Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hel***ti mikä nenäverenvuoto!

Vierailija
14.03.2012 |

Tunnin olen tässä vaihdellut pumpulituppoja pitänyt jäätä nenän päällä. Nyt vasta asettui. Paitakin on ihan veressä, kun pääsi valumaan oikein tosissaan verta ennen kuin sain tuppoa nenään. Mistä tää johtuu?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo laapistaminen auttaa siihen vuotokohtaan, jos ongelmana jatkuva suonien repeily niin se ei auta.

Minulla laapistettu monta kertaa, samoin lapsilla, mutta ratkeaa aina vierestä. Kannattaa pitää limakalvot kosteina, eli A-vitaa esimerkiksi.

Jos alkaa, etukenoon istumaan, kylmää niskaan ja voimakas painaminen nenävarresta. Me käytämme myös Spongostania (apteekista), hyydyttää kohtuullisen pienet ratkeamat hyvin. Poika osaa itse jo laittaa sen.

Vierailija
2/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auttaahan se laapistus kun se tehdään riittävän laajasti. Mulla laapistettiin koko sierain ympäriinsä, ei vaan jostain tietystä kohtaa.

Ja tuo laapistaminen auttaa siihen vuotokohtaan, jos ongelmana jatkuva suonien repeily niin se ei auta.

Minulla laapistettu monta kertaa, samoin lapsilla, mutta ratkeaa aina vierestä. Kannattaa pitää limakalvot kosteina, eli A-vitaa esimerkiksi.

Jos alkaa, etukenoon istumaan, kylmää niskaan ja voimakas painaminen nenävarresta. Me käytämme myös Spongostania (apteekista), hyydyttää kohtuullisen pienet ratkeamat hyvin. Poika osaa itse jo laittaa sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukuvika. Saattaa olla puoli vuottakin ettei tule ollenkaan, sitten saattaa yhtäkkiä alkaa vaikka aivastuksesta tai ihan tyhjästä. Joinakin aikoina saattaa tulla 3 kertaa päivässä. Kuumuus on yleensä pahin, eli kesä.

Vierailija
4/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin taipumus tähän ja ainoa joka on auttanut on ollut vuotavan suonen poltto lääkärin toimesta.

Vierailija
5/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sama homma jatkuu kohta. Itse olen "alistunut", tulen toimeen tämän vaivani kanssa. Kuljetan aina paperia ja pumpulia mukanani koska se voi alkaa missä vaan. Ja kun se alkaa, etsin vesihanan ja valutan kylmää vettä nenän päälle niin kauan että lakkaa. Ainoa harmini on se että vaiva näyttäisi periytyneen myös tyttärelleni, sitä kun tivoin ettei hän saisi... Itse sen äidiltä perin, joka taas peri sen isältään...

Vierailija
6/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu sama riesa ja viimein on apu löytyny! Mullakaan ei polttamiset tms auttaneet kuin hetkellisesti. Mutta apu löytyi kun osaava läkäri teki laapistushoidon. Se on tosi nopea ja helppo, viikkoon ei saa niistää. Sen jälkeen ei hoidetusta sieraimesta ole tullut pisaraakaan! Toisen puolen hoitoon olen menossa pian. Yhtaikaa ei voi molempia sieraimia hoitaa. Maksoi 147e (1 puoli) mut kyl se kannattaa kun elämänlaatu nousee valtavasti. Kysykää laapistusta!!!!

Vierailija
7/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa nyt johtua pitkittyneestä nuhasta ja nenäsuihkeen käytöstä tukkoiseen nenään. Tänä aamuna alkoi varmaan kun hermostuin teinille! :(

ap

Vierailija
8/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikonstein nenäverenvuotoa kannattaa hoitaa laittamalla kylmäpussia niskalle n. vartiksi. Painat samalla päätä alaspäin ettei veri valu vatsaan ja aiheuta pahoinvointia.

Vierailija
9/10 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama vaiva.

Vuoto vaivaa kausittain, ja juurikin esim. flunssassa limakalvot ärtyvät ja verenvuotoja sattuu monta kertaa päivässä, jopa niin että alkavat itsestään ilman syytä, vaikka paikallaan istuessa.

Yksi olennainen asia on välttää verta ohentavia lääkkeitä kuten Buranaa. Itse käytän aina Panadolia tästä syystä. Myös kalan runsas syöminen aiheuttaa käsittääkseni lyhytaikaisen veren ohenemisen.

Vierailija
10/10 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on tosi kuivat nenän limakalvot. Käytän niihin A-Vita kosteuttavaa nenäsuihketta. Jos kerran unohtaa laittaa (aamuin illoin) niin seuraavana päivänä sitten kärvistellään. Talvella kuivimman sydäntalven aikana ja siitepölyaikana on pahimmat ajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän