NYT KYLLÄ TUNNUSTATTE! Kuka koiran omistaja tätä vielä tekee!?
joka keväinen ällökausi on alkanut, ainakin täällä stadissa. KADUT TÄYNNÄ PASKAA! HYI!
Miksi et siivoa koirasi jälkiä? Vastaa!!
Kommentit (65)
tosin koirani ei pasko tien varsille, vaan yleensä niin syvälle metsään, etten ainakaan keväthangilla lähde sinne rämpimään yhden paskan takia. sori vaan.
enkä usein edes tiedä, minne se paskoo, koska juoksee vapaana.
mutta jos olisi asfaltille paskova pikku fifi, niin toki siivoisin jälkeni.
Se syksyllä paskannettu paska ei maadu talven aikana. Se odottaa siellä hangen alla.
Meillä on omakotitalo ja velvollisuus pitää puhtaana myös pientare tien ja tontin välistä. Voin kertoa että kun sitä keväällä haravoi, ei oksennus ole kaukana. Jos voisin, tunkisin paskat koiranomistajan auton hanskalokeroon. Ne ei ole mitään pieniä läjiä mitä koirista tippuu ja se sulavan paskan haju...
Ja toinen juttu: älkää antako koirienne kusta ihmisten postilaatikoiden juureen. Minäkään en kuse teidän postilaatikkonne juureen.
paskoi kerran enemmän kuin oli paskapusseja taskussa. Että siihenpä ne nökäreet jäi, kun en niitä paljain käsin lähtenyt kiikuttamaan lähimmän taloyhtiön roskikseen. Minkäs teet, aina ei mee niinku Strömsössä :D
Mutta koska yöllä ei ole satanut lunta, saatan tänään ottaa yhden ylimääräisen paskapussin mukaani ja noukkia oman kökköni mukaan siitä portinpielestä. Koska musta on vaan helvetin outoa jättää kerta toisensa perään ehdoin tahdoin jumalattoman kokoisia paskaläjiä sinne sun tänne. Kun en mä mitään muutakaan roskaa heittelis maahan, niin miksi paskaakaan?
Kerän kyllä, jos koira kakkaa tyyliin jonku portinpieleen, mutta en ojista enkä pyöräteitä reunustavista metsistä.
ja nopeammin se maatuu siellä luonnossa kuin muovin sisällä.
Täytyy tarkentaa, etten anna koiran ulostaa kulkureiteille (kadut, polut, hoidettu nurmikko) vaan koira kakkii pientareen puolelle tai metsään.
asioista jaksat vaahdota.
Valita mieluummin huumeneuloista lasten leikkipaikoilla.
kun noin puolustelet.
En ole havainnut lasten leikkipaikoilla huumeneuloja, mutta paskaa keskellä katua kyllä, noin metrin välein itseasiassa. Eikö se häiritse sua ollenkaan?
kannattaa oikeasti katsoa ne leikkipaikat tarkemmin! Leikkipuistoista löytyy toistuvasti neuloja, siksi kannattaa ohjeistaa lapsetkin siihen, ettei niihin saa koskea.
Hän kertoi, että on niin tyyppiesimerkki minkä näki oman kotialueellaan tapahtuvan:
Nuori mieshenkilö, päällään maiharikengät ja maiharitakki, leijonakoru kaulassaan, pillifarkut ja siilitukka paskatti koiraansa lasten leikkipaikan viereen. Koira iso Dobermanni. Koira teki aivan järkkykokoiset paskat, mutta mies ei poiminut paskaa pois, vaan lähti kulkemaan koiran kanssa eteenpäin.
Siskoni oli huutanut hänen peräänsä, ihan ystävällisesti mutta tiukasti, että voisitko korjata koirasi jätökset, kun pihan lapset leikkivät siinä vieressä. Mies oli näyttänyt vain sormimerkkiä siskolleni
Eli nämä tällaiset ihmiset jotka eivät korjaa sitä koiransa jätöstä kaupunki-alueella (mihin laki heidät velvoittaa), ovat tätä yhteiskunnan roskasakkia, WT-porukkaa. Tällaiset ihmiset ovat laiskoja, heillä ei ole minkäänlaista yhteiskunnallista vastuuta (ei edes pienten lasten takia), ovat itsekkäitä ja lyhyt näköisiä.
minä en korjaa läheskään aina koirani jätöksiä (leikkipaikan vierestä ja tieltä toki korjaisin) enkä silti sovi kuvailemaasi stereotypiaan: olen korkeasti koulutettu, perheellinen, väitän kantavani keskivertojeppeä enemmän yht.kunnallista vastuuta jne. Eli jospa jätettäisiin ne yleistykset :)
tosin koirani ei pasko tien varsille, vaan yleensä niin syvälle metsään, etten ainakaan keväthangilla lähde sinne rämpimään yhden paskan takia. sori vaan.
enkä usein edes tiedä, minne se paskoo, koska juoksee vapaana.
mutta jos olisi asfaltille paskova pikku fifi, niin toki siivoisin jälkeni.
Ja edelleen tässä ei puhuta siitä että se kakka on siellä ojassa/metsän laidassa, vaan siitä että se on siinä kadulla.
Mutta no. Harvemmin olen törmännyt sellaiseen aikuiseen joka noita kakkoja ei keräisi. Ne ovat niitä teinityttöjä/poikia tai pikkupoikia/tyttöjä jotka niitä kakkoja eivät kerää, koska he eivät nyt muutenkaan välitä mistään mitään. Lapset yleensä eivät myöskään katso minne se koira pissaa, yksi päivä katsoin kun joku junnu antoi koiran pissata keskelle naapurin kävelypolkua.
Itseäni ärsyttää todella paljon ihmiset jotka antavat koirien kulkea vapaana. Siitä koirasta kun ei ikinä oikeasti tiedä mitä se tekee vieraalle ihmiselle. Mieluumin vaikka fleksiin sitten.
Itselläni on koira. Kerään kakat ja olen kouluttanut koiran tekemään pissin ojaan/jonnekin muualle kuin välittömään kadun läheisyyteen. En myöskään roskaa itse ja olen myös niitä jotka keräävät muiden roskia. Onko minulla nyt valittamisoikeus tässä asiassa?
P.s. koiran kakat kerätään biopusseihin jotka hajoavat parissa viikossa.
Kyllä metsä raiku kirosanoista kun alko vituttaa, todella liukasta ja koiran paskat keskellä polkua. JÄRKI KÄTEEN IDIOOTIT. Tekis mieli tunkea päänne koiran paskaan!
pitää kaupuningissa ylipäätään koiraa?? Jumalauta parhaillaan ajokoira pienessä yksiössä ja keskustassa käydään ulkoiluttamassa. Voe taivahanvallat. Menkää itseenne elkääkä ottako koiraa jos ette pysty toimittamaan koiralle kunnon puitteita, kaupunkien keskustat ei ole koirille!
jokakeväinen kakkakeskustelu.
Se että joku toinen on typerä, niin oikeuttaako se sinua olemaan samanlainen.
Ymmärtäköön ken voi...
En siivoa, koska kukaan muukaan ei siivoa..:) Koirankakka sentäs maatuu, mutta entä se karkkipaperi?
pitää kaupuningissa ylipäätään koiraa?? Jumalauta parhaillaan ajokoira pienessä yksiössä ja keskustassa käydään ulkoiluttamassa. Voe taivahanvallat. Menkää itseenne elkääkä ottako koiraa jos ette pysty toimittamaan koiralle kunnon puitteita, kaupunkien keskustat ei ole koirille!
kököttäessään siellä koko päivän?
Jotka kakkaavat keskimäärin ehkä kaksi kertaa päivässä, joskus useamminkin. Eli kerään vuodessa helposti noin 1500 kakkaa talteen. Keräämättä jää vuodessa varmaan alta 10 kakkaa, joskus syyspimeällä en ole enää löytänyt toisen koiran kasaa, kun ovat yhtäaikaa asioilla tms. Ja minua ärsyttää myös, kun kaikki eivät kerää, koska itse astun niihin läjiin ensimmäisenä, kun omiani ulkoilutan... Toisaalta aika moni kuitenkin kerää, asumme kaupungissa, puistoa ja ulkoilumahdollisuuksa paljon, kuten möskin roskiksia! Varmasti tämä on omakotialueilla vieläkin isompi ongelma? Täälläkin näkyy kakkoja, mikä harmittaa, mutta koiramäärään ja asukastiheyteen verrattuna niitä on kuitenkin aika vähän. Kiitos siitä kaikille vastuuntuntoisille koiranomistajille!
Jotka kakkaavat keskimäärin ehkä kaksi kertaa päivässä, joskus useamminkin. Eli kerään vuodessa helposti noin 1500 kakkaa talteen. Keräämättä jää vuodessa varmaan alta 10 kakkaa, joskus syyspimeällä en ole enää löytänyt toisen koiran kasaa, kun ovat yhtäaikaa asioilla tms. Ja minua ärsyttää myös, kun kaikki eivät kerää, koska itse astun niihin läjiin ensimmäisenä, kun omiani ulkoilutan... Toisaalta aika moni kuitenkin kerää, asumme kaupungissa, puistoa ja ulkoilumahdollisuuksa paljon, kuten möskin roskiksia! Varmasti tämä on omakotialueilla vieläkin isompi ongelma? Täälläkin näkyy kakkoja, mikä harmittaa, mutta koiramäärään ja asukastiheyteen verrattuna niitä on kuitenkin aika vähän. Kiitos siitä kaikille vastuuntuntoisille koiranomistajille!
Koiranomistajat vetoavat usein siihen, että ei kerää paskoja kun muutakin roskaa on niin paljon. No eilen oikein laskin kaikki paskat ja roskat jotka näin päiväkotimatkallamme (noin 1,5km). Ja tulos on 38 paskakasaa. Ja nämä ovat siis kävelytieltä löytyneet kasat, en huomioinut kauempana penkalla olleita kasoja. Noiden lisäksi näkyi yksi karkkiaski ja lakupatukan kuoret. Eli aika heikolla on paskojen jättäjät tässä perustelussaan.
Se tosiaan kummastuttaa, että miksi se paska on pakko jättää siihen keskelle kulkuväylää? Ihan oikeasti, voisiko joku tällainen idiootti kertoa sen syyn täällä. Kiitos.
Ps. yhtäkään huumeruiskua en ole ikinä nähnyt leikkikentillä.
kököttäessään siellä koko päivän?
kuin maalaiskoirana: sen verran olen nähnyt näitä ajokoiria jotkä päivästä toiseen ovat tarhassa ja pääsevät joskus metsälle. Kaupunkikoirana koira sentään saa päivittäin virikkeitä, on laumansa kanssa ja väittäisin, että jokainen kaupunkikoira pääsee silloin tällöin juoksemaan myös täysin vapaana - niiden päivittäisten (min. x 3) remminlenkkien lisäksi.
Minua säälittää nämä maalaiskoirat, jotka vain ovat ja omistajat kuvittelevat, että koira on onnellinen kun se saa asua maalla. Koira kaipaa aktiviteettia ja puuhaa, ihan yhtälailla kuin ihminenkin kaipaa. Koira on onnellisempi pienessä kaupunkiasunnossa kun se pääsee kunnon lenkeille useamman kerran päivässä. Vähemmän onnellinen on se maalaiskoira, joka nököttää tarhassa tai päästetään ovenraosta ulos ja lenkille pääsee silloin tällöin.
Tienvierustat lasten leikkipaikoille ja päiväkotiin on ihan täynnä sitä paskaa ja kusta. Oksettaa ja vaatii valppautta, ettei lapset sotke itseään niihin. Aina vaahdotaan lasten huonosta käyttäytymisestä, mutta nyt voisi koiranomistajatkin ryhdistäytyä. Jos hommaat koiran, olet siitä vastuussa ja paskatat sitä paikoissa, joissa se ei häiritse muita.
Mun mielestä on maailman huonoin syy olla keräämättä kakkoja siksi "kun ihmiset roskaa niin paljon". Mulla on yks kaveri joka aina kysyy, miks mä viittin kerätä kakat pois. Taajamassa kerään AINA kakat, mutta just jossain syrjämetsässä saatan jättää maatumaan. Kyse on yleisestä viihtyvyydestä, mua hävettää koiranomistajana kattella paskasia pientareita. Toivottavasti ymmärrätte, että on meitäkin jotka kakat kerää. Mulle on useamman kerran tultu raivoamaan jätöksistä, ennen kun olen ehtinyt pussin kaivaa esiin. Ymmärrän kyllä toisaalta miksi...
Linkitin tän johonkin toiseenkin kakkaketjuun ja laitan sen tännekin: www.koirankakkaroskis.fi. Kaikilla alueilla ainakaan missä asun, ei ole juurikaan kakkaroskiksia. Jotkut ovat ohikulkiessani sanoneet, että heidän roskiksiin saa pussin heittää, mutta olisi kiva kun olisi tommoinen lupatarra merkkinä :)