Olen valmistunut ammattiin 12 vuotta sitten eikä alan työkokemusta. Pakottaako työkkäri
silti hakemaan alan töitä, vaikka käytännössä en ole tehnyt ns. oman alan töitä päivääkään sen jälkeen kun koulusta valmistuin ja muutakin työkokemusta minulla on vain satunnaisia pari kuukauden pätkiä?
Ala jolle valmistuin uudistuu nopeasti ja jo vuoden poissaolo tiputtaa kelkasta.
Kommentit (12)
Mut toki sä voit hakea tuon alan LISÄKSI jotain sellaisia töitä, mihin sun koulutus riittää ja joita helpommin saa.
...eli laittaa sinulle työtarjouksia, joissa ei missään lue, että sanktioidaan, jos ei tarjottua työtä hae, vaikka sitten sanktioidaankin, mutta ei siitä kannata olla huolissaan. Laitat kiltisti hakemuksen ja jätä työnantajan huoleksi se, oletko kyseiseen työhön pätevä. Jos et ole alan töitä tehnyt päivääkään, niin tuskinpa tulet sitä työpaikkaakaan saamaan.
Työkkärin virkailijat ovat mitä ovat, ehkä hieman hmm.... työelämästä joskus vieraantuneita. Koita ymmärtää heitä. Heillä on koko ajan niskassa pomot, jotka laskevat, että näin ja näin monta tarjousta per virkailija on tehtävä, joten aina ne niitten tarjoukset ei todellakaan osu ihan oikeaan.
alan töitä oikeestaan kuin muutaman päivän valmistumisen jälkeen. Puoli vuotta olin vähän samalla alalla töissä, sen jälkeen olen puuhaillut kaikkea muuta.
Eikö juuri jossain a-studiossa tai vastaavassa todettu, että medianomit ovat koulutushuijauksen uhreja. Heille ei ole juurikaan työpaikkoja.
en ole edes yrittänyt hakea ns. oman alan töitä. eikä ne mua oikeestaan edes kiinnosta, menin medianomi-kouluun aikoinaan, koska en muuallekaan päässyt.
...eli laittaa sinulle työtarjouksia, joissa ei missään lue, että sanktioidaan, jos ei tarjottua työtä hae, vaikka sitten sanktioidaankin, mutta ei siitä kannata olla huolissaan. Laitat kiltisti hakemuksen ja jätä työnantajan huoleksi se, oletko kyseiseen työhön pätevä. Jos et ole alan töitä tehnyt päivääkään, niin tuskinpa tulet sitä työpaikkaakaan saamaan. Työkkärin virkailijat ovat mitä ovat, ehkä hieman hmm.... työelämästä joskus vieraantuneita. Koita ymmärtää heitä. Heillä on koko ajan niskassa pomot, jotka laskevat, että näin ja näin monta tarjousta per virkailija on tehtävä, joten aina ne niitten tarjoukset ei todellakaan osu ihan oikeaan.
jonka jokainen lukutaitoinen työtön käy läpi ja kuittaa ymmärretyksi. TE-toimiston virkailijoiden tehtävänä on saada ap töihin, koulutukseen tai ns. toimenpiteeseen, koska ap ei itse kykene työllistymään.
mut ihmettelen vaan että mitä järkee niillä olis lähettää mulle ns. oman alan työpaikkoihin työhaastattelupakkoja, koska olen tehnyt alle viikon sitä työtä mihin sain 12 vuotta sitten koulutuksen.
Mutta haetaan haetaan, eipähän ole pelkoa työllistymisestä.
Ja varmaan pilvin pimein onkin työkkärillä tarjota töitä medianomeille, tuskin tartte joka päivä työhaastatteluissa juosta.
Eikö juuri jossain a-studiossa tai vastaavassa todettu, että medianomit ovat koulutushuijauksen uhreja. Heille ei ole juurikaan työpaikkoja.
Kerännyt lukiosta asti portfoliota, tehnyt pieniä artikkleitaj jne kaikki lasketaan ja nyt ne pienet siemenet ovat kantaneet hedelmää.
Aika pitkälti itsestä ja suunnitelmallisuudesta kiinni tuo työllistyminen medianomilla.
Työkkäri voi pakottaa haastatteluun, mutta ei sinua kukaan kokemattomana palkkaa.
Kerännyt lukiosta asti portfoliota, tehnyt pieniä artikkleitaj jne kaikki lasketaan ja nyt ne pienet siemenet ovat kantaneet hedelmää.
Aika pitkälti itsestä ja suunnitelmallisuudesta kiinni tuo työllistyminen medianomilla.
Työkkäri voi pakottaa haastatteluun, mutta ei sinua kukaan kokemattomana palkkaa.
Ne on liika stressaavia pätkätöitä ja työaika epäsäännöllinen.
Mä haluun ihan turvallisen ja tylsän 8-16 työn, josta nostan palkkaa, vaikka pientäkin, että voin sit vapaa-ajalla tehdä kaikkea kiinnostavaa kun rahat tulee tylsästä päivätyöstä.
ihan kiva harrastusraha, jotta voi tehdä just sitä mistä tykkää silloin kun tykkää.
Työkkäri nyt tuskin pakottaa mihinkään ja veikkaan että alasi osaajia, joilla on rutkasti työkokemusta, on jonossa monta sua ennen. Ellei nyt sit ole joku hoitoala kyseessä.