Kamala anoppi! Muutti naapuriin
Ongelmana on anoppini, joka kuukausi sitten muutti viereiseen rappuun. Kuulostaa painajaiselta? Sitä se onkin.
Olen äityislomalla, ja hänkin on eläkkeellä, joten hän viettää sitten päivät kahvitellen meillä. Kahvituokiot ei oo mitää lyhyitä, parhaimmillaan hän istuu viisi-kuusikin tuntia meillä juoruillen ja kertoen kissastaan yms.
Haluaisin käydä lenkillä vauvan kanssa, nukkui päiväunia ja käydä kylässä mutta anopin takia se ei oikein onnistu, koska hän on oikeastaan joka arkipäivä meillä.
Välissä olen yrittänyt vihjata, että lähtisi kotiin kun haluan päiväunille, mutta hän ei yksinkertasesti tajua lähteä. Yleensä hän lähtee vasta kun mieheni tulee kotiin ja alamme laittamaan ruokaa yms.
Jos olen lähtenyt esim. aamulenkille vauvan kanssa enkä ole kotona, anoppi soittaa ja kysyy koska tulen. Välissä hän on oven takana odottamassa.
Lastenhoitoapua hänestä kuitenkaan ei ole, muutaman kerran olen pyytänyt häntä katsomaan vauvaa kun lähtisin salille, mutta aina hänelle on tullut jokin "yllättävä meno" kuten kaupassa käynti.
Miten saan ainakin vähän etäisyyttä anoppiin?
Kommentit (23)
Hankala tilanne, ymmärrän että et halua suututtaa anoppia. Hänestä voi olla paljon apua, kun vauva kasvaa isommaksi, ehkä anoppi sitten uskaltaa hoitaa lapsenlasta.
Minusta miehen pitäisi sanoa äidilleen asiasta, häneltä anoppi luultavasti kestää vähän suorempiakin sanoja. Eikä mitään sellaista, että sinä pyysit pysyään poissa, vaan että hän itse huomasi, että anoppi on teillä kyläilemässä neljättä kertaa samalla viikolla.
Jos anoppi ei ymmärrä, että haluaisit välillä olla rauhassa, niin luultavasti joudutte sanomaan asian sen verran suoraan, että hän vähän loukkaantuu. Mutta kyllä sinun pitää saada olla rauhassa kotonasi.
Minun anoppini oli kerran menossa katsomaan asuntoa meidän kotikadulta, mutta mies kielsi ehdottomasti muuttamasta liian lähelle. Vaikka anoppi onkin ihan ok ja tullaan toimeen, niin parempi pitää vähän hajurakoa.
kahdeksan vuotta eikä häirinnyt meidän elämää koskaan. No sitte ko dementoitu niin sitte saatto tulla keskellä yötä kyseleen, että onko meille tullu lehti :D
Mutta noin muuten, ei häiriöitä. Eli ei se lähellä asuva anoppi tarkoita että hän muuttaa välttämättä lapsensa kotiin :)
Mutta joskus voi käydä noin niinko ap:lle.
oot saanut hyviä neuvoja! Mäkin tekisin just niin että olipa anoppi teillä tai ei niin menisin vauvan kans päikkäreille jos siltä tuntuu ja jos tulisi esim. kaveri kylään niin sanoisin sen anopille ihan ystävällisesti ja reippaasti, samoin jos oisin menossa lenkille vaunuilemaan tms. Että saisi itse tehdä omat ratkaisunsa jääkö teidän kettiöön nöpöttämään vai meneekö kotiinsa. Oon tehnytkin noin mun porukoille ja anopille ja miehen tädille (joka kyllä on auttanutkin ihan hirveesti lasten kanssa) ja toimii -vaikka ne jäisikin istuun niin minä lepään tai hoidan asioitani jne. Tsemppiä!