Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä nimestä Ottilia?

Vierailija
13.03.2012 |

mietinnän alla on vanha, vähemmän käytössä oleva, pitkähkö tytön nimi. Ottilia tuntui alkuun vähän oudolta nimeltä ja epäkäytännölliseltäkin, mutta sitä mietiskeltyämme olemmekin alkaneet tykästyä siihen. Loppujenlopuksi eihän siinä ole, kuin yksi kirjain enemmän, kun suositussa oliviassa, mikä mielestämme myös kaunis nimi. Kuinka moni edes kuullut nimen ottilia? Muinoinhan oli pyhä ottilia, nimi siis tunnettu ihan kansainvälisestikin. Mielipiteitä ja -kuvia otetaan vastaan :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikkinimi vuosia!:) mulla on kaksi tytärtä mutta en saanut miehelle menemään läpi tätä nimeä..:/ mun mielestä tosi kaunis ja erikoinen nimi. ehdottomasti parempi kuin olivia, ei tule heti vastaan kolmea samannimistä.

Vierailija
2/22 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsumanimi Ottis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vahvasti harkinnassa meillä toiseksi nimeksi. Ekanimeksi haluan jonkun lyhyemmän mutta Ottilia olisi mukava olla myös mukana.

Vierailija
4/22 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottelija tulee mieleen.

Vierailija
5/22 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen joku satujen menninkäinen tai keiju. Minä mietin näitä lasten nimiä aina niin, että onko sitten teinin kiva esitellä itseään "moi, mä oon Ottilia/Taika-Kuu/Jadessiina" tai vastata sillä nimellä puhelimeen, miltä se nimi kuulostaa aikuisella jne.

Vierailija
6/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kutsumanimi Ottis.

Mun nimi on Ottilia ja mua kutsutaan Ozkuks 😃

Vierailija
7/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoäitini toinen nimi, hän oli Olga Ottilia

Vierailija
8/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottiliaa en tiedä ketään, mutta Otteliinan tunnen. Kivoja nimiä.

Vierailija
9/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Ottilia on hirveä nimi :(

Vierailija
10/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vahvasti harkinnassa meillä toiseksi nimeksi. Ekanimeksi haluan jonkun lyhyemmän mutta Ottilia olisi mukava olla myös mukana.

Sirkku Ottilia on hyvä.

Vierailija
11/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsena katselleeni kuponkiuutisista(?) mainosta tilattavista nimilapuista. Siis kankaisista vaatteisiin ommeltavista. Niissä mallilapuissa oli nimet Ottilia Tomera ja joku pojan nimi Superman.

Ihan mukavan erilainen nimi kyllä. :)

Vierailija
12/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottilia :) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kutsumanimi Ottis.

Onko Ottilia etunimesi? Etunimeltään Ottilia nimisiä on alle 10 Suomessa.

Vierailija
13/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Ottilia-tytön. Aluksi en millään meinannut muistaa, mikä se nimi olikaan, kun en ollut kuullut aimmin. Omien lasten mielestä ihan norminimi, eikä siinä ollut mitään erityistä.

Mutta muuten kyllä kiva nimi.

Vierailija
14/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkilia Ottilia.

Vierailija
15/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen joku satujen menninkäinen tai keiju. Minä mietin näitä lasten nimiä aina niin, että onko sitten teinin kiva esitellä itseään "moi, mä oon Ottilia/Taika-Kuu/Jadessiina" tai vastata sillä nimellä puhelimeen, miltä se nimi kuulostaa aikuisella jne.

Oon teini ja tykkään mun nimestä ja iha normilta kuulostaa mun mielestä Ottilia niinku esim Julia, Emilia yms 😄 et kiva esitellä ittensä "moi, mä oon Ottilia"

Vierailija
16/22 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kutsumanimi Ottis.

Onko Ottilia etunimesi? Etunimeltään Ottilia nimisiä on alle 10 Suomessa.

Ai se on nii harvinainen? Joo on eka nimi. En tunne ketää muuta tän nimistä et uskon kyl et on harvinainen

Vierailija
17/22 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/22 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon toinen nimi on Ottilia ja ei ole tullut kyllä koskaan ketään vastaan jolla olisi sama nimi toisena nimenä. Tosi hyvä ja uniikki nimi jos haluaa erottuu massoista!

Vierailija
19/22 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ekana mieleen saukko (otter).

Ihan nätti nimi, erikoinen mutta toisaalta suomalaisittain lausuttavissa, joten miksipä ei.

Vierailija
20/22 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin vasta Ottilia nimeen ja sen takia googlasin nimen. Nimi kuulosti todella oudolta ja voin kuvitella, että sen kanssa tulee usein hankaluuksia, koska ei ole mielestäni mitään vastaavaa Suomessa.

Työpaikalla pyydettiin etsimään ryhmältämme Ottilian lähettämä sähköposti ja kyllä nimeä piti yhden miehen kysyä kahteen kertaan ennen kuin tajusi mistä on kyse, jos silloinkaan :D En haluaisin itselleni Ottilian nimeä, koska on vaikea muistaa, eikä mitenkään kaunis ääntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi