Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko saavuttaneesi jotain kun teit lapsia?

Vierailija
13.03.2012 |

Auttakaa mua ymmärtämään, miten lasten teko on saavutus? Tuossa toisessa ketjussa jossa joku pohtii, haluaako lapsia vai ei, joku sanoi, että olisi tuntenut ettei ole saavuttanut mitään, jos ei olisi tehnyt lapsia.

Mikä saavutus lasten tekeminen on? Varmaan yli 90% ihmisistä tekee lapsia (mutulla veikkaan), ja tämä on siis enemmän kuin esim. lukutaitoisia on maailmassa, joten miksi se on jokin ylpeyden aihe?

Olisin _ehkä_ siinä kohtaa itsestäni ylpeä kun olisin lapseni kasvattanut aikuiseksi ja hän olisi saavuttanut jotain merkittävää, mutta että pelkästään lapsen tekeminen on jokin saavutus?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatiihan se uskallusta ja askeleen ottamista ruveta vanhemmaksi. On se niinkin että toiset vaan sikiävät asiaa sen kummemmin miettimättä mutta moni kuitenkin tekee jonkinlaista työstämistä ennen lapsentekoa.

Vierailija
2/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti synnyttyään. On varsinainen saavutus synnyttää uusi ihminen, uutta elämää. Vauva kantaa tuonpuolleista salaisuutta mukanaan. Olen aivan varma siitä.

Lapsen saattaminen onnelliseksi aikuiseksi taas on tosi tosi iso saavutus. Se että ei vanhempana pilaa mitään niin hienoa, kuin täydellisenä syntynyttä lastaan.

Ihan extrana tuli sekin, että selvisin hengissä, vaikka heittäydyinkin synnytysmullistusten vietäväksi. Kuntouduin,kehoni selvisi, mutta minä en ollut henkisesti enää entiseni sen jälkeen kun synnytin. Löysin hetken merkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurempaa ja tärkeämpää kuin omat lapset. Vaikka niiden tekeminen olikin helpompaa kuin vaikkapa eteneminen uralla.

Vierailija
4/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin saavuttavani paljonkin lapsieni syntymän myötä. Lasten hoitaminen voi olla haastavampaa kuin opiskelu tai uralla eteneminen, mutta paljon palkitsevampaa!

Vierailija
5/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ettehän te tehneet mitään?!? Lapsia saa narkkaritkin, tupakoivat odottajat, ryyppäävät odottajat, ihan kaikki. Ei teillä ole mitään osaa eikä arpaa siihen että lapsi tuli maailmaan, te vain olitte. Mikä ihmeen saavutus sellainen on jonka eteen ei tarvitse tehdän mitään (paitsi sen synnytyksen ajan vähän aikaa)?

Vierailija
6/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavuttaneeni. Tietenkin jos olisi vuosikausia kiertänyt lapsettomuushoidosta toiseen ja tehnyt oikeesti helvetisti työtä sen eteen että tulisin raskaaksi, olisi lapsi varmaan enemmän saavutus.

Mun mielestä saavuttaminen on jotain, mikä tulee kovasta työstä.

Vierailija
7/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän sitä, jos saan kasvatettua lapset rehellisiksi ja suoraselkäisiksi ihmisiksi. Sitä pidän saavutuksena. En niinkään lapsen tekemistä, tosin ei raskaus+synnytys niin herkkua ole, että se nyt vaan olemalla tulee. Mutta kasvatus, se vasta työ on...

Vierailija
8/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki muu on vain puuhastelua sen rinnalla.

Vierailija
9/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä minäkin ihmettelen että mitä ihmeellistä on saavuttaa jotain mitä suunnilleen kaikki saavuttaa? Osaan minäkin lukea, muttei se mikään saavutus ole..

Vierailija
10/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olenkin kahden lapsen etä-äiti, kohta kolmen. Jos olisin aikoinaan tiennyt kuinka paljon lasten takia saa pelätä, että joku vie ne niin en olisi hankkinut. Mielenterveys ja työt menneet sossunpelossa.

Vierailija
11/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ymmärtää sen arvon ja paneutuu, voi saavuttaa sen kasvamisen onnelliseksi aikuiseksi ihmiseksi.

Vierailija
12/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten hankkiminen on muutakin kuin vain synnytys. Itse olen hoitanut neljä lasta aikuisiksi ja kaikki pärjänneet hyvin! Olen tyytyväinen lasteni saavutuksiin!

Vierailija
13/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiotismin huipun hankkimalla suurperheen. =D

Vierailija
14/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain lapsen muutuin itsekseni ensimmäistä kertaa. Ilman lasta en tiennyt mitä onni on, niin se vain on. :) Kai tällaista voi sanoa hyvällä omatunnolla saavuttamiseksi.

Vierailija
15/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain lapsen muutuin itsekseni ensimmäistä kertaa. Ilman lasta en tiennyt mitä onni on, niin se vain on. :) Kai tällaista voi sanoa hyvällä omatunnolla saavuttamiseksi.

Millä perusteella? Siis hyvä että olet onnellinen, mutta miten voit sanoa sitä saavutukseksi?

Vierailija
16/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavutus, että kroppa toimii niin kuin kuuluu. Muuten lapsen saaminen on lahja. Suoritus se ei ole.

Vierailija
17/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavutus, että kroppa toimii niin kuin kuuluu. Muuten lapsen saaminen on lahja. Suoritus se ei ole.

Miten se on saavutus? Kuten tuossa yllä mainittiin, narkkaritkin saa lapsia, samoin ne jotka polttavat ja ryyppäävät raskauden aikana. Eli ei se lapsen saaminen ole mikään ihmejuttu jota pitäisi omana saavutuksena pitää.

Vierailija
18/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi olla saavutus jos saa hyvin kasvatettua mut mitä tässä oon ympärillä nähny niin sekin on niin paljo lapsesta kiinni millanen tulee ei niin kasvatuksesta.

en itse koe saavuttaneeni jotain mahtavaa

Vierailija
19/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin sitä vauvaa kohtaan. Ei missään nimessä miään saavutus tai meriitti!

Vierailija
20/25 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin sitä vauvaa kohtaan. Ei missään nimessä miään saavutus tai meriitti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi