Ärsyttävää kun kaveri kyselee vapaitani tyyliin että olisi kylään tulossa,
sit nakittaakin mut lapsenvahdikseen!
Soitteli juuri mukamas niitä näitä ja siihen tyyliin että voisi huomenna tulla käymään kun käy kaupoillakin tässä lähellä, kysyi olenko päivällä kotona. No, vastasin rehellisesti että olen koska ajattelin hänen olevan kylään tulossa.
Tuokin nyt sitten vain lapsensa (2v) hoitoon. Ja mun vapaapäivä meni sitten siinä kun omat lapset ovat jo koulussa :(
Ei ollut mistään pakottavasta menosta kyse, olisin voinut lähteä huvikseen mukaankin ihan hyvin. (Ja se lapsikin!)
Kommentit (13)
sinulla ei ole aikaa toimia lapsenvahtina vapaapäivänäsi, ei tuo ole liian vaikea sanottava.
vaaoapäivän ommellen tai vaihdan mullat tms. enkä ouda katsomaan kaksivuotiasta.
joten voi tulla KYLÄÄN joten en pystynyt enää perumaan kun puhe vaihtuikin lapsenlikkana olemiseen :( ap
sinulla ei ole aikaa toimia lapsenvahtina vapaapäivänäsi, ei tuo ole liian vaikea sanottava.
kun saivat luvan tulla kyläänkin (molemmat) mutta ei mitään mielenkiintoa istua kaksin jonkun pikkulapsen kanssa :( ap
vaaoapäivän ommellen tai vaihdan mullat tms. enkä ouda katsomaan kaksivuotiasta.
joten voi tulla KYLÄÄN joten en pystynyt enää perumaan kun puhe vaihtuikin lapsenlikkana olemiseen :( ap
sano, että joudutkin hoitamaan asioita ennenkuin lapset tulevat koulusta. Tai että muistit, että sinunkin pitää käydä kaupoilla, kun lapsilta puuttuu yhtä ja toista. Sanot vain, että näin niitä hommia aina kerääntyy vapaapäivälle. Että voitte treffata jossain kahvilassa klo xx, mutta muuten et voi aikatauluttaa päivääsi.
Ja täytyyhän sinun varmaan käydä ruokakaupassakin ja tehdä lapsille ruuat. Aika uskomatonta olettaa, että sinulla ei ole mitään tekemistä ja voit siten vahtia kaksivuotiasta vapaapäivänäsi. Ja hei -- vapaapäivänä saa myös lepäillä.
Pidä puolesi ja peru epäreilu tilanne vielä tänään.
sanot että tuli iso hankintalista lapsille kouluun ja et kyllä kerkeä olla lapsenlikkana.
Ja sitten pyydät että joku lapsista karjuu äiti ja lopeta puhelu nopeasti.
ja teet vastaisuudessa aina noin.
voi tuollaista sattua. Kannattaa kertoa, että et ole jäämässä kotiisi, vaan tulet mielellään heidän mukaan.
Kykenitkö peruuttamaan tilanteesta
Kyselen, kun itsekin olen joskus huono pitämään puoliani.
sä astuit miinaan! Mutta jos jotain hyvää tossa on niin se, että ensi kerralla olet varovaisempi niin toi sama virhe ei enää toistu. Muista, että sulla on OIKEUS tehdä vapaapäivänä mitä huvittaa. Kirjoita toi jollekin lapulle ja laita magneetilla jääkaapin oveen, jos et muuten muista
minusta aikuisen ihmisen yksi elämäntehtävistä on oppia ei:n sanominen ilman tekosyitä. Minusta se on arvostamista itseään sekä toista osapuolta kohtaan.
Minusta tässä tilanteessa, jos ei ole todellinen hätä tai semmoinen lähimmäisrakkausauttaminen kyseessä, olisi hedelmällisintä sanoa, että tämän vapaapäivän tarvitsen lepäämiseen itseäni varten. Hoidan mielelläni lasta sitten levänneempänä, esimerkiksi torstaina, jos siitä on apua.
Itsensä uhraaminen jos ei saa sanottua mitä todella tarkoittaa, maksaa aina liikaa. siitä voi seurata tämän ihmisen välttelyä, valheita ja oikeastaan itsekunnioituksen menetystäkin.
Suora ihminen on reiluin kumppani koska hänen kanssaan voi puhua suoraan. Silti se ei tarkoita töykeyttä, piittaamattomuutta tai kyvyttömyyttä auttaa toista pulassa. Vapaahetkensä voi antaa mielellään avuksi jos ystäväsi todella tarvitsee apua (on vaikka sairastunut hankalasti ja tarvii päästä lääkäriin). Mutta jos uhraa vapaansa kitkerin mielin, ei se ole todellista antamista ja auttamista.
minäkin olen joskus mennyt "puistomiinaan" eli mukamas sovittu treffit äitikaverin kanssa puistoon. Lapset leikkisivät siinä keskenään ja itsellä olisi juttuseuraa... Ja se onkin ollut ansa: mulla olis vähän tässä asioita, tuun tossa puolentoista tunnin päästä moi!
ei toistu