Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä liikenteessä huvittaa / arsyttää / ihmetyttää...

Vierailija
12.03.2012 |

Voin aloittaa:

Lähestyt vakinopeussäädin päällä omalla marssivauhdillasi esimerkiksi moottoritiellä edellä ajavaa ja vaihdat kaistaa vasemmalle ohittaaksesi hitaammin ajelevan. Miksi p---le panee sen kiihdyttämään omaa vauhtiaan, kun olet rinnalla!?

Sama tavallisella tiellä: Saavutat vakionopeussäädin päällä edelläajavan. Ohitan turvallisessa paikassa ja jatkan samalla vakionopeussäätimen marssivauhdilla. Mikä hemmetti saa tuon ohitetun nyt liimaantumaan peräkonttiin kiinni!? Miksi tämä ei vain jatka omalla vauhdillaan kuin ennen ohitustakin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska teillä ei ole oleellista nopeuseroa.

Vierailija
2/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun nylkytät niin kellekään ei käy pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi todella usein käy näin:

Olet ylittämässä tietä lapsen kanssa. Samaan aikaan palaa vihreä valo jalankulkujoille sekä kääntyville autoille. Autoilija ehkä päästää teidät yli mutta joko huudattaa moottoria / matelee koko ajan teitä kohti -miten mahtaisi käydä näillä liukkailla jos tienylittäjä kompastuisi eikä ehtisi niin nopeasti yli, ajaisiko auto siinä tapauksessa päälle??

Vierailija
4/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset on liikenteessä todella lyhytpinnaisia ja huonotapaisia. Kenelle tulisi mieleenkään liukuportaissa tai metrossa näyttää kanssaihmisille keskisormea tai huudella hävyttömyyksiä jos vähän hitaammin kävelee joku edellä. Auton ratissa tämä on ihan tavallista ja sallittua.

Ruuhkat, jonot - mitä siinä hyödyttää keuhkota ja hakata tööttiä, ei se jono siitä nopeammin etene. Eikä myöskään ole tarpeen "opettaa" jokaista kiilaajaa tai hidastelijaa, ei sellaiset mitään opi. Antaa muiden ajaa niinkuin ajaa, miksei voi itse mennä omia menojaan rauhallisin mielin.

Liikenne saa ihmiset johonkin ihmeelliseen alkukantaiseen raivoon, ihan pikkuasioista kiroillaan ja möykätään. Eikä kohteliaisuudesta tietoakaan, kunhan MINÄ ja MINUN AUTO päästään just siitä mistä ja milloin halutaan.

Vierailija
5/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapuskurissa roikkujat. Haluaisin tietää syyn tähän? Ajaako ne imussa vai yrittääkö ne työntää edellä ajavaan eteenpäin, vai kuvittelvatko olevansa lähempänä päämäärää tuolla tyylillä? Enkä todellakaan ja alinopeutta vaan yleensä vähän yli rajoituksen.

Vierailija
6/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi todella usein käy näin: Olet ylittämässä tietä lapsen kanssa. Samaan aikaan palaa vihreä valo jalankulkujoille sekä kääntyville autoille. Autoilija ehkä päästää teidät yli mutta joko huudattaa moottoria / matelee koko ajan teitä kohti -miten mahtaisi käydä näillä liukkailla jos tienylittäjä kompastuisi eikä ehtisi niin nopeasti yli, ajaisiko auto siinä tapauksessa päälle??

Se ei ole siis mikään uhkaus, tajuaisit jos itse ajaisit autoa joskus.

Vierailija
7/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin aloittaa:

Lähestyt vakinopeussäädin päällä omalla marssivauhdillasi esimerkiksi moottoritiellä edellä ajavaa ja vaihdat kaistaa vasemmalle ohittaaksesi hitaammin ajelevan. Miksi p---le panee sen kiihdyttämään omaa vauhtiaan, kun olet rinnalla!?

Sama tavallisella tiellä: Saavutat vakionopeussäädin päällä edelläajavan. Ohitan turvallisessa paikassa ja jatkan samalla vakionopeussäätimen marssivauhdilla. Mikä hemmetti saa tuon ohitetun nyt liimaantumaan peräkonttiin kiinni!? Miksi tämä ei vain jatka omalla vauhdillaan kuin ennen ohitustakin?

"Minäminäminä", katkeruus, kateus, viha.. Onhan näitä. Suomalainen on yksi saatana liikenteessä.

Minua ihmetyttää vilkun nolous. En siis ainakaan muuta syytä keksi sille tyylille miten moni käyttää vilkkua. Kai moni ajattelee että se on vain pakollinen paha? Itse ainakin pidän sitä välineenä informoida kanssa-autoilijoita siitä, mitä aion tehdä. Hauska esimerkki, jossa tällaisella vilkun käyttämisellä ei ole mitään hyötyä:

On kaksikaistainen tie, lähestytään risteystä. Kaksi kaistaa jatkavat suoraan, ja vasemmanpuoleisesta erkanee erillinen kaista risteyksessä, josta voi kääntyä vain vasemmalle nuolivalon palaessa (ei siis lisänuolivalo, vaan koko kolmen rimpsu). Autoilija laittaa vilkun vasta kun on lähtee valojen vaihtuessa siitä kääntyvien kaistalta pysähdyksistä tolpan kohdalta kääntymään.

Mikä ihme?? Ei, en menetä yöuniani, mutta ihmettelen. Itse laitan vilkun kun vaihdan kaistaa sille vasemmanpuolimmaiselle kääntyvien kaistalle. Jos laittaisin vasta silloin vilkun kun lähden valoista, niin ei siitä mitään hyötyä olisi, koska ei siltä kaistalta voi kuin kääntyä.

Ihmettelen muutenkin näitä, jotka ajavat isoa tietä, ja pikkuteiltä odottaa autoja päästäkseen ylittämään ison tien tai liittymään siihen tielle. Sitten isoa tietä ajava laittaa vilkun siinä n. metriä ennen sitä risteystä, ja kääntyy sinne mistä odottavat autot tulevat. Miksei voi helpottaa kaikkien elämää ja laittaa vilkkua ajoissa? Eihän siinä muuta ole kuin kyykyttäminen ja itsekkyys.

Onneksi minun miehisyyteni sallii minun ajavan vaikka pienellä ladalla, en tarvitse siihen mitään ökyautoa. :)

Vierailija
8/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan toki autoa itsekin, en missään maininnut etten ajaisi. Eli Sinun logiikalla on ihan ok ajaa jalankulkijan päälle mikäli tämä sattuisi kompastumaan? Tajuan kyllä tuon sutimisongelman mutta hei haloo...

Vierailija
9/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylittäesssä saa olla todella varovainen, ettei suojatiellä, auton pysähdyttyä antamaan tietä, toinen auto kaahaa päälle viereisellä kaistalla. Törkeää.

Vierailija
10/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi tiukille, niin että päälle tulisi, jos minä tai lapsi sattuisi vaikka liukastumaan. tästä taisi joku jo ketjussa kirjoittaakin.

Vierailija
11/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keli on hyvä, niin miksi ihmeessä tiellä, jonka nopeusrajoitus on 80 km/h, ei voi ajaa sitä kahdeksaakymppiä, vaan nopeus on jotain 60-70 km/h??? Lähes aina nämä matelijat ovat naisia tai erittäin vanhoja miehiä.

Vierailija
12/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo-ohjatussa risteyksessä vasemmalle kääntyessäsi, edessäsi on samaan suuntaan kääntyvä auto, joka ei aja risteykseen odottamaan vastaantulijoiden virran loppumista. Pysyy tiukasti pysähtymisviivan takan tai liikkuu korkeintaan metrin risteyksen puolelle. Näin sitten yhdellä valosyklillä vasemmalle kääntyjiä pääseekin risteyksestä eteenpäin vain se yksi, ei 3 - 4 autoa, kuin silloin jos etimäinen ja toinenkin siirtyisivät rohkeasti risteykseen odottamaan vuoroaan.

Vierailija
13/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees... viikonloppuna junnuja harkkoihin viedessäni, jäähallin parkkipaikalla, parkkialue, joka oli jo aivan täynnä... AINAKIN 20 PÖLJÄÄ PARKKEERAA AUTONSA KESKELLE KAHDEN AUTON TILAA!!! AAAARRRGGH!

Vierailija
14/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helevetin vilkku päsäytetään päälle risteyksessä, jossa kääntyvien kaistalla käännytään sinne, minne kaistalta ainoastaan saa ajaa... ei siinä vilkkua tarvita, sen sijaan se olisi kiva tietää hiukkasen etukäteen, jos joku haluaa kääntää suoraan eteeni.

Hidas lähestyminen risteyksissä. Siis tarkoitan nyt valoristeyksiä, joissa on kääntyviä kaistoja. Vituttaa, kun ei pääse tuon hiturin takia ryhmittymään omalle kaistalleen ja kääntymään, vaan valot ehtivät vaihtua punaiselle, ennen kuin tuo hituri pääsee risteykseen.

Kiertoliittymissä ne maalaiset, jotka eivät osaa käyttää vilkkua liittymästä POISTUMISEN merkiksi, eivätkä muista, että liittymässä ajava on AINA etuajo-oikeutettu.

Autoilijat, jotka eivät muista, että valot on pidettävä päällä aina, nykyään myös taajamissa.

Perässäroikkujat.

Neuroottisesti turvaväliä pk-seudun ruuhkassa ylläpitävät jarruttelijat. Jarruttelu voi ruuhkassa olla isompi turvallisuusriski kuin letkan mukana ajaminen.

Vierailija
15/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt innistä läpi kun meinasin ajaa suojatiellä pyöräilijän päälle. Se tuli kaahaamalla tielle, eikä varonut autoa. Olisiko siis pitänyt?

jos jyrää sillä pyörällä katsomatta eteensä auton alle, niin kyllä siinä pyöräilijässäkin on jo vikaa. Itse muistan vielä ala-asteelta poliisien opetuksen, jossa he painottivat että pyöräilijän tulee olla tarkkana kaupunkiliikenteessä, jossa siis ei saa ajaa jalkakäytävillä kuin alle 12-vuotiaat.

On paljon ihmisiä jotka juo tai käyttää aineita ja ajaa niiden vaikutuksen alasena.

Myös raivostunut kuski voi seota ja ottaa liiallisia riskejä. Ei niitä pidäkään ymmärtää, vaan soittaa poliisille! Rekkari ylös ja soitat poliisin.

Totta, mutta miten tuo nyt minun tekstiini liittyy?

Mitä tarkoitit että jalankulkijasta ei pääse ohi? Ja sitä joutuu väistämään?

Suojatiellä pitää odottamaan kunnes jalankulkija on mennyt ohi, häntä ei saa VÄISTÄÄ! Se on risteysalue ja siinä mennään ihan sitä oikeaa puolta tiestä.

Tarkoitin kävellessä. Tai itse pyöräilen kesällä paljon niin sitä tilannetta myös.

Siksi sanoinkin että nuo jalankulku hommat ei tähän varsinaisesti kuulu, mutta liikenteessä olemistahan se sekin on.

Että mitä jos lukisit ensin ajatuksella ja sitten vasta raivoasit?

Vierailija
16/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vilautetaan sitä ehkä 2 kertaa ja 5 s ennen käännöstä/kaistan vaihtoa.

Kaahailu ja ylivarovainen ajelu, eli ne ääripäät nopeuden suhteen.

Vierailija
17/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei osata käyttää uudessakaan autossa sitä vakionopeuden säädintä. Se on kaikkein rasittavinta pitkillä, pitkillä taipaleilla, joissa ei voi ohittaa kun vastaan tulee koko ajan rekkoja. Pitkää jonoa vetää joku nylkyttäjä, jonka vauhti vaihtelee6 63-77km/h kun voisi ajaa 80km/h.

Lisäksi ne 2/3 ihmisistä, jotka eivät osaa vilkkua käyttää lähtiessään ulos liikenneympyrästä.

Vierailija
18/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylinopeutta ajavat, erityisesti koulujen lastentarhojen läheisyydessä.

Vilkuttomat kuskit.

Valottomat kuskit.

Kiilaavat kuskit.

Vierailija
19/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojatien eteen. Ammattikuskit eli taksi ja bussi menivät ohi pysähtymättä. Vasta tavallinen yksityisautoilija pysähtyi viereeni ja päästi kävelijän etenemään.

Vierailija
20/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkun päälle laitto kun olet jo puoliksi vaihtanut kaistaa. Ja se vilkku vilahtaa vain kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi