Mitä mieltä, voiko täytetyt kolmioleivät
tehdä jo valmiiksi tarjoilua edeltävänä päivänä vai vettyykö paahtoleipä liikaa? Lapsella huomenna kaverisynttärit ja ajattelin helpottaa huomista hääräilyä keittiössä..
Kommentit (12)
Kerro mitä laitat niihin? Olisi sopivasti kanaa ja paahtoleipää...
voitelet leivät huolellisesti rasvalla ennen täytteiden laittoa. Rasva muodostaa leivän pintaan kalvon, joka hidastaa leivän vettymistä.
En ole ennen tehnyt itse, mutta tyttären toiveesta täytyy nyt yrittää. Netistä etsiskelin vaihtoehtoja ja luultavasti teen
1. Tonnikalaa + pieniä kurkun ja paprikan paloja + sulatejuustoa/majoneesia ja jotain maustetta kenties
2. Palvikinkun palasia + sinappikurkkusalaattia + sulatejuustoa/majoneesia
3. Broilerinsuikaleita + currytuorejuustoa + majoneesia + paprikaa tmv
Saas nähdä mitä saan aikaiseksi.. Kokeilen tehdä jo tänään valmiiksi ja kokeilla, jos tuo rasva pitäis koostumuksen hyvänä.
Ap
Nämä kaupan valmiit kolmioleivät ovat niin lisäaineen kyllästämät, etteivät vety yhtä helposti.
(Vaikka pahoja ovat silti).
Voitko tehdä jonkun esim. tonnikalatahnan valmiiksi tms. mitä olet ajatellut laittaa väliin?
Itse pesisin salaatit, tomaatit ja muut väliin tulevat vihannekset valmiiksi niin aikaa ei mene kuin viipalointiin.
Hyvä idea tehdä synttäreille kolmioleipiä mutta tee ne vasta huomenna ;-)
Varmasti maistuu jos helpommankin kaavan mukaan menty. :-)
t. 7.
En ole ennen tehnyt itse, mutta tyttären toiveesta täytyy nyt yrittää. Netistä etsiskelin vaihtoehtoja ja luultavasti teen
1. Tonnikalaa + pieniä kurkun ja paprikan paloja + sulatejuustoa/majoneesia ja jotain maustetta kenties
2. Palvikinkun palasia + sinappikurkkusalaattia + sulatejuustoa/majoneesia
3. Broilerinsuikaleita + currytuorejuustoa + majoneesia + paprikaa tmv
Saas nähdä mitä saan aikaiseksi.. Kokeilen tehdä jo tänään valmiiksi ja kokeilla, jos tuo rasva pitäis koostumuksen hyvänä.
Ap
Täytteet siis sekoittaa valmiiksi ja vasta huomenna koota leivät...? Ehkäpä se olisi parempi vaihtoehto niin välttyis vettymiseltä ja huomiselle yks homma vähemmän... :)
Ap
Mä jättäisin kyllä pois paprikat, tuore- ja sulatejuustot ja muut hifistelyt kun syömässä on lapsia. Tekisin ihan vain esim. Pirkka voileipäpikkelssillä ja yhdellä täytteellä per leipä, esim. sitä kinkkua, kanaa, tonnikalaa, tuorekurkkua.
Tonnikala on uhanalainen liikakalastuksen takia!
Tonnikalaa, majoneesia, suolakurkkua pieninä paloina, sipuliakin mahollisesti, pippuria.
Voi tehä ihan hyvin etukäteen!
nimenomaan kannattaa tehdä valmiiksi etukäteen, että ehtivät maustua. Älä tee liian vetistä täytettä.