Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä maitoallergia on hävinnyt?

16.11.2005 |

Itselläni on 1v9kk ikäinen poika, jolla on suolisto-oireinen maitoallergia(ilmenee rajuna oksenteluna). Olen imettänyt tähän saakka, nyt siirryimme kauramaitoon. Kyselisin nyt, minkä ikäisenä olette kokeilleet maitotuotteita ja koska allergiaoireet ovat helpottaneet? Sanotaanhan, että suurimmalla osalla oireet helpottavat 2-3 ikävuoteen mennessä. Onko kenenkään lapsi alkanut sietää maitoa heti 2-vuotiaana tai aiemmin? Millä tuotteilla olette aloittaneet kokeilut? Miten on kananmuna-allergian laita; kestäneekö pidempään, vai voikohan esim. taikinoissa alkaa kokeilla munaa jossakin vaiheessa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin sairaalasta ohjeet maitorpteiinituotteiden grammamääristä ja altistusohjeet. aluksi tehtiin juustolla, jugurtilla ja hapanmaitotuotteilla. niiden kanssa ei ollut ongelmia. sitten kun oli ollut viikko noita alettiin tavalliseen maitoon. vatsa meni hieman kuralle. soiteltiin lääkäriin ja päätettiin siirtyä luomuun tai hylaan joista sitten mentiin luomulla. patri viikkoa oli lievää vatsaongelmaa ja totuteltiin esim ruuissa. maha tottui eikä mitään oireita ole enää. nykyään poika vetää miltei litran maitoa päivässä ja ikää 3v.

tosta munahommasta en tiedä. mulla on sellanen kuva että se saattaisi kestää kauemmin. ja ehdotomasti kunnon väleillä noi kokeilut.

ottakaahan lekuriinne yhteyttä niin saatte ne maitotuotteilla isomman lapsen altistusohjeet.

meillä tolla pojalla oli aika lievä allergia. saas sitten nähdä, meillä on voimnakkaasti allerginen pikkuvelikin ja hänen kanssaan päätettiin odottaa altistuksen kanssa reilusti 2v asti.

Vierailija
2/2 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella hävis maitoallergia 2,5v paikkeilla mutta munasta saa vieläkin lieviä oireita 3,5v.toisella pojalla hävis maitoallergia jo 1v iässä.Osattiin itse toimia jo oikein,ehkä se auttoi?(esikoinen ressukka kärsii suolistoperäisestä allergiasta ja lääkäri uskoi sitä vasta 1v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla