Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pakataas tälle mammalle sairaalakassi

Vierailija
10.03.2012 |

eli, mitä ottaisitte mukaan? jo aiemmin synnyttäneet mitä kaipasitte ja mikä oli turhaa?

oliko teillä skumppaa sairaalassa mukana?

mitä miehelle mukaan?

millä viikolla pakkasitte kassin?

täällä mennään 33 viikolla

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä syystä, että se verenvuoto on todella runsasta ensimmäisinä päivinä. Ja aina on hieman valumia jossakin kohtaa. Jos ei nukkuessa, niin suihkuun tai pissalle meneessä sitten osuu joku johonkin ja yöks. Olen huoletta vaihdellut kaapuja ja yökkäreitä ja sukkia useita kertoja päivässä.

Ja minulla ainakin synnytyksen jälkeinen hikoilu on ihan omaa luokkaansa hormoonien takia. Ja taas vaihtuu sukat ja yökkäri.

Ja huom! Imetys on tosi näppärää niiden sairaalayökkäreiden kanssa. Nappia auki ja siitä tissiä esille.

Minulla siis kolme lasta ja yhteensä olen ollut sairaalassa 9 vrk.

Ei siellä ole kyllä muutkaan omissaan olleet.

Vierailija
2/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla parempi pitää sairaalan vaatteita, vaikka tuntuis kotoisammalle pitää omia vaatteita. niin no eipä tarvii sitten niitä pyykkailla tai mieshän ne pyykkais, kun mä olen sairaalassa..

läppäri nyt ainakin pitää saada mukaan, todellakin voi sitten päivittää somea ja olla av:lla... :)

arvasitte varmaan ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnollista synnytyksen jälkeen. Ilma kertyy jostakin syystä.

Muista ap juoda paljon luumunektaria ja vettä7laimeaa mehua sitten kun synnytys on ohi. On helpmpaa hoitaa vessa-asiat, jos tulee alas tikkejä.

Peräruiske ei todellakaan ole pakollinen. Se tehdään, jos aikaa on. Tai esim joudut osastolla odottamaan salille pääsyä. Luonnollistahan on myös, että pari päivää ennen synnytystä vatsa on ruikulla ihan itsestään ja hoitaa tyhjennyksen niin :) Ja sama se, vaikka tulisi pöydälle... Sekin on ihan normihomma.

Vierailija
4/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että kasseja pakataan paria kuukautta ennen kuin on la.

Itse olen ehtinyt pakata kassini silloin kun on alkanut supistella säännöllisesti.

Joten viikolla 42+1 40+1 ja 40+2 on mun vastaukseni

Vierailija
5/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli aivan taivaallista syödä suklaata ja karkkia synnytyksen jälkeen!

Vierailija
6/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakkasin molemmilla kerroilla sairaalakassin siinä lähtiessä supistusten välissä. Mies toi jos jotain unohtui.

Tärkein oli kamera, sitten neuvolakortti, omat tossut, sukat, vauvalle pikkuruisia vaatteita kun synnytys käynnistyi pari viikkoa etukäteen, ensisukkia vauvan käsiin ettei pysty raapimaan itseään naamaan. Liivinsuojuksia paketti, kännykkä, laturi, kameran laturi. Esikoisen kanssa tarvitsin rintakumia, kuopuksen kanssa en. Rintapumpun mies kävi ostamassa esikoisen synnyttyä, kun imetys takkuili. Mutta sairaalassahan on omat pumput, eli ei sitä sinne tarvinnut. Kuopukselle sekin oli turha....maidonkerääjä on alussa hyvä, kun maitoa tulee toisestakin nännistä kun vauva imee toista. Aika vähällä sitä pärjää. Ainiin, kotiutumisvaatteet ja imetysliivit sairaalaan, parit liivit on hyvä olla kun maitoa roiskuu jokapuolelle... Semmoiset ohuet tekokuituiset on hyvät, niin ne kuivuu nopeasti.

Vierailija
7/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin, sitten luumuja kassiin...

niin ja synnytyksessä kaikki on luonnollista.. niin se vaan on alettava ajattelemaan, vaikka ei tää piereskely ja peräruiskeet niin hehkeältä kuulosta, mutta mitäpä sitä ei nainen tekisi vauvansa eteen. :) heh heh!

ap

ja kiitos avusta mammat, huomenna pakkaan repun ja jään odottelemaan millon täältä tullaan maailmaan... eikait ihan vielä kuitenkaan. :)

Vierailija
8/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa vasta supistelujen alettua. Kolmannen tavarat toi mies, kun jouduinkin jäämään sairaalaan suoraan polikäynniltä. Ja hyvin meni sekin.

Vierailija
9/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla malttamaton odottaja, kun jo näillä viikoilla pakkailee laukkua... ;)

ap

Vierailija
10/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppureissullakin :)

Osa kamoista jo valmiiksi pakattuna...

älä vielä ala hirveästi odottaan, tulee aika pitkäksi... 9 viikkoa on pitkä aika.

Vierailija
11/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaate on se, että vaikka et pakkaisikaan ja vaikka synnytys käynnistyisikin sitten kaupungilla ja menet vaikka sieltä suoraan sairaalaan, on kaikki tarvitsemasi sellaista mitä miehesi osaa tuoda sinulle kyllä. Ja yleensä niitä tarvitsee vasta synnytyksen jälkeen.

Vierailija
12/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV 37 ja RV 36, eka oli 3600g ja toka 4100g.

että joo, kannattaa pakata.

Vierailija
13/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakataan pakataan, jospa tässä vaikka vielä vkonloppureissuun tulisi lähdettyä.. ja voihan niitä nameja, pahimpaan namihimoon napostella... ;)

sittenpä sitä ollaan hetki kotosalla vauveliinin kanssa.. voiii herkistää vauvan syntyminen..

ap

Vierailija
14/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä itselle että lapselle. Minusta oli tosi kiva laittaa omat olohousut koska vaikka osastolla oli hirveän kuuma niin siellä oli myös tosi vetoista. Tykkäsin myös käyttää omaa paitaa ja pistää vähän meikkiä tms. Ne kaavut on kyllä käteviä, mut musta tuntui varsinkin toisen kohdalla, että haluan äkkiä arkeen kiinni ja kotiin, enkä haahuilla siellä tukka sojottaen. Oli niin paljon energiaa ja tekemisen puute vauvan nukkuessa, että oli kiva käydä soittelemassa puheluita osaston ulkopuolella happihyppelyllä kun oli siistimmät vaatteet päällä.

Lasta taas oli superihanaa pukea niihin mummojen kutomiin ptisineuleisiin jos osastolla kun olivat vielä sellaisia suloisia myttysiä. Vauvathan on ihania aina vaikka missä vaatteissa, mut mä halusin vähän fiilistellä - varsinkin kun omat vauvani ovat olleet niin isoja, ettei ne pienet vaatteet ole menneet päälle kuin ekan viikon.

Eli omia vaatteia ei ole tapana ottaa, mut ei sitä mikään lakikaan kiellä. :)

Vierailija
15/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kätilön tuoma appelsiinimehu shampanjalasissa oli riittävän juhlavaa. Luulen että jos siellä olisi alkanut korkkailla, niin olisi suunnilleen ls-epäily pamahtanut papereihin. Vähän sama kuin olisi hirveään nestehukkaan maratonin jälkeen kipannut skumppaa naamaan, ei ollut ihan eka mielessä ;p

Mulla oli mukana vaikka mitä - meikit, lukemista, suklaata osastolle jne. En saanut yhtäkään suklaata alas kurkusta ja meikitkin viruivat laukun pohjalla. Olin onnellinen sairaalan varusteista, ei tarvinnut huolehtia että omat vaatteet olisivat olleet ihan rasvassa (nännivoiteena käytetystä Bepanthenista) ja tahmeat maidosta. Ja ne sairaalan reikäpikkarit oli ihan parhaat ja pitivät jättisiteen parhaiten paikoillaan.

Omista tavaroista käytin kännykkää + laturia, kameraa + laturia ja videokameraa + laturia. Hiusharja ja lenksut olivat käytössä sentään. Mies toi vauvan kotiutumisvaatteet vasta lähtöpäivänä, ne olin kyllä katsonut valmiiksi.

Jos vielä joskus synnytän, otan varmaan oman rintapumpun mukaan. Olin ihan pihalla pumppaamisesta ja rinnat meinasivat poksahtaa maidosta, mutta mitään en saanut ulos ja oli tosi inhottavaa olla siellä yleisellä pumppausalueella ilman yksityisyyttä.

Vierailija
16/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan ne tietenkin tehokkaita, mut niin kalseita ja asento siinä vieressä on niin hankala, ettei niille monikaan heru. Oma rintapumppu on kyllä hyvä ajatus, jos on osastolla useamman päivän.

Vierailija
17/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en silti ole tarvinnut pumppua. En edes silloin, kun maito nousee alkuun. Mun mielestä luonto hoitaa sen tasauksen nopeammin, jos ei mene pumppaamaan ja lisää heruttamaan turhaan. Kivisteleehän se alkuun, mutta kyllä se siitä.

Vierailija
18/36 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyskortti, hammasharja- ja tahna, hiusharja, deodorantti, shampoo, hoitoaine, kännykkä ja laturi, tohvelit (esim crocsit tms mitkä ei mene kosteudesta pilalle niin saat ne jalkaan esim heti suihkun jälkeen), alusvaatteita.

Ei sitä shampanjaa tai muutakaan alkoholia sinne sairalaan kannata pakata, jos imetät alkoholi vaikuttaa lapseenkin sitten! :( Pullot pois.

Vierailija
19/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammasharja ja -tahna

hiusharja

(shamppoo & hoitoaine)

lukemista (kevyttä, harlekiinin aattelin)

no ei ollu skumppaa :D (siis kolmatta kertaa menossa)

miehelle eväitä

kännykän laturi

dödö

sisäkengät

Vierailija
20/36 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kai jotain ohjeistuksia mukaanotettavista tavaroista.

Ei kai sinne mitään erikoista tarvitse, omat hygieniavehkeet, vaihtovaatetta, vauvalle kotiinlähtövaatteet, vaikka jotain lukemista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi