Onko ymmärrettävää, jos en pienen vauvan äitinä jaksa, että vieraita tulee kylään pidemmäksi ajaksi?
Siis esim. viikoksi?
Ja vauvan lisäksi myös vilkas 3v, joka vaatii osan huomita. Mies töissä päivät ja minun pitäisi jaksaa kestitä vieraita, laittaa ruokaa ja siivota jälkiä oman perheen lisäksi. Vauva vaativa sylihiiri, joka valvottaa toisinaan öisin.
Kommentit (13)
ainut vieras mitä ottaisin vastaan olisi oma äiti joka auttaisi lasten kanssa j a tekisi mulle ruokaa ja siivoaisi =D
Me ainakin ilmoitettiin sukulaisille,että vauvaa saa tulla katsomaan mutta hotellimajoitus. Hyvin meni.
toimia. Mutta kannattaa juttu selittää sitten ihmisille suoraan, koska kaikilla ei ole sama tilanne, itse olen esim jaksanut vieraita aika hyvin, koska mieheni on ollut aina kova kestitsemään vieraita ja hoitanut esim kaikki leipomiset aina vauvavierailujen aikaan. Mutta tiedän, että kaikki miehet eivät ole sellaisia.
En itse kauheasti jaksanut lyhyitäkään vierailuja kun vauva oli pieni, 3-4 tunnin yöunilla ei puhettakaan että ketään haluaisi kestitä.
Varsinkaan jos vieraat eivät auta sinua ja ole sellaisia, joiden seurassa ei voi olla oma itsensä.
Varsinkaan jos vieraat eivät auta sinua ja ole sellaisia, joiden seurassa ei voi olla oma itsensä.
enkä ottaisi ketään meille viikoksi. Kamala ajatuskin.
meille ketään viikoksi, vaikka ei lapsia olekaan.
vaikkei ole enää edes pieniä lapsia. Kun lapset olivat pieniä, olisin voinut pariksi päiväksi ottaa sellaiset vieraat, jotka auttaisivat minua ja olisivat oma-aloitteisia, eivätkä odottaisi passaamista.
Siis en kysy pahalla, tuo kyläilytapa vain kuulostaa kovasti omalta kulttuuriltani, tosin sillä erolla että "vieraat" auttavat siivoamisessa/ lasten kanssa olemisesta. Voivat viipyä meilläpari kolme yötä, ainakin jos tulevat toisesta kaupungista. Mutta ei tarvitse kenenkään oman jaksamisen kustannuksella ns. Kestitä ketään. Huomaavaiset vieraat minusta auttavat etenkin jos jäävät pidemmäksi aikaa ja perheessä lapsia.
On tottakai ymmärrettävää! En itsekään ottaisi ketään edes viikonlopuksi, saati viikoksi :0 hurja ajatuskin kun noin pieni vauva perheessä!
Ei sinulla ainakaan olisi mitään velvollisuutta olla kestitsevänä emäntänä, vaan vieraat voisivat pikemminkin auttaa esim. laittamalla itse ruokaa ym. Mutta jos et nyt halua kotiisi ylimääräisiä henkilöitä, niin se on täysin ok.