Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko saavuttaneesi jotain kun teit lapsia?

Vierailija
13.03.2012 |

Auttakaa mua ymmärtämään, miten lasten teko on saavutus? Tuossa toisessa ketjussa jossa joku pohtii, haluaako lapsia vai ei, joku sanoi, että olisi tuntenut ettei ole saavuttanut mitään, jos ei olisi tehnyt lapsia.

Mikä saavutus lasten tekeminen on? Varmaan yli 90% ihmisistä tekee lapsia (mutulla veikkaan), ja tämä on siis enemmän kuin esim. lukutaitoisia on maailmassa, joten miksi se on jokin ylpeyden aihe?

Olisin _ehkä_ siinä kohtaa itsestäni ylpeä kun olisin lapseni kasvattanut aikuiseksi ja hän olisi saavuttanut jotain merkittävää, mutta että pelkästään lapsen tekeminen on jokin saavutus?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän sitä, jos saan kasvatettua lapset rehellisiksi ja suoraselkäisiksi ihmisiksi. Sitä pidän saavutuksena. En niinkään lapsen tekemistä, tosin ei raskaus+synnytys niin herkkua ole, että se nyt vaan olemalla tulee. Mutta kasvatus, se vasta työ on...

ei lasten tekoa ja vanhemmuutta voi statuksena pitää. omalta kohdaltani voin sanoa sen, että olisin jotenkin "vajaa" ilman lapsia. olen aina pitänyt lapsista ja halunnut useamman lapsen. nyt niitä on kolme. lapsien myötä on vaan tuntenut itsensä kokonaisemmaksi.

toisaalta tuo kolme on ihan hyvä, mutta toisaalta tekisi mieli vielä ainakin yhtä. tiedä sitten, onko siihen mahdollisuutta.

Vierailija
22/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavutus, että kroppa toimii niin kuin kuuluu. Muuten lapsen saaminen on lahja. Suoritus se ei ole.

Miten se on saavutus? Kuten tuossa yllä mainittiin, narkkaritkin saa lapsia, samoin ne jotka polttavat ja ryyppäävät raskauden aikana. Eli ei se lapsen saaminen ole mikään ihmejuttu jota pitäisi omana saavutuksena pitää.

Minulla taas on lähipiirissä useita ihmisiä, joita lapsettomuus koskettaa, eli en pitänyt omaakaan raskautumistani itsestäänselvyytenä. Kai siitä voi iloita että on terve? Jos saavutus on ruma sana niin älä sitten käytä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongleman ratkaisua korvaamalla ?

Vierailija
24/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavutus, että kroppa toimii niin kuin kuuluu. Muuten lapsen saaminen on lahja. Suoritus se ei ole.

Miten se on saavutus? Kuten tuossa yllä mainittiin, narkkaritkin saa lapsia, samoin ne jotka polttavat ja ryyppäävät raskauden aikana. Eli ei se lapsen saaminen ole mikään ihmejuttu jota pitäisi omana saavutuksena pitää.

Minulla taas on lähipiirissä useita ihmisiä, joita lapsettomuus koskettaa, eli en pitänyt omaakaan raskautumistani itsestäänselvyytenä. Kai siitä voi iloita että on terve? Jos saavutus on ruma sana niin älä sitten käytä sitä.

On ihan eri asia iloita siitä että on terve, kuin sanoa että lasten teko oli suurin saavutukseni.

Vierailija
25/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen iloinen ja ylpeä siitä, että lapsistani on kasvanut fiksuja, toiset huomioivia ja pärjääviä nuoria. Tietenkään se ei ole täysin omaa ansiotani, mutta kyllähän vanhempien läsnäololla ja kasvatustyöllä suuri merkitys on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme