Muistatko SITRUUNAPOMMI-karkin?
Kommentit (16)
musta pitkä pötkylä, jossa salmiakkijauhoa sisällä
Sitruuna- ja lakupommit olivat mun lemppareita. Samoin salmiakkikalat. Kukahan niitä mahtoi valmistaa.. Voi kun sais vieläkin!
Tää oli ihanaa!
-4
muistaako joku partiolaiset? Yksittäispakattuja, suorakaiteen muotoinen muovikääre, sisällä ympyrän muotoinen kova salmiakkikarkki?
muistaako joku partiolaiset? Yksittäispakattuja, suorakaiteen muotoinen muovikääre, sisällä ympyrän muotoinen kova salmiakkikarkki?
Karkit muistan, mutta en olisi muistanut tuota nimeä!
Moi1
Kyllä muistan! Miksi niitä ei saa enää mistään! Ihania. Jos joku alkaisi valmistaa/maahantuoda niin menekki olisi taattu
JP
Sitten oli niitä punaisiakin pommeja! Nyt kun ajattelen, vähän hirvittää niin pitkä, kova karkki. Samoin kuin Keller, ihana, mutta julmetun suuri ja kova.
Ostakaa semmonen Pommix hedelmä -pussi. Vois kuvitella sen sisältä löytyvän. Itse syön niitä salmiakki-Pommixeja, koska ne on vielä miljoona kertaa parempia.
Vierailija kirjoitti:
...on salmiakkipommi.
Sitruunapommi oli keltainen. Hinta tais olla 15penniä / karkki! R-kioskilla siis. :) Vuosi oli jotain -85.
Sitruunapommit oli hyviä pienen totttelun jälkeen.
Sitruunapommi + merirosvoraha yhdessä oli lyömätön makuelämys.
Aidot merirosvorahakarkit taidettiin kieltää sillä varjolla, että ne muka takertuivat lasten kurkkuihin helposti.
Niiden kokoa ja koostumusta pienennettiin ja niistä tuli n. 5c kokoisia lakumaisia ällötyksiä.
Sitruunapommin hapokkuus oli kai liikaa. Jos niitä söi paljon, saattoivat ne repiä auki kitalaen herkimmillä.
Voi kun niitä vielä saisi.
Keltainen puolipyöreä.70-luvulla syötyä ja ostettua.Vaarallinen räjähde sodissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitruunapommi oli keltainen. Hinta tais olla 15penniä / karkki! R-kioskilla siis. :) Vuosi oli jotain -85.
Mun muistoissa Penan kiskan sitruunapommit olivat vaaleanvihreitä...
Rakastin niitä!