Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotiasujat - kysyttävää jäteasioista

Vierailija
13.03.2012 |

Millaisen tyhjennysvälin olette ottaneet sekajätteelle tai biojätteelle? Minusta hurjan vaikeaa arvioida näitä etukäteen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä meitä on minä, mieheni, taapero ja kesällä syntyvä vauva. Poltettavat roskat menevät leivinuunin ja saunan sytykkeeksi ja biojätteet omaan kompostiin. Ainakin tällä henkilömäärällä tuo kahden viikon väli on ollut ihan sopiva.

Vierailija
2/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se väli anottu 8 viikkoon, eli pisin mahdollinen. Aina kyllä silloinkaan ei ole mitään roskiksessa.

Mieti näitä: voitko polttaa jotakin esim. omassa takassa? Meneekö teillä kartonkikeräykseen paljon jätettä? Syöttekö itse tehtyä ruokaa, vai puolivalmisteita tai eineksiä? Kun laittaa itse ruokaa, tulee paljon kuoria ja sen sellaista biojätettä.

Meillä ei sinne sekaroskikseen tule juurikaan mitään. Komposti on omalla pihalla ja siitä saa muhevaa multaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sekjäte ja energiajäte-pöntöt erikseen, niiden tyhjennysväli on 4 viikkoa. Biojäte menee kompostiin.

Vierailija
4/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös asian koosta!

Asukkaita meillä 2 lasta ja kaksi aikuista.

Useimmiten olisi saanut olla kerran viikossa tyhjennys. Kierrätän patterit, lasit ja metallit ja paperit.. Biojäte astiaa meillä ei ole ollut , koska sellaista ei saa pk-seudulla hankittua ilmeisesti.. Tai siis niin, että sen joku kävisi tyhjentämässäkin :D

Nyt kohta muutetaan toisella puolella suomea omakotitaloon ja saa nähdä miten muuttuu. Onneksi saa biojäte tynnyrin myös ja pystyy kierrättämään enemmän ja tod. toivon että samalla 2 vkon tyhj. välillä pärjättäisiin.

Vierailija
5/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelkkä sekajäteastia, noin 200 litrainen. Taloudessa kaksi aikuista ja kaksi lasta. Pahvit, paperit ja lasi viedään keräyspisteeseen.

Vierailija
6/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista, kolme lasta ja kissa. Juuri ja juuri riittää, kun kierrättää kartongit, pahvit, papaerin, lasin ja metallin.

Vierailija
7/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne sekajätteisiin mene paljoa.

Biojäte omaan kompostiin (josta multaa pihan kasveille), poltettavat poltetaan, liian kiiltävät paperit viedään paperinkeräykseen sekä metallit ja lasit omiin keräyksiin (nämä keräyspisteet löytyvät kaupan pihalta joten erikseen ei tarvitse lähteä mihinkään), ongelmajäteauto kiertää kerran vuodessa keräten esim auton akkuja.

Ja perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta.

Vierailija
8/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se väli anottu 8 viikkoon, eli pisin mahdollinen. Aina kyllä silloinkaan ei ole mitään roskiksessa.

Mieti näitä: voitko polttaa jotakin esim. omassa takassa? Meneekö teillä kartonkikeräykseen paljon jätettä? Syöttekö itse tehtyä ruokaa, vai puolivalmisteita tai eineksiä? Kun laittaa itse ruokaa, tulee paljon kuoria ja sen sellaista biojätettä.

Meillä ei sinne sekaroskikseen tule juurikaan mitään. Komposti on omalla pihalla ja siitä saa muhevaa multaa.

Meillä on pienin mahdollinen astia ja 5 henkeä perheessä. Asumme taajaman ulkopuolella.

Vierailija
9/9 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista, kolme lasta ja kissa. Juuri ja juuri riittää, kun kierrättää kartongit, pahvit, papaerin, lasin ja metallin.

sekaroskikseen?