LH-huipun jälkeen aina ovulaatio??
Haluaisin tietää onko aina niin että jos kierrossa tulee lh-huippu, niin aina silloin seuraa myös ovulaatio??? Olen jostain lukenut tai kuullut että silloin ei tulisi lh-huippuakaan jos ei tule ovista. No entä sitten jos ovulaatio tapahtuu ja on oltu sillain otollisina hetkinä mutta siltikään ei raskaudu? Miksi näin?? (Yksi lapsi jo saatu aikaiseksi että teoriassa ei pitäisi olla tuotteissa vikaa...kai.
Kommentit (3)
tulee keskimäärin 14 pv ennen kierron loppua. Jos kierto on selkeästi pitkä, yli kuukauden, ovulaatio ei osu kierron puolivälille. LH-piikki tosiaan käynnistää ovulaation mutta enpä mene varmaksi sanomaan että se ovulaatio silloinkaan aina tapahtuu. Pitkissä kierroissa ovulaatiota ei joka kierrossa välttämättä tapahdu. Toisaalta olen itse kahdesti tullut raskaaksi 45 pv kierrolla (tämä on hyvä huomata myös raskausviikkoja laskiessa, että hedelmöitys ei ole tapahtunut vielä kierron puolivälillä vaan pari viikkoa myöhemmin).
Tiedätkö ap, että vaikka ovulaatio tapahtuu ja täysin hedelmöittämiskykyinen, terve pariskunta harrastaa seksiä juuri otollisella hetkellä, niin silti on keskimäärin vain n. 20 % todennäköisyys naisen tulla raskaaksi? Siis VAIKKA ovulaatio tapahtuu ja kaikki olisi periaatteessa tehty "oikein".
Joillain on tuuria, toisilla ei (ihan heti/koskaan). Sanotaan, että jos vuoden sisällä raskaus ei ala, on syytä mennä tutkimuksiin - siihen vuoteen mahtuu jo 12 mahdollisuutta osua tämän 20 % onnistujajoukon sisään, ellei näin käy, tutkimuksissa voi selvitä syy.
Ja vaikka yksi raskaus onkin alkanut helposti, ei se välttämättä määrittele seuraavan raskautta mitenkään. Toinenkin voi alkaa helposti tai sitten vähemmän helposti, tai ei ollenkaan. Ja vaikka teillä ei "tuotteissa" ole ollut vikaa ensimmäisen lapsen aikaan, koska vaan voi tapahtua jotain, että tuotteet eivät enää niin laadukkaita olekaan.
Kuinka kauan olette toista yrittäneet, jos saan kysyä?
lh-huippu? Miksi raskaaksi tulemisesta pitää tehdä niin hankalaa päivien kyttäämistä? Harrasta sitä seksiä kierron puolivälin aikoihin vaikka joka päivä, eiköhän onnistu vähitellen.