pakataas tälle mammalle sairaalakassi
eli, mitä ottaisitte mukaan? jo aiemmin synnyttäneet mitä kaipasitte ja mikä oli turhaa?
oliko teillä skumppaa sairaalassa mukana?
mitä miehelle mukaan?
millä viikolla pakkasitte kassin?
täällä mennään 33 viikolla
Kommentit (36)
Jooh, oli mullakin hammasharja ja tahna :D
Noista lukemisista, mies lueskeli jotain siellä synnytyssalissa jonne oli tuotu jotain vanhoja lehtiä ja meillä oli ainakin vierihoito-osastolla sit päivän lehdet ja joitain vanhoja naistenlehtiä. Mitään niistä en kyllä ehtinyt lukemaan :D Oli niin ihanaa vaan pällistellä ja hoivata vauvaa :)
kun muu ei maistunut. Eli karkkia.
ne imetyskumit, vai mitkä ne nyt on, mitkä tulee nänniin? Mä olisin kuollu tuskasta ilman niitä!
joo,
lukemista voiskin miettiä...
pitäs varmaan jotain eväitä... patukoita tai mehuja ottaa mukaan??? karkkia? kait ne antaa syödä välillä?
pitääkin tutkia onko sairaaloiden sivuilla ohjeita.. hyvä idea!
ap
niistä saa hyviä vinkkejä.
Mut itse koin tärkeiksi:
- kamera
- sukat ja sisäkengät
- hygieniavälineet, hyvä huulirasva, meikit jos niitä käyttää
- kannettava tietokone oli hieno juttu yön hiljaisina tunteina kun en saanut unta
- tutti, koska sairaalasta sitä ei saanut, mutta tiesin kokemuksesta että jotkut vauvat vaan tarvitsevat sen tutin voidakseen nukkua levollisesti
lukemista
shampoo, hoitoaine, saippua
hammasharja ja -tahna
dödö
huuli- ja kasvorasva
tukkaharja ja tukkarenksuja
puhtaat sukat ja alusvaatteet kotiinpaluuta varten
Neuvolakortti
kamera ja videokamera
puhelin ja laturi
Liivinsuojia
Yösiteitä
Kaikista eniten olen kiitellyt omaa saippuaa, shamppoota ja hoitoainetta, sekä huulirasva on pakollinen. Jos ei synnytyksessä mene huulet kuivaksi, niin sairaalan ilmastointi hoitaa sen kyllä.
Kotiin jätän aina: kellon ja korut
Sairaalassa käytän aina sairaalavaatteita, en muuta omaa, kuin rintsikoita.
Kotiin olen jättänyt valmiiksi vauvalle: turvakaukalo, kotiinpaluuvaatteet ja pieni villapeitto ( pari vauvoista talvella syntyneitä ) Ja nämä mies on tuonut sairaalaan, kun on tullut mua ja vauvaa hakemaan kotiin.
Rahaa
kamera+laturi sekä puhelimen laturi
Lukemista
Hygieniatavarat (shampoo, hoitoaine jne)
Perusvoidetta iholle, sairaalassa kuiva ilma
Miehelle vaihtovaattet
Ripsiväri saattaa piristää kummasti
Mies toi minulle ja vauvalla kotiinlähtövaatteet sekä kaukalon kun haki sairaalasta.
mulla on ollut molemmissa synnytyksissä eväät, ja mulle ne on olleet kultaakin kalliimpia, mut ei varmaan kaikille. :)
Olen synnytyksen jälkeen ollut ihan hirvittävän janoinen, mut en voi sietää sitä sairaalan sokerimehulitkua ja veteenkin kyllästyi, joten join paljon kivennäisvesiä. Miestä vähän nolotti, kun raahasi tokaan synnytykseen pullokaupalla novellea, mut ne kaikki oli juotu ripeässä tahdissa koska se jano on jotain aivan käsittämätöntä. Samalla on maistuneet myös suolapähkinät ja suklaa tms. muu naposteltava.
Synnytyksen jälkeen on juominen ehdottoman tärkeää, joten yleensä saa kannullisen kerrallaan laimeaa sokerimehua juodakseen. Sitä sitten täytellään useita kertoja per päivä. Mehua siis ei kannata raahata mukanaan.
Koskaan en ole myöskään syömistä sairaalaan vienyt. Kun sitäkin siellä saa ihan liiaksi asti. Toki, jos kovin nirso on niin...
Mä ajattelin ottaa mukaan: äitiysneuvolakortin, hammasharjan ja -tahnan, hiusharjan, kännykän ja laturin.
Mies ottaa sandaalit, kameralaukun, limsapullon, pähkinöitä ja rahaa kahvioon/huoltista varten. Viimeksi jäi kaikki eväät syömättä!
Mulle mies saa tuoda synnytyksen jälkeen tullessaan ensimmäistä kertaa uudelleen sairaalaan: shampoota, hoitoainetta, dödön, lehtiä.
Kotiinlähtöä edeltävänä iltana mulle kotiinlähtövaatteet, meikkipussin ja jotain hiustenlaittoa varten.
Kotiinlähteissä vauvalle vaatteet, peitteen ja harsoa kantokopassa.
Mä olen ehkä maailman ainoa nainen, jolle se peräruiske ennen synnytystä + synnytyksen jälkeen annettu movicol aiheuttaa hirveät ilmavaivat (tosin kämppisten hajusta päätellen en ole ;). Cuplaton-kapselit on silloin ihan oikeasti pelastus. Kun vatsa on muutenkin tosi kipeä synnytyksen jälkeen, on helpotus ettei vatsassa kiertävä ilma aiheuta lisää kipuja. Eikä tarvi hävetä niitä hirvittäviä killereitä, mitä muuten päästelee siellä monen hengen huoneessa ja myrkyttää kaikkien ilman.
joo omat shamppoot on varmasti luksusta!
onko kukaan käyttänyt omia vaatteita? esim yöpaitaa??
apua, missähän meidän kamera on, ja tietty vielä se laturikin siihen... nonniin, huomenna etsin sen!
niin miehelle vois valmiiks pakata vauvan kamppeet, jotka tuo sitten. eipä niitä sairaalassa ennemmin tarvii.. vai puitteko vauvalle jo heti omat vaatteet?
ihana kätilö-sisko, joka järkkäs skumppaa sairaalaan. taidan mäkin pikkusen pullon sitä pakata mukaan. :)
ap
ap
kannettavan. Se tai jos vain on, niin ehdottomasti ipad. Ei tarvitse sohlata sen hesarin tai vastaavan kanssa sängyssä tai kun ruokapöydät on täynnä. Saa heti auki ja katseltua vaikka tätä av:ta. Voi päivittää kuulumisia melkein minne vaan ja samalla laitteella saa kuvattuakin. Irtonäppis on myös hyvä varuste.
Kun olin vasta sairaalassa, niin ei koskaan ole mennyt aika niin helposti kuin ipadin kanssa.
saat heitellä pyykkiin rauhassa ja vaihtaa tarvittaessa. En käyttäny omia vaatteita. Piti olla se oikea vaippa joten ne verkkohousut on ihan ok. ja muutenki vereen sotkeutuu helposti se kaapu niin sai vaihtaa sieltä puhtaan. turhaan omia sotkea ja niiden kanssa ihmetellä.
Kotiutumisvaatteet tosiaan kannattaa pakata valmiiksi, niin itselle ko vauvalle.
Eikä minulle ole kyllä mitään movicolia annettu synnytyksen jälkeen. Luumuja vaan...
cuplaton...
voi mihinkä sitä joutuu, peräruiskeet ja kaikki.....
ap
- shampoo, hoitoaine ja saippua, lisäksi naamanpesuaineet
- pari yösidettä ja liivinsuojia+imetysliivit ja omat alkkarit kotiutumista ajatellen (sairaalassa käytin siis sairaalan siteitä, verkkopikkuhousuja ja kaapuja)
- kamera (video+tavallinen) ja niihin laturit
- kännyn laturi
- kukkaro ja äitiyskortti
Siinäpä ne, mitään muuta en oo tarvinnut. Joskus jotkut kai ottaa huulirasvaa mukaan mut mä en ois sitäkään tarvinnut. Kotiin olin jättänyt valmiiksi vauvan turvakaukaloon ne vaatteet millä vauva sit kotiutuis. Mies toi ne sit mukanaan kun tuli hakemaan meidät kotiin.
Miehelle jotain eväitä nyt ainakin. Toisaalta meillä ekan synnytyksen aikana unohtui koko eväät ja oli pitkä synnytys niin mies kävi sit sairaalan lähellä olevassa ruokapaikassa syömässä kun ei kahvio ollut enää auki. Toisen synnytyksen aikaan kaikki meni suht nopeasti ja päiväsaikaan joten pärjäs kahvion sämpylällä :)
Mun sisko oli kätilönä ja hän oli työpaikkansa jääkaappiin jättänyt skumppapullon pienen odottamaan meidän synnytystä mut oltiin koko porukka niin väsyneitä ettei kukaan sitä jaksanut korkata. Toisen lapsen syntymässä oli sama juttu, pullo oli valmiina ja siitä kippisteltiin parit hörpyt sitten :)
Pakkasin molemmista kassin 39+, eka syntyi 39+5 ja toka 40+2.