Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enskat viikkoon 24

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän eilen nauratti, kun huomasin typyn suussa kaksi kulmahammasta ylhäällä. Ei ihme, että viime viikolla kiukutti, tällä viikolla meillä on asunut ihan eri tyttö kuin viikko sitten. Miehen kanssa naurettiin, et ei olla kovin fiksuja, kun ei yhtään tajuttu yhdistää kiukkua hampaiden tekoon, vaikka ihan selkeesti tytön hampaita ei saanut pestä ja sormia tunki suuhun kiukuttelun lomassa. Vissiin alas on seuraavaksi tulossa, mutta nyt ei oo sellaista tosi pahaa vaihetta.

Viipero oli jossain välissä kysellyt syömisestä, meillä typyä ei edelleenkään saa auttaa millään tavalla syömisessä, kaikkiin ruokailuvälineisiin koskeminen on ihan poissuljettua, mikä ilmenee hillittömänä kiukkuna ja lusikan heittelynä. Eli meillä ei ruokailuun puututa, isketään lautanen eteen ja mielellään poistutaan takavasemmalle, jos ei siis ole yhteinen ruoka-aika, jolloin syödään normaalisti vieressä. Nyt on tullut taas se vaihe, että tyttö vonkuu ruokaa aina, kun joku syö, esim. eilen illalla könysi iltakylvyn jälkeen isänsä syliin syömään pyttipannua, kun mies tuli vasta myöhään kotiin... no, jos lapsella on ennen unille menoa nälkä, niin kyllähän sitä syödä saa, vaikka muuten ollaankin ylimääräistä napostelua vastaan. Jos siis haluaa meidän ruokaa, silloin saa syöttää, ja se onkin usein tosi hienoa, jos äiti antaa omalla haarukalla ruokaa omalta lautaseltaan (juu, meillä ei olla noudatettu oma lusikka -periaatetta ikinä... hyi meitä)

Vielä pakko hehkuttaa, kun tänään tyttö käveli itse pk:ssa eteisestä aamupuuropöytään ja jäi sinne iloisena juttelemaan muille lapsille. Voi että tuntuu hyvälle katsoa iloista lasta! Ja yhtä ihanaa on mennä hakemaan, kun toinen juoksee naama näkkärillä portille vastaan. :)

Yöunista oli myös ollut juttua, meillä on kans palattu normirytmiin, eli typy nukkui esim. viime yönä n. 20.00-7.30, tässä välissä nukkui paljon lyhempiäkin unia, kun oli niitä iltakiukkuja. Päiväunien pituudesta en oikeastaan tiedä, kun en jaksa joka päivä kysellä pk:ssa, mutta oliskohan ne jotain 1-1,5h luokkaa.

Karssulin Aino on oppinut laskemaan aika hienoa! Numeroista tuli mieleen, kun koetin taas eilen typyn kans tehdä palapeliä, mutta äitille ei sitten millään näytetä, et osattais... :D Typy ei muutenkaan leiki nykyään kotona leluilla, puuhailee vaan omiaan rätin tai vaipan tai vaatteiden tai astioiden jne kanssa, mutta leluihin ei oikeastaan koskekaan. Ja pehmoja meillä käytetään vain ja ainoastaan aamuisin, kun tyttö on kiukkupeppu ja mun pitää houkutella "pupu meni piiloon"-leikillä kikatusta ennen sängystä nousemista. Joten meillä lelukasat saa olla rauhassa, ja tuntuukin, et niitä on ihan liikaa.

Aika kiva, jos napero pääsette muuttamaan.

Jaahas, kai mun pitää tehdä jotain oikeetakin...

-Osse ja typykkä 1v7kk

Vierailija
22/28 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään Aino juuri leluillaan leiki, aamulla kun herätään ja illalla kun mennään nukkumaan niin pehmokoira otetaan kainaloon, mutta muita leluja lähinnä levitellään pitkin huushollia. Kattilat kauhat ja muut on niin pal kivempia.

Meillä oli tänään 1,5 v neuvvola Aino oli 84 cm pitkä ja painoi 10 390 pituus meni siinä 0 ja 1 välissä paino -1 niiko koko ajan ainon kanssa.

rokotuksen antaminen ei ekalla kerralla onnistunut ja meteli oli sen mukainen, lääkäri ei saanut sen jälkeen edes sydäntä kuunnella kun Aino pelkäsi aivan sairaasti.

Mulla on tänään kanssa neuvola lääkäri, kärsin just hiivatulehduksesta ja sitä lääkettä on vieläkin mun housuissa toivottavasti lekuri ei saa sätkyä.... täytyy vissiin mainita asiasta.

Muuten olo on aika kiva, välillä vähän pyörryttää kun toi verenpaine on muutenkin aika alhainen 68/110 saatikka sitten kun meitä on nyte kaksi samassa systeemissä.

täytyy mennä juomaan vettä että saa pissat tiristettyä ennen lääkäriä, mulle valitettiin koko viime raskauskin että pitäis juua enempi, mutta kun ei meinaa muistaa eikä janota.

aa ae ja niilo 15+5 tai jotain sinnepäin, ei jaksa muistaa ( mistähän se johtuu että ekasta tiesi aina missä mennään ja nyt ei muista mitään. )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyis jo mennä nukkumaan, mutta pakko nopeesti kertoa, että meidän vauvasta on vihdoin kasvanut iso poika.

Jonsku nimittäin nukkuu nyt ekaa kertaa omassa huoneessa ja omassa sängyssä. Tähän mennessä ollaan siis nukuttu perhepedissä. Meidän piti laittaa se vasta huomenna nukkumaan omaan huoneeseen, mutta se innostui niin kauheesti uudesta sängystä, kun se tuotiin tänään, että aateltiin käyttää tilaisuutta hyväksi. Hienosti se sinne nukahti, kun isi istui vieressä nukuttamassa. Saa nähdä nukkuuko koko yön vai tuleeko meidän sänkyy ennen kun itse ehditään nukkumaan. Me tilattiin sellanen sänky Jonskulle, mistä saa myöhemmin tehtyä kerrossängyn. Ihan loistava pieni suomalainen firma, josta tilattiin ja sai hyvää palvelua. Saa nähdä meneekö nukuttamiset jatkossa yhtä vaivattomasti vai oliko nyt kyse vaan uutuuden viehätyksestä.

Leluista oli ollut puhetta. Jonskulla on aika paljon leluja( tai en mä tiedä, kun en tiedä mikä on normaali määrä) ja on tässä viime kuukausina alkanut kiinnostua niistä. Jonsku myös leikkii tosi paljon pehmoleluilla. Sellanen miehen vanha norsu on sille tosi tärkee, koska se on lastenohjelma Maisan Nipa-norsu ;) . Leikkii myös paljon muilla pehmoilla. Tänäänkin komensi sellasta pehmokoiraansa, laittoi sen nurkkaan ja vähän ajan kuluttua haki pois ja halasi. Hirveesti Jonsku on nyt alkanut leikkimään kaikkia mielikuvitusleikkejä. Tosi hyvä mielekuivtus sillä onkin. Keksii vaikka mitä leikkejä ihme asioista. Ja sitten puhua palpattaa ittekseen, kun papupata. Ihanaa, kun Jonskukin on oppinut vihdoin puhumaan. Mä jo pelkäsin, että se menee kouluunkin ihan tuppisuuna. Hiljaa siis hvyä tulee, taitaa olla meidän Jonskun motto (paitsi ei äänen käytössä) :)

Nyt on pakko mennä unille. On silmät jo ihan ristissä.

pesukarhu, Jonsku 2-v ja kirppu rv 29+0

Vierailija
24/28 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vaan pesukarhulle:) Meidän tyttö kanssa siirtyi viime yönä omaan huoneeseen nukkumaan, on kyllä nukkunut tähänkin asti omassa sängyssään mutta siis meidän makkarissa..hienosti nukkui koko yön, kerran kyllä heräsi mutta neiti nyt heräilee muutenkin. Voi kuulostaa pieneltä ilon aiheelta mutta meillä on kyllä tultu pitkä matka niistä sadoista valvotuista öistä mitä on takana,, ja varmasti niitä on vielä neidin kanssa edessäkin.Meillä tyttö nukkuu edelleen pinniksessään, eikä olla ihan heti isojen tyttöjen sänkyyn siirtämässä kun on tosiaan sen verran levoton nukkuja. Voi,voi kun pikkuveikan kanssa pääsisi noissa unijutuissa vähän helpommalla...

Leikkimisestä vielä sen verran että ei meilläkään leluilla kovin paljoa leikitä, tyttö leikkii kyllä innoissaan heti jos ollaan jossain muualla ja on uusia leluja mutta omat taitaa jo tylsistyttää, tytti-nukke on ainoa kestosuosikki jota tyttö tykkää työnnellä rattaissa sun muuta. Aika paljon tyttö leikkii kotosalla koirien kanssa, niillä on keskenään ihan omat palloleikit ja jahtaamisjutut:) ..niin ja musaa pitäisi olla aina taustalla ja multa tulee jo fröbelin palikat sun muut korvista ulos :p

Karssulin ainoko se oli innostunut numeroista, meillä kanssa kaiken laskeminen on nyt jännää ja kymmeneen tyttö osaakin numerot luetella..tosin kolmonen tuppaa aina jäämään välistä :)

Nyt välipalalle ja ulos vielä ennen ruokaa kun on vihdoin sateeton päivä,jee!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Muksunsa nukkumataidoista ylpeä Queen, Liia ja veikka rv 36+1

Vierailija
25/28 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhulle ja Queenille onnittelut lasten nukkumataidoista! =)

Muuten pinon lukaisin niin nopsasti, että en osaa kommentoida muuta... Meidän mökkiviikonloppuun lähtö viivästyi huomiseen monistakin syistä ja olin päivällä aivan tosi kiukkuinen. No, kiukku on laantunut ja ehkä parempikin lähteä vasta huomenna. Tyttönen kerkiää touhuta uudessa paikassa päivän ennen kuin on aika käydä nukkumaan.

Ensi viikkoa odotan kovasti. Mulla on neuvolalääkäri ja uusintaultra. Lisäksi jokaisena arkipäivänä on tyttösen kanssa jotain mukavaa ohjelmaa. Nähdään siis urakalla kavereita ennen kuin lähdemme mummolaan juhannuksen viettoon ja sen myötä muihin kesäreissuihin.

Vähän meinaa väsyttää, koska mieheni vointi vaihtelee hurjan paljon. Yritän olla pitkäpinnainen, koska ei ole hänen vikansa, jos olo on huono. Silti vaan meinaa ärsyttää tämä tilanne kokonaisuutena, huokaus. Nojoo, mitäpä sitä auttaa valittaa. Eiköhän asiat korjaannu ajan myötä....

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Koitan ensi viikolla ehtiä jossain välissä kurkkimaan kuulumisianne.

t. iida-linnea, mönkijä 12+0 ja tyttönen 1v 1kk

Vierailija
26/28 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Ronja kuumeessa tällä viikolla, pieni raasu. Mut veikkaan kyl et se tuli ihan rokotteesta joita sai viime viikolla. Oli kyllä onnellinen neiti eilen kun pääsi ekaa kertaa kunnolla ulos jne.

Riikan typylle pukkas hampaita huomaamatta:) Meillä sama, mä en oo näköjään kumpaakaan poskihammasta huomannut kun Ronja on niitä tehnyt, sit vaan huomannut kun ne nököttää jo suussa:)

Syömisestä: Ronja syö vaihtelevasti itse, mutta usein iskee vielä avuttomuus jolloin pitää syöttää.

mimosa-kelmin puheesta tuli mieleeni. Ronjalla on nykyään sellainen "ronja tahtoo"-sana. Se on "jibbijäbbijibbi...", sanan painokkuudesta ja siihen mahdollisesti liittyvästä itkahduksesta näkee kuinka paljon jotain halutaan:) Mut siis toi tulee kun neiti roikkuu keinussa että pääsis keinuun, haluis jotain herkkua, haluis jonkun lelun johon ei ylety jne.

no, enhän mä taas enempää ehdi kirjoitteleen kun pitää alkaa valmistautuun vikaan vauvauintikertaan tältä erää, harmittaa kun en ite pääse altaaseen:(

Heippa hei!

Tikru ja Ronttilainen 1v5kk

Vierailija
27/28 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ronskua kun oli ollut kuumeessa, hyvinkin saattoi olla rokotteesta, meilläkin tuli siitä silloin kuumetta ja taisi monella muullakin olla sama juttu.

Kiitos kaikille syömisasioita (taas kerran) kommentoineille! Meillä tosiaan on vähän sitä vikaa ettei viitsi syödä itse, ja osittain vielä sitäkin ettei ihan osaakaan. Ossen typyn "tahtoo syödä itse" -aikaa ei siis ole vielä täällä näkynyt, olisipa kiva jos meillekin sellainen aika vielä koittaisi ;) Typyn tavoin Aleksikin haluaa aina maistaa samaa kuin mekin syödään, olipa se sitten mitä hyvänsä. Karkit ym. syödään siis nykyään pojan nukkuessa. Tunnustan ettei meilläkään ole noudatettu enää orjallisesti oma lusikka -periaatetta. Kun toinen tahtoo haukata samasta leivästäkin niin väkisin sitä sylkeä siirtyy puolin ja toisin.. Puolustauduttakoon sillä että meillä on tosi hyvät hampaat miehen kanssa, ei reikiä paitsi mulla ollut joskus aikoinaan yksi. Vaikka kaipa meillä silti voi karies-bakteeri olla.

Queenin ja Pesukarhun lapset oli siirtyneet omaan huoneeseen, onnittelut hyvin alkuun lähteneestä muutoksesta! Mites Joona pysyi sängyssään, tuliko äitin ja isin väliin yöllä? Meillähän nukutaan edelleen perhepedissä osittain, välillä nukkuu ekan pätkän omassa isojen sängyssään (joka meidän sängyssä kiinni) mutta hyvin harvoin koko yötä läheskään, vaan jossain vaiheessa aina itkee ja sitten nostan viereen (kun ei heti rauhoitu omaan sänkyyn.)

Leluista oli ollut juttua. Meillä ei ihan hirveästi leluja ole (mikä sitten on paljon, kyllähän noita ihan tarpeeksi on), Aleksi on aika vähän niitä saanut muilta lahjaksi, yleensä isovanhemmat ym. on tuoneet vaatteita. Toisaalta hyvä näin, ollaan sitten itse osteltu sellaisia leluja joiden ollaan arveltu Aleksia kiinnostavan. Kirjat on ihan must, niitä luetaan (äiti lukee ja Aleksi "kyselee") aamusta iltaan. Myös kaikki mainokset joissa on erilaisia värikkäitä logoja (Lidl, OP, K-kauppa ym.) kiinnostaa ja niitä osoitellaan innolla sormella ja sanotaan "ö"! Legoilla leikitään ja palikoita kasataan torneiksi, palapelejäkin tehtiin yhteen aikaan mutta nyt ne ei ole hetkeen taas kiinnostaneetkaan. Pehmoja käydään välillä halaamassa ja "hyppyyttämässä".

Nyt en muista valitettavasti mitä muuta piti sanoa.. Iida-Linnealla ainakin oli raskaita aikoja meneillään, voimia sinne!

Unohdin jo kuka olikaan lähdössä Korkeasaareen...no joka tapauksessa, hauskaa reissua teidän perheelle!

Nyt täytyy rientää apteekkiin kun se on vielä jonkinaikaa auki. Täytyy hakea hiivatulehdukseen lääkkeet, jo kolmas perättäinen hiiva iski, ei kiva :(

Viipero, Aleksi 1,7kk ja Santeri rv 20+2

Vierailija
28/28 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muista tikru laittaa mulle sun tilinro, niin saan maksettua sen ihanaisen mekon :)

Ja kiitos tietty myös Hermionelle, Milolle ja isille, pikku-millille ja Aksulle sekä burdelle ja pikku-Annille. Anni on siinä mielessä kyllä ihan kuin isosiskonsa, että hirveän rauhallisesti ottaa tän elämän :) Muistan, kun häydi oli sellainen rauhallinen mollukka vauvana, ja samanlainen vauhtitaapero hänestä tuli, kuin meidän ikinukkuja-typystä. ;D

Sitten täytyy kehua typykkää - tänään tuli pissa pottaan! Eli meidän sinnikäs potalla istuttaminen alkaa tuottaa tulosta. Poistettiin olohuonepottailu ja telkkarinkatselu, eli potalla saa istua vain sen aikaa, kun yritetään pissiä, ja muuten ei saa istua. Tänään sitten serkun pottaan tuli pissa hienosti lounaan jälkeen. Minä vielä istutin typyä hirveän pitkään, ennen kuin suostuin katsomaan pottaan, vaikka pissa taisi tulla heti :D Mutta olin niin ällikällä lyöty siitä, että tulosta syntyi. Taidetaan kyllä muuten hankkia toinen potta, nimittäin serkuilla oli Orthexin peruspotta ja kotona BabyBjörnin tuolimalli.

Typy saattaa huomenna päästä Särkänniemen kotieläinpuistoon, jos nyt uskalletaan päästää mun eläkeikäinen täti kahden 1-2v:n ja yhden melkein 4veen kanssa sinne. Muuten ollaan tosiaan aateltu, että lähistöllä olevat lampaat ja lehmät riittää typylle eläinpuistoksi, mutta jos joku haluaa viedä, niin ei me kielletäkään.

Iida-Linnean mies on huonossa kunnossa, mun täytyy myöntää että multa on mennyt ohi, mikä häntä vaivaa. Olet varmasti kertonut, mutta sama pää kestä talvet, ei pysy mielessä. Toivotaan, että helpottaa pian.

pesukarhun ja Queenin lapset olivat reippaasti nukkuneet omissa huoneissaan, hieno homma!

Nyt taitaa taas riittää, typy ja mies on jo tovin nukkuneet, joten varmaan täytyy minunkin pikkuhiljaa...

-Osse ja typykkä 1v7kk