Mikä on pisin aika kun olette olleet käymättä suihkussa?
Ja kuinka usein normaalisti käytte?
Itse käyn normaalisti päivittäin ja en tiedä onko pisin aika, mutta ainakin se tuntui siltä kun laitoksella oli 3 päivää käymättä suihkussa sektion jälkeen, en muista että ikinä olisi ollut niin tuhruinen ja haiseva olo!
Kommentit (29)
Olisko viisi päivää. Oli kyl tosi likainen olo.
Normaalisti käyn kerran päivässä, joka toinen päivä pesen hiukset.
välissä tosin kävin kerran saunassa.
Olin lokakuussa tutkimusasemalla jossa ei ollut juoksevaa vettä ja ainoa pesutila oli huono sauna (lämpeni vain jos sää oli tyyni). Meri on lokakuussa sen verran kylmä ettei sielläkään tehnyt mieli peseytyä ;)
Normaalisti käyn suihkussa vähintään joka toinen päivä.
Itse käyn normaalisti päivittäin ja en tiedä onko pisin aika, mutta ainakin se tuntui siltä kun laitoksella oli 3 päivää käymättä suihkussa sektion jälkeen, en muista että ikinä olisi ollut niin tuhruinen ja haiseva olo!
Minut pakotettiin ylös heti ja kuuma suihku oli parasta lääkettä haavalle.
Pisin aika jonka olen ollut ilman suihkua on varmaan kesämökillä kun ollaan oltu viikonloppu. Silloikin on käyty illalla saunassa.
Olen riippuvainen suihkusta ja käyn tulikuumassa suihkussa joka aamu.
reilu viikko niin, että kaikki pesut vain suolaisessa, kylmässä (10-15 astetta) Atlantissa. Ja sitten taas hikiset ja suolaiset sukellusrytkyt päälle. Oli melekos tahmainen olo ja sain vielä lopuksi virtsatietulehduksenkin. Wupee! Mutta on kiva harrastus silti.
Normaalisti käyn suihkussa ehkä 3 krt/vko. Useammin,jos tulee hikijumpattua.
ilman peseytymistä reilu viikko, ei saunaa, ei mitään.
Sen jälkeen saunaan kuorimaan likaihokerroksia pois!
siis oikeesti, juurikin siellä Afrikassa. Kerran lämmitin sadevettä ja pesin hiukset, aamupesut yms tein tietysti ja alapesu aina vedellä.
Ei mulla ole kesämökillä juoksevaa vettä. Toki sauna lämpesi monta kertaa viikossa ja järvessä uin päivittäin.
Ihan peseytymättä... jaa-a. Olisko joskus mennyt neljä päivää jossain ääriolosuhteissa, aika hikinen meininki kyllä siinä vaiheessa.
Minut pakotettiin ylös heti ja kuuma suihku oli parasta lääkettä haavalle.
Pisin aika jonka olen ollut ilman suihkua on varmaan kesämökillä kun ollaan oltu viikonloppu. Silloikin on käyty illalla saunassa.
Olen riippuvainen suihkusta ja käyn tulikuumassa suihkussa joka aamu.
sektio aikaisin aamulla, se päivä piti maata sängyssä, eikä saanu nousta sieltä ees istumaan kunnolla. Toisen päivän iltana poistettiin katetri ja sain nousta silloin illalla käymään vessassa. Kolmantena päivänä oli iltapäivää kun sain luvan käydä suihkussa. En tiedä miksi näin.
-ap
ja se on aivan riittävästi sillä en hikoa. Joskus pesen alapääni vessanpöntöllä istuen käsisuihkulla jos se alkaa liikaa haiskahtaa viikon aikana. Aivan älytöntä lotrata veden kanssa useammin ja kuluttaa ympäristöä välinpitämättömyydellään.
ei vielä tunnu missään.
Raskaana ollessa, kun en edes hikoillut, meni pitkiäkin aikoja. Alapään pesin kyllä säännöllisesti, mutta muuten ei hotsittanut.
En valele itseäni erilaisilla kemikaaleilla päivittäin, joten pysyn puhtaana. Hiuksetkaan ei likaannu niin usein, kuin sham-poota käyttävillä.
Normaalisti käyn kolmen-neljän päivän välein. Ja kyllä, ihan pudas ja hajuton olen.
Lapsena ei ollut suihkua taloudessa, ja noin veikaten sanon, että silloin tuskin kävin koskaan.
Alle kouluikäisenä siis - koulussa kun oli pari kertaa vuodessa ne uimalareissut.
Ei hänen kodissaan ollut suihkua, mutta kaksi kylppäriä kyllä ammeineen:-)
Ihan äskettäin. Sairaslomalla ja kunto niin huono, ettei suihkuun asti päässyt. Ei edes pesulle :(
Ihan äskettäin. Sairaslomalla ja kunto niin huono, ettei suihkuun asti päässyt. Ei edes pesulle :(
Tavallisesti käyn suihkussa joka toinen tai joka kolmas päivä. Ja peseydyn tietenkin muuten aamuin illoin.
3 viikkoa, kun en ole ollut suihkussa, vielä toinen samanmoinen jakso, arvaatteko miksi
Terveisiä vaan kaikille teille, jotka käytte kerran viikossa tms. suihkussa: te haisette! Ette vaan itse huomaa sitä.
Tulee mieleen mielenterveysongelmista ja alkoholismista kärsinyt äitini, joka oli alkeellisista oloista kotoisin - hän vältteli itsensä ja vaateidensa pesemistä, koska a)iho kuivuu sekä hiukset rasvoittuu ja b) vaatteet kuluvat (molemmathan ovat vääriä väitteitä, iholta pitää pestä päivittäin lika pois, mutta ei hinkata sitä pyyhkeellä tms ja rasvata tarvittaessa ja vaatteet menevät pilalle siihen pinttyvästä liasta ennemmin, kuin pesemisestä).
Uskokaa minua, peseytykää useammin ja opettakaa lapsillenne hygienian perusteet (itsensä ja vaatteiden peseminen), ettei koulussa kiusata. Ja huom! pimpero pestään vedellä väh. kerran päivässä, näin voi puolisonnekin kiinnostua teistä muulloinkin, kuin saunailtana! :)