Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. e-pilleriliuska menossa ja välivuotoa ja vatsakipua. Voinko lopettaa liuskan kesken? ov

Vierailija
09.03.2012 |

Olen 29-vuotias nainen ja syön Yasmin-merkkisiä e-pillereitä. Syön usein 2-3 liuskaa perätysten, koska kuukautisten aikaan on niin paljon vatsakipuja, turvotusta, yms. Olen ajatellut, että parempi kaikki kärsimys kolmen kuukauden välein kuin kerran kuussa.

Tällä kertaa jotain on nyt pielessä ja olen vuotanut välivuotoa siitä lähtien, kun aloitin kolmannen liuskan eli jo kaksi viikkoa. Voinko lopettaa nyt liuskan kesken ja kärsiä menkat vai pitääkö koko liuska syödä ensin loppuun? Tietäiskö joku? Vai pitääkö mennä lääkäriin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Mercilonit aikoinaan voi.

Vierailija
2/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten söin vuosikausia yasmineja ja myös monta liuskaa peräkkäin. Sitten alkoi välivuoto joka paheni pahenemistaan. Vaihdoin lopulta pillerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siksi,että kun lopetat pillerilaatan kesken, kukaan ei pysty varmaksi ennustamaan, että tuleeko sulle ensin kuukautiset vai ovulaatio. Jos sattuu tulemaan ovulaatio, ja sulla on vielä sisälläsi eläviä siittiöitä (niiden elinaika on noin 5-6vrk, mutta jotkut kestää 7 päivääkin), on raskaus mahdollinen. Eli ensin viikko kortsun kanssa ja sitten pillerit voi lopettaa.

Vierailija
4/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin vain, jos lopettaa ensimäisen liuskan kesken, nyt on menossa jo kolmas, voit lopettaa millon tahansa ja pitää ihan normaalisti viikon tauon.

Vierailija
5/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselleni kävi TISMALLEEN samoin puolitoista vuotta sitten. Kolmannen Yasmin-liuskan aikana alkoi vähäinen punainen vuoto ja vatsakivut. Terveyskeskuksesta käskettiin ihan ensin tehdä raskaustesti, joka oli POSITIIVINEN!!! Seuraavana pelättiin kohdunulkoista ja ultrattiin ja siellä näkyikin ihan normaali raskaus normaalissa paikassa ja viikkoja jo 7+. AIVAN uskomatonta, kun kuitenkin olin syönyt menestyksekkäästi Yasmineita useamman vuoden lasten välissä.

Alkujärkytyksen jälkeen raskaus sujui mallikkaasti loppuun asti ja ihana yllätys-nelonen on nyt reilu puolivuotias :-)

SUosittelen siis ihan heti tekemään raskaustestin.

Olen 29-vuotias nainen ja syön Yasmin-merkkisiä e-pillereitä. Syön usein 2-3 liuskaa perätysten, koska kuukautisten aikaan on niin paljon vatsakipuja, turvotusta, yms. Olen ajatellut, että parempi kaikki kärsimys kolmen kuukauden välein kuin kerran kuussa.

Tällä kertaa jotain on nyt pielessä ja olen vuotanut välivuotoa siitä lähtien, kun aloitin kolmannen liuskan eli jo kaksi viikkoa. Voinko lopettaa nyt liuskan kesken ja kärsiä menkat vai pitääkö koko liuska syödä ensin loppuun? Tietäiskö joku? Vai pitääkö mennä lääkäriin?

Vierailija
6/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tarvitse mitään lisäehkäisyä.

Toi on ihan tavallista, että välivuoto alkaa kolmannen liuskan kohdalla itsestään, koska kohdun limakalvo on niin paksu että alkaa irtoilla itsestään. Toi vuoto on siis enemmän mekaanista kuin hormooneista johtuvaa.

Aivan rauhassa otat nyt väliviikon ja jatkat samaan malliin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi