Kotiapua hiivaan??? Vaikka jääkaapista vai haenko pihalta lunta :-D
Siis asun maalla hiton korvessa, kauhee hiiva enkä pääse apteekkiin ku vasta maanantaina!!! Kutina on järkkyy. Auttasko maitorahka?
Kommentit (19)
Kuulostaa nää neuvot vähän järkyttäviltä. Saatat saada jonkun vielä pahemman infektion alapäähäsi näillä ohjeilla. Etkö ihan oikeasti pääse esim. taksilla johonkin taajamaan ja apteekkiin? Tästä ainakin oppii sen, että aina pitää canestenia mukanaan, jos on alttius saada hiivatulehdus.
Syömällä säännöllisesti maitohappobakteeritabletteja, esim. lactoseven, pitää hiivatulehdukset poissa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 17:17"]
Kuulostaa nää neuvot vähän järkyttäviltä. Saatat saada jonkun vielä pahemman infektion alapäähäsi näillä ohjeilla. Etkö ihan oikeasti pääse esim. taksilla johonkin taajamaan ja apteekkiin? Tästä ainakin oppii sen, että aina pitää canestenia mukanaan, jos on alttius saada hiivatulehdus.
Syömällä säännöllisesti maitohappobakteeritabletteja, esim. lactoseven, pitää hiivatulehdukset poissa.
[/quote]
Ehkä se sai jo avun, on yli vuosi sitten tehty aloitus. :) Mulla ei auta maitohappobakteerit pitämään hiivatulehduksia loitolla. Söin niitä monta vuotta, joka päivä, mutta silti oli hiivatulehduksia.
rahkakin ja maustamaton jogurtti (sitä voi jopa vähän ruikauttaa sisään), piimäkin menee ensiapuna.
rahkakin ja maustamaton jogurtti (sitä voi jopa vähän ruikauttaa sisään), piimäkin menee ensiapuna.
näitä olisin minäkin ehdottanut.
toi hiiva on niin syvältä kirjaimellisesti!
tai sitten pulloharja kouraan vaan! :D
no jos yhtään lohduttaa niin mulla järkky hammaskipu jo toista päivää,ja tiistaihin asti pitäs kärsii.. :/
varsinkin on hyvä ensiapu. Jos ei mitään noita löydy, niin sitten vaan suihkulla pistät menee kovalla paineella niin kylmää vettä kun pystyt ja makaat haarat auki sohvalla sen jälkeen ja uusinta kun taas alkaa:D
Kuori valkosipulinkynsi ja rasvaa se parhaassa tapauksessa kookosöljyllä, aseta sormin sisään ja anna vaikuttaa yön yli.
Kuori valkosipulinkynsi ja rasvaa se parhaassa tapauksessa kookosöljyllä, aseta sormin sisään ja anna vaikuttaa yön yli.
Tän jälkeen voit myös yrittää iskee jonkun ja pyytää yömyssylle, yönaposteluna sitten valkosipulisilliä!
Hapanmaitotuotteet, mielellään piimä tai maustamaton jugurtti mutta miksi ei tuo maitorahkakin jos noita ei oo. Jääkaappikylmänä ja annat hetken olla etkä pese heti pois.
Älä käytä mitään keinokuitua alushousuissa vaan pelkästään puuvillaisia jos ollenkaan. Nekin on hyvä vaikka silittää että kuolee nuo hiiva pöpöt.
Kun peset itsesi, älä käytä saippuaa intiimialueilla. Muistan lukeneeni että auttaisi jos peset laimealla suolavedellä.
Onnea vain. Olen itse ollut ulkomailla jossa en tiennyt yhtään mistä lähtisin hakemaan hiivalääkkeitä eikä kielitaitoakaan olisi ollut. Soitin ystävälleni joka lähetti suomesta Canestenia ja meni n. viikko! :D
Koitanpa kaivaa kaappii, jospa nyt löytyis. Maitorahkaa on. Siis laitanko sitä koko yöksi? :-D Maitorahka auttaa kyl joka vaivaan, aikoinaan rintahaavoihin ja tulehdukseen imettäessä. Miten ihmeessä se valkosipuli toimii? Tuoksu voipi olla aamulla upee :-D ap
Itse hipsisin apteekkiin, mutta voisin kokeilla sitä piimää ja kun on se huuhdeltu niin ilmakylpyä. Ja sokeriherkut, tärkkelys, hiivaleivät ym. pois.
Voipi haista alapää sit valkosipulilta? Haittaakse? ap
itsellä autto kun lopetin e-pillerit.
piimä
maustamaton jugurtti
viili
mikä vaan hapan.
Uskokaa tai älkää, olen joskus epätoivoisena laittanut omenaviinietikkaa, ajattelin, että ei se hiivasieni pysty kestään sitä. Parin sekunnin päästä kirvelee/polttaa sikana, mutta noin 5-10 sek kuluttua helpottaa. Ja toimii! 1-5 kertaa pitkin päivää riittää. Propolis toimii Myös :)
jugurttia tai muita hapanmaitotuotteita.
Itse olen joskus saanut talttumaan desifiointiaineella, se tosin polttaa ihan saatanasti.
Itsellä sama ongelma, ei apteekkia lähistöllä kun täällä Lapissa asustelen. Ihan kotikonstein apua sain ainakin itselleni tämän sivuston kautta http://www.hiivatulehdus.com