoneista johtuvat ja niihin ei pesut auta, täytyy vain hoitaa silloin kun paikalle sattuvat. Käytän vähänkin tuntuviin heti Phytomerin Oligopuria joka kuivattaa näppylät pois parissa päivässä. Jos paise ehtii tulla pintaan huomaamatta niin laitan Basironia että tulee ulos ja sitten hoidan Oligopurilla.

Vierailija
22/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama vaiva, olen samanikäinen ja hiuksetki rasvoittuu usein.

Ihon sain kuntoon kuule ostoskanavan Proactiv aineella (sitä mainostaa mm. Jessica Simpson). En ois ikinä uskonu, ku kaikki olen kokeillu! Kokeileppas!

Hiusten rasvoittuminen ei ole niin pahaa,kun pesee NORMAALEILLE hiuksille tarkoitetulla shampoolla.

Ei muuten ole samaa amerikoissa ja suomessa. Aineet on eri Suomen jonkun säädöksen takia. Tärkein niissä kuitenkin on salisyylihappo. Itse tilasin Paula's Choicen salisyylihappo kasvoveden, oikea ph-arvo. Ei _missään nimessä_ AlkoholiA!

Eikä esim mentholia, silikoneja tms. Pahentaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama selkäongelma :( olen 33. Aknea on ollut teini-iästä lähtien myös kasvoissa, paitsi kun söin nuorena Roaccutan-kuurin ja sen kanssa aloitin Diane Nova -pillerit. Tällöin iho pysyi hyvänä ja selästä jopa lähti aknearvet. Tätä hyvää vaihetta kesti 6 vuotta, kunnes lopetin Dianet tullakseni raskaaksi.

En ole halunnut enää hormonaalista ehkäisyä, ja nyt varsinkin selkä on taas hirveässä kunnossa. Se vaivaa kaikkein eniten, vaikka naamassakin on finnejä. Roaakaan ei voi enää syödä kun yritämme toista lasta ja siitähän on paljastunut mahdollisia kamalia sivuvaikutuksia. Muuten varmaan söisin uuden kuurin sitä. Jos joku on löytänyt jonkun keinon erityisesti tuohon selkään niin kuulisin mielelläni, mua kanssa harmittaa hirveästi kun ei voi pitää avoselkäisiä vaatteita koskaan :(

ja samoja ongelmia. Kasvojen iho nyt rauhoittunut.

Olen vähentänyt kaikenlaista muuta puhdistamista, paitsi kuorimista.Lisäksi Environ avst A vitamiini voiteilla on SELKEÄ vaikutus.

Ongelmani ovatkin nyt selkään tulevat finnit. Ja kun niitä on ollut kautta elämäni, niin selkä on niin arpinen että sitä ei voi näyttää kesälläkään. Toisen kautta rusketus peittää vähän tummia arpia ja aurinko muutenkin pitää finnit loitolla, mutta talviaika aina kamalaa.

Tavanic-kuuri vei finnit vähäksi aikaa mutta tulivat sitten takaisin. Eipä voi mitään. En raski ottaa mitään kalliita hoitoja selkäpuolelle, kun ne jää kuitenkin vaatteiden alle piiloon. Ainut vaan ettei kaikenlaisia ihania halterneck mekkoja ja paitoja pysty koskaan pitämään :(

Saappaat nähdä miten käy kun ikää tulee, ja miten mahdollinen hormonikorvaushoito(jos sille tulee tarvetta) vaikuttaa tähän.

Vierailija
24/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-vuotias, kärsinyt finneistä/ mustapäistä teini-iästä alkaen.

Minäkin tunnen olevani yksinäinen muiden joukossa tässä asiassa. Huomaan että jos esim. työkaverit puhuvat kauneudenhoidosta niin eivät edes katso minua. Luulevatko ne etten minä hoida ihoa ollenkaan?? Kuitenkin minä olen luultavasti kokeillut enemmän kaikkea hoitotuotteita kuin he :D

Äidilläni on muuten ihan samanlainen iho, onko teillä muilla suvussa? Voiko se periytyä?

Vierailija
25/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen niitä on ollut aina, nyt olen 33. Eivät ole kyllä kovin isoja koskaan olleet.

Ryppyjä ei kyllä ole vielä ollut, joten en nyt ihoani kovin ennenaikaisesti vanhentuneenakaan pitäisi...

aika usein juuri iäkäs iho kehittää oikein isoja mustapäitä. Näin olen käsittänyt.

Vierailija
26/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ei auta hormonaalisiin paiseihin,mikään ruokavalio ei muuta ihotyyppiäsi. Tietenkin voit itsellesi asiaa uskotella mehuja juomalla mutta ei se silti vaikuta. (ihan lääkäritkin asian todennut esim.suklaan kohdalla)

Kosmetologien hoidot voivat hillitä pääällisiä finnejä. Huokonen kun on tyhjnennetty niin tuskin se enää tulehtuu jos kotonakin vielä jatkaa hoito-ohjelmaa mutta vaikutus on väliaikainen. Pinnalliset komedot yms johtuvat usein bakteereista ihon pinnalla ja siitä että karvatupen toiminta on häiriintynyt tai sitä ei ole ollenkaan (joo,kasvoissa ns.vellus karvat)... eli summasummarum,jos et hoida ihoasi ja sen bakteeritasapainoa niin tod.näk kärsit vaivasta pitkään. Huolehtikaa siis ehostusvälineiden puhtaudesta,tyynyliinojen vaihdosta parin päivän välein, ihonpuhdistuksesta aamuin/illoin ja välttäkää koskettelemista kasvoihin.

Vierailija
27/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemätön käsi poskella, kyynärpää työpöytään nojaten, minuutin jaksoissa montakymmentä kertaa päivässä taatusti likaa ihon. Pidä myös kädet puhtaana ja mieti mitä kaikkea painuu ihoa vasten päivän ja yön aikana. Pese kasvot keskellä päivää jos ne tuntuvat rasvaiselta. Runsas vedenjuonti tekee iholle hyvää.

Vierailija
28/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aloitin atkinsin ja iho on nyt hieman rauhallisempi eikä kutia enää.

teini-iässä ei mitään ongelmia. Viime marraskuussa yhtäkkkiä alkoi naamaan ja kaulalle nousta finnejä ja paiseita ja niitä on paljon. Myös karvankasvu kasvoissa on lisääntynyt hirveästi. Saa jo päivittäin nyppiä karvat pois, mutta niitä on koko ajan enemmän. Käytän ehkäisypillereitä ilman taukoja. Juuri marraskuussa pidin kahden viikon tauon kun erosin ja ajattelin, että mihin mä ehkäisyä tarvitsen ja siitä kai tää alkoi

Ehkäisypillerit helpottavat monilla iho-ongelmia, ja niitä käytetäänkin aknen hoitoon. Pillereiden syönnin lopettaminen saa aikaan ryöpsäyksen hormonitoiminnassa. Se voi näkyä myös ihossa. Kun jokin elin on ollut lepotilassa, se alkaa yhtäkkiä toimia, vaikutus on voimakkaampi, kun se tulee kerralla.

Vierailija
29/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa, sekaiholla. Pahinta oli n. 25-vuotiaana, jolloin minulla oli stressiä vielä siinä päällä. Mulle tuli ikävä akne lähinnä leukaan ja kaulan yläosaan. Olin jo aiemmin syönyt Diane Novaa ihon takia, mutta lopetin sen, koska se aiheutti minulle alakuloisuutta, eikä seksiäkään tehnyt mieli. Tuohon uuteen aknen puhkeamiseen hain ihotautilääkäriltä voiteita ja miedon roaccutan-kuurin. Se auttoi tehokkaasti. Sen jälkeenolen yrittänyt lisätä kasvisten syöntiä, vedenjuontia jne. Se on saaattanut hieman auttaa, mutta luulen että vieläkin syön liikaa sokeria ja muuta iholle huonoatekevää.

Raskaus oli ihon kannaltakin ihanaa aikaa, minulla oli silloin täydellinen iho, eikä hiukset rasvoittuneet juuri ollenkaan! Molempien poikieni odotusaikana iho oli hyvänä, mutta tietenkin palautui heti synnytyksen jälkeen. Pesen hiukset joka toinen päivä, mikä riittää nippanappa...

Kasvovoiteena käytän etanavoidetta, se auttaa jonkun verran kun ihoni on talvella herkkä, pintakuiva, mutta silti rasvainen. Olen huomannut että meikkivoide ei tee iholleni hyvää. Nyt kun olen useimmiten meikittä lasten kanssa kotona, niin iho on parempi. Pitäisi etsiä sellainen meikkivoide, joka olisi sopivampi.

Raskaudesta päätellen hormonitoiminta vaikuttaa ihooni eniten. Ruokavalio voisi auttaa, mutten ole toistaiseksi halunnut jättää herkkuja, lihaa ja eläinrasvoja vähemmäksi....paino-ongelmia minulla ei ole, mutta uskon joidenkin ruokien välttäminen että kasvisten määrän lisääminen, hyviä rasvoja, avokadoa päivittäin jne auttaisi ihoa.

Äiti34v

Vierailija
30/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama selkäongelma :( olen 33. Aknea on ollut teini-iästä lähtien myös kasvoissa, paitsi kun söin nuorena Roaccutan-kuurin ja sen kanssa aloitin Diane Nova -pillerit. Tällöin iho pysyi hyvänä ja selästä jopa lähti aknearvet. Tätä hyvää vaihetta kesti 6 vuotta, kunnes lopetin Dianet tullakseni raskaaksi. En ole halunnut enää hormonaalista ehkäisyä, ja nyt varsinkin selkä on taas hirveässä kunnossa. Se vaivaa kaikkein eniten, vaikka naamassakin on finnejä. Roaakaan

ei voi enää syödä kun yritämme toista lasta ja siitähän on paljastunut mahdollisia kamalia sivuvaikutuksia. Muuten varmaan söisin uuden kuurin sitä. Jos joku on löytänyt jonkun keinon erityisesti tuohon selkään niin kuulisin mielelläni, mua kanssa harmittaa hirveästi kun ei voi pitää avoselkäisiä vaatteita koskaan :(

ja samoja ongelmia. Kasvojen iho nyt rauhoittunut. Olen vähentänyt kaikenlaista muuta puhdistamista, paitsi kuorimista.Lisäksi Environ avst A vitamiini voiteilla on SELKEÄ vaikutus. Ongelmani ovatkin nyt selkään tulevat finnit. Ja kun niitä on ollut kautta elämäni, niin selkä on niin arpinen että sitä ei voi näyttää kesälläkään. Toisen kautta rusketus peittää vähän tummia arpia ja aurinko muutenkin pitää finnit loitolla, mutta talviaika aina kamalaa. Tavanic-kuuri vei finnit vähäksi aikaa mutta tulivat sitten takaisin. Eipä voi mitään. En raski ottaa mitään kalliita hoitoja selkäpuolelle, kun ne jää kuitenkin vaatteiden alle piiloon. Ainut vaan ettei kaikenlaisia ihania halterneck mekkoja ja paitoja pysty koskaan pitämään :( Saappaat nähdä miten käy kun ikää tulee, ja miten mahdollinen hormonikorvaushoito(jos sille tulee tarvetta) vaikuttaa tähän.

Moikka, en tiedä mikä auttaa varmasti selkään muilla, mutta mulla auttaa solarium ja aurinko. Ainut vaan että olen tällä iällä luopunut solariumista koska se vanhentaa ja veltostuttaa ihoa, samoin sitten lisää syöpäriskiä. Mutta jos ei nämä asiat huoleta niin solkkua pari kertaa viikossa esim 6-10 kertaa kuuriluonteisena auttaa.Kesällä aurinkoa sitten. perustuu siihen että uv-säteily tappaa gram-negatiivisia bakteereja.

Itselläni saattaa selän iho välillä kukkia siitäkin syystä että tykkään talvella seisoskella kuumassa suihkussa. Pitääpä kokeilla lopettaa se ja käydä nopeammin suihkussa. Ja tuota environ avst bodyoilia vois käskeä siipan levittää selkään.

Vaikka onkin kyse hormoneista niin kyllä mulla siltikin ruoka vaikuttaa jonkin verran , esim juustoja en voi syödä yhtään ja suklaasta iho kukkii. Syön tummaa suklaataa vähän suklaan himoon, se on parempaa kuin maitosuklaa.

t 11

Vierailija
31/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ei auta hormonaalisiin paiseihin,mikään ruokavalio ei muuta ihotyyppiäsi. Tietenkin voit itsellesi asiaa uskotella mehuja juomalla mutta ei se silti vaikuta. (ihan lääkäritkin asian todennut esim.suklaan kohdalla)

Kosmetologien hoidot voivat hillitä pääällisiä finnejä. Huokonen kun on tyhjnennetty niin tuskin se enää tulehtuu jos kotonakin vielä jatkaa hoito-ohjelmaa mutta vaikutus on väliaikainen. Pinnalliset komedot yms johtuvat usein bakteereista ihon pinnalla ja siitä että karvatupen toiminta on häiriintynyt tai sitä ei ole ollenkaan (joo,kasvoissa ns.vellus karvat)... eli summasummarum,jos et hoida ihoasi ja sen bakteeritasapainoa niin tod.näk kärsit vaivasta pitkään. Huolehtikaa siis ehostusvälineiden puhtaudesta,tyynyliinojen vaihdosta parin päivän välein, ihonpuhdistuksesta aamuin/illoin ja välttäkää koskettelemista kasvoihin.

Jos syön paljon höttöä, lisäaineita, huonoa rasvaa niin kyllä on naamassa enemmän paiseita ja useampia finnejä. Se että pelkkä mehu auttaisi niin siihen minäkään en usko, lähinnä se, että elää terveellisesti, niin vähentää niitä finnejä.

Ei ole kyse pelkästään ulkoisista asioista, mustapäätä ei esimerkiksi saa kokonaan pois puristamalla, edes kosmetologi. Itse en edes meikkaa, pesen naamani, kuorin silloin tällöin, käytän kasvovettä, rasvaan hyvällä rasvalla, syön terveellisesti, vaihdan tyynyliinan kerta viikkoon, käännän tyynyn viikon puolivälissä, en koskettele kasvoihin. En tosin pese naamaa aina aamuin illoin, saattaa välillä vain pahentaa tilannetta.

Hormoonit hyrrää, sillä ei minkään voi. Ja joskus on tullut käytettyä väärässä uskossa kuivattavia pesuaineita, esim Clerasil vai mikä se oli, ja nyt saa sitten korjailla tuhoja.

Vierailija
32/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemätön käsi poskella, kyynärpää työpöytään nojaten, minuutin jaksoissa montakymmentä kertaa päivässä taatusti likaa ihon. Pidä myös kädet puhtaana ja mieti mitä kaikkea painuu ihoa vasten päivän ja yön aikana. Pese kasvot keskellä päivää jos ne tuntuvat rasvaiselta. Runsas vedenjuonti tekee iholle hyvää.

jos ne tuntuu rasvaisilta. Se pahentaa tilannetta. Vähennä tulevaa rasvaa äläkä turhaan poista jo tullutta joka saa vain rasvantuotannon vieläkin nopeammaksi. Salisyylihappo.

Vierailija
33/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa millä tavalla ruoka vaikuttaa teidän finneihin? Mikä se mekanismi on että ruoan rasva menee teidän ihohuokosiin ja saa paukaumia naamaan? Miksi se tekee niitä finnejä ja miksi vioittunut karvatuppi ottaa nokkiinsa syömästänne juustosta? Kun alatte miettiä tuota asiaa niin huomaatte että ihan turhaan stressaatte asiaa...

Vierailija
34/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa millä tavalla ruoka vaikuttaa teidän finneihin? Mikä se mekanismi on että ruoan rasva menee teidän ihohuokosiin ja saa paukaumia naamaan? Miksi se tekee niitä finnejä ja miksi vioittunut karvatuppi ottaa nokkiinsa syömästänne juustosta? Kun alatte miettiä tuota asiaa niin huomaatte että ihan turhaan stressaatte asiaa...

Jotenkin vain kaikki höttö. Voi tosin olla että olen allerginen jollekkin viljalle, aiheuttaa ihottumaa ja mahakipuja.

Eli ei tosiaan se rasva ole paha vaan kaikki paska. Ihan kirjaimellinen paska. Lisäaineet, epäterveellinen ruoka.

Vierailija
35/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön paljon höttöä, lisäaineita, huonoa rasvaa niin kyllä on naamassa enemmän paiseita ja useampia finnejä. Se että pelkkä mehu auttaisi niin siihen minäkään en usko, lähinnä se, että elää terveellisesti, niin vähentää niitä finnejä.

Ei ole kyse pelkästään ulkoisista asioista, mustapäätä ei esimerkiksi saa kokonaan pois puristamalla, edes kosmetologi. Itse en edes meikkaa, pesen naamani, kuorin silloin tällöin, käytän kasvovettä, rasvaan hyvällä rasvalla, syön terveellisesti, vaihdan tyynyliinan kerta viikkoon, käännän tyynyn viikon puolivälissä, en koskettele kasvoihin. En tosin pese naamaa aina aamuin illoin, saattaa välillä vain pahentaa tilannetta.

Hormoonit hyrrää, sillä ei minkään voi. Ja joskus on tullut käytettyä väärässä uskossa kuivattavia pesuaineita, esim Clerasil vai mikä se oli, ja nyt saa sitten korjailla tuhoja.

Niin ja siltikin vaikka elät kuinka terveellisesti niin sulta näitä finnejä löytyy?!Sitä mä haenkin tekstilläni että hormoonit näihin vaikuttaa ja tietenkin geenit. Jos sulla on jo kohdussa saatu alttius näihin niin aika vaikeaa on saada sitä loppumaan ilman lääkitystä. Antibiootit on kaikista tehokkaimmat niiden bakteerien tappamiseen (ja a-vitamiiinihappo joka nopeuttaa ihon uusiutumista) ja siihen että vioittuneeseen karvatuppeen ei pääse pienintäkään määrää niitä bakteereita.

Vierailija
36/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niitä on. Tosin silloin vähemmän tietyntyyppisiä mutta on kuitenkin. Käytän a-vitamiinirasvaakin, tilasin juuri ulkomailta vahvempaa mitä ei suomesta saa. Mutta antibiootteihin en usko, enkä usko että lääkärikään näkisi naamassani mitään ongelmaa vaikka itse näenkin.

Vierailija
37/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosiästä saakka. Mun vanhempi poika just täyttänyt 13v ja näyttää valitettavasti perineen mun ihon, nokka rupee olemaan jo täynnä mustapäitä hänelläkin.

Vierailija
38/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ravinnossa on jokin mikä vaikuttaa. Sokeri ja rasva ehkä. Sain elämäni megafinnin leukaani pari päivää sen jälkeen kun olin syönyt miltei kokonaan 400g valkosuklaaTobleronen. Ei ollu sen arvoista. Nyt raskauksien jälkeen iho on onneksi hieman rauhoittunut.

Vierailija
39/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille kellä on ongelmaa mustapäiden kanssa.

Ensin lainaus jos toimii:

"5 Blackhead Products to Avoid—Learn What Really Works!

There's no mistaking blackheads. Those tiny, dark dots that show up at the opening of pores, especially around the nose, they're hard to miss. Wherever they are on your face—cheeks, chin, or forehead—they're an unsightly nuisance that need to go… and the sooner, the better! But we all know that's easier said than done! Blackheads are one of the more stubborn and persistent skin problems, and there's a bevy of bad blackhead products out there that will just make matters worse.

Blackhead Myths & Facts

Before you can really begin to work on reducing blackheads, or possibly even getting rid of them for good, it's important to know exactly what you are dealing with. Here's what you need to know:

• Blackheads start forming deep inside the pore lining where dead skin cells and cellular debris (such as tiny hairs) get trapped in your skin's oil. Over time, this mixture gets stuck in the pore lining, forming a plug. As the plug makes its way to your skin's surface, the contents of the plug interacts with air and oxidizes, turning black.

• Despite how they look, blackheads have nothing to do with your skin being dirty. That's why treating blackheads isn't as simple as washing your face more often (although daily cleansing is still important). All the cleansing in the world won't stop blackheads from forming, but over-cleansing can make matters worse.

• Blackheads cannot be scrubbed away, nor can they be completely removed with pore strips. Such products remove only the top portion of the blackhead; they do not address the underlying cause. The result? In a very short period of time, sometimes overnight, your blackheads come back, and you're on an endless cycle of scrubbing and stripping skin, which hurts your skin's healthy functioning, stimulates oil production, and creates deeper and longer-lasting blackheads.

• Unlike acne, blackheads are not caused by bacteria. Therefore, topical disinfectants such as benzoyl peroxide or tea tree oil have no effect on them.

To have the best chance of resolving a problem with blackheads, you need to use a product that penetrates the pore lining, dissolves the plug, and restores a free flow of oil to the skin's surface. The plug is the root of the problem; just like pulling a weed without removing the root won't rid your lawn of these pests, you must know how a blackhead is formed and treat it appropriately if you want to see lasting improvement.

The Secret Ingredient for Getting Rid of Blackheads

The #1 solution to relieving skin of unsightly blackheads is to use a well-formulated exfoliant whose active ingredient is salicylic acid. Also known as beta hydroxy acid (BHA for short), salicylic acid not only exfoliates the skin's surface, but also penetrates into the pore to dissolve the plug.

Using a BHA product regularly normalizes the flow of oil and reduces your skin's tendency to form blackheads. Surprisingly, well-formulated BHA products are hard to find. Paula's Choice offers several options, which have become customer favorites because they work as claimed. In particular, the 2% Beta Hydroxy Acid Liquid has become a must-have product for those with stubborn blackheads. For options from other product lines, check out our reviews on Beautypedia.

What else helps to get rid of blackheads? Regularly using a hand-held tool known as a comedone extractor (comedone is another name for blackhead). Most beauty supply stores or shops like Sephora sell comedone extractors.

Another thing that helps is avoiding products with irritating ingredients, which is good for everyone's skin! Irritation not only damages collagen and makes red marks from acne worse, but it also stimulates oil production, making blackheads worse.

For more information on how to use a comedone extractor and other tips on treating blackheads click here.

Why Most Blackhead-Eliminating Products Don't Work

Numerous products claim to get rid of blackheads, but the truth is most of them don't work, and some only make matters worse because they're so irritating. For example, toners or blackhead-clearing pads often contain alcohol or other irritants, such as menthol, peppermint, lemon, or eucalyptus, and that is truly bad for your skin. All of these ingredients, especially the alcohol, cause irritation, which stimulates oil production at the base of the pore, right where a new clog is likely to form.

Equally frustrating is that many products that do contain salicylic acid don't have the correct pH range, which is essential for the acid to exfoliate your skin. Research shows that a pH of 3–4 is ideal, but most BHA exfoliants aren't formulated that way.

Irritation and poorly formulated products are the two major reasons why many of the blackhead-eliminating products you've used in the past didn't work.

The Worst Products for Blackheads

Here is our list of the 5 worst products for treating blackheads. Because of the irritation they cause or because they are so poorly formulated, each can actually make matters worse for your skin—and you'll still be struggling with blackheads.

1. Clean & Clear Blackhead Clearing Daily Cleansing Pads ($5.49 for 70 pads). These pads are steeped in a solution of skin-damaging alcohol and a form of menthol. Plus, the 2% salicylic acid won't exfoliate because the pH of the solution is too high.

2. DERMAdoctor Ain't Misbehavin' Intensive Medicated Blackhead Treatment ($42 for 1 ounce). This product contains alcohol in an amount that's high enough to cause irritation, which can stimulate oil production. In addition, it contains several irritating citrus extracts and its pH is too high exfoliate.

3. Neutrogena Blackhead Eliminating Daily Scrub ($6.99 for 4.2 ounces). You can't scrub away blackheads because a scrub only has an effect on the surface of the skin, and blackheads form beneath the surface. This scrub contains menthol, but don't mistake its tingle to mean it's helping your skin—it's only causing irritation. Plus, it's a scrub, so you rinse it off, which means the salicylic acid is rinsed down the drain before it can penetrate your pores.

4. Biore Ultra Deep Cleaning Pore Strips ($7.99 for 6 strips). These pore strips, and most others, contain a strong adhesive (think tape) ingredient along with hairspray-like film-forming agents. Although they can remove the top portion of blackheads, they cannot reach the root of the problem, so your blackheads are back almost overnight. Also, because pore strips adhere so strongly to your skin, removing them can cause needless irritation along with dry, flaky skin.

5. Origins Out of Trouble 10 Minute Mask to Rescue Problem Skin ($21 for 3.4 ounces). This absorbent mask claims to "pull the plug" on blackheads, but it cannot do that. Oddly, this mask contains a high amount of occlusive zinc oxide, so it potentially can make clogged pores worse, not better. Its biggest offense, however, is the inclusion of the irritants camphor and sulfur. Neither will do a thing to improve blackheads, but they will cause dryness and irritation that makes all types of breakouts worse.

What Else to Avoid

In addition to avoiding the products listed above, you should avoid bar soaps or bar cleansers because the ingredients that keep these in their bar form can clog pores. Also avoid thick, creamy moisturizers because the ingredients that make them thick can clog pores.

Now that you know which blackhead products to avoid and have an understanding of how blackheads form, you can see why your blackheads will respond to the right products. Keep in mind that some cases of blackheads are particularly stubborn. Be patient and consistent and you should eventually see results that make you smile. If blackheads remain despite your best skin-care efforts, consider visiting an aesthetician skilled at extracting blackheads, or ask your dermatologist about a series of salicylic acid (BHA) peels to complement your at-home skin-care routine."

Linkkiä http://www.cosmeticscop.com/learn-skin-care-facts.aspx

Tuolta se on lainattu, tuossa on tietosivusto.

Vierailija
40/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain apua jollekkin. Itse lueskelin tuon innoittamana pesuaineeni, rasvat ja kasvovedet ja heitin epäsopivat pois. Esim kasvovedessä oli alkoholia, eräässä rasvassa metholia (ja silikonia). Tilasin kyllä tuon Paulan kasvoveden, oli tyyris ja olin hieman epäuskoinen mutta nyt viikon käytön jälkeen olen sitä mieltä että kannatti. Mustapäät on pienentyneet ja naama ei rasvoitu enää iltaan mennessä limaiseksi. Voin pestä aamulla naaman ja seuraavana aamunakaan naama ei ole kauhean rasvainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan