Katja Ketun tapaus: Todellisuus ja kirjailijan mielikuvitus sekoittuvat!
Tietääkö kirjailija aina itse mikä on totta ja mikä ei? Jos ei tiedä, niin olisiko kyseessä joku psyykkinen tila, jolle voisi laittaa jonkun diagnoosin, esim. psykoosi.
Mutta jos itse tietää mikä on mielikuvitusta ja mikä todellisuutta, mutta "yleisön" päässä menee sekaisin, niin ei siitä voi kirjailijaa tms syyttää ja laittaa tilille tai jonkun diagnoosin.
Onko joku istunut jo suljetulla psykiatrisella osastolla tämmöisestä syystä olematta sairas? Jos on, niin kyllä ovat lääkärit pätemättömiä. Laittomasta vapaudenriistosta siinä on kysymys ja ihmisen kuuluisi saada korvaus.
Greetings,
Attorney Gorman
Kommentit (24)
epäonnistunut aloitus mutta kiinnostava aihe. Ainakin ite haluisin tietää, miksi Kettu valehteli. Itse en ikinä tekisi mitään noin mielipuolista kuin et kävisin syyttää poliisia katteettomasti, eihän siinä voi kuin hävitä. Ei käy järkeen, ei millään.
Mihin tämä vielä johtaakaan? Kirjailijan työhön kuuluu mielikuvituksen käyttö, ja tästä voi joskus kehitellä vaikka mitä. Maailmassa on kaikenlaista hullua. Miksei tällaistakin?
Kiinnostaisi tietää, miksi Ilta-Sanomissa ei ole mitään uutisointia asiasta, ainakaan etusivulla. Yleensähän siellä on kaikista kohujutuista ihan yhtä isot otsikot kuin kilpailijallakin. Johtuuko se siitä, et Kettu on Hesarin kolumnisti ja Ilta-Sanomat samaa puljua Hesarin kaa?
epäonnistunut aloitus mutta kiinnostava aihe. Ainakin ite haluisin tietää, miksi Kettu valehteli. Itse en ikinä tekisi mitään noin mielipuolista kuin et kävisin syyttää poliisia katteettomasti, eihän siinä voi kuin hävitä. Ei käy järkeen, ei millään.
Mihin tämä vielä johtaakaan? Kirjailijan työhön kuuluu mielikuvituksen käyttö, ja tästä voi joskus kehitellä vaikka mitä. Maailmassa on kaikenlaista hullua. Miksei tällaistakin?
Niinpä, kaikkee hullua kyllä on. Mut silti... mimmi on Hesarin kolmunisti ja lupaava kirjailijanalku. Varmasti löytää aiheita ilman tällaista typerää sotkuakin. Kauanko Hesarikaan tuollaista viitsii kolmunistina pitää? Outo keissi. JOspa sillä tosiaan ei ole ihan kunnossa mielenterveyspuoli. Enpä ihmettelisi, vaikka siihen vetoaisi seuraavaksi, oli kyse sit siitä oikeesti tai härskistä mainostempauksesta.