Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjän p**kaa elämää: kilpaileva liike on ottanut myyntiin samoja tuotteita kuin minulla,

Vierailija
08.03.2012 |

vaikka ne ovat olleet meillä myynnissä useita vuosia. Kilpailija myy tuotteita halvemmalla ja mainostaa tosi aggressiivisesti, välillä monta kertaa viikossa. On moraalitonta yrittäjämaailmassa tunkea toisten reviirille. Koko tuoteryhmä ei edes kuulunut ennen sen kilpailijan valikoimiin. Vaikuttaa, että se yrittää vallata markkina-alueita.

Tietääkö kukaan , voinko valittaa toiminnasta esim. yrittäjäliittoon? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP vitsailee tai on vaan täysi pässi. Se on vaan kylmä totuus, että kilpailua tulee. Sinä ilmeisesti vedät järkyttäviä katteita ja kilpailijasi on huomannut sen ja nyt myy järkevämmällä hinnalla. Voi voi. Keksi jotain muuta myytävää tai parempi konsepti kaupallesi. Ihan käsittämätöntä alkaa vinkua siitä, että joku toinen myy halvemmalla. Ja ei kai sitä tavarantoimittajaa kiinnosta millä hinnalla niitä tuotteita myydään eteenpäin, kunhan saa omansa pois. En ole kuullut, että Siwa-kauppiaat valittavat kun muut myyvät halvemmalla. Käsittämätöntä...

Vierailija
42/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse aikanani pienyrittäjä, eikä se hääppöistä ollut. Olin kampaaja, ja tietysti myin ohessa kampaamotuotteita, kunnes yhtäkkiä samoja tuotteita ilmestyi halpahalleihin...meni vähän pohja pois ns.kampaamotuotteilta. Tottakai ketjut myivät tuotteitaan edullisemmin kuin minä koska pystyivät ostamaan niitä tonneittain. Vaikka tulokseni ei perustunutkaan pelkkään tavaran myyntiin, oli se silti iso-osa tuotosta. Mainostaa pitäisi, mutta millä helvetillä sitä teet kun mainostaminen on niin kallista ja naapuri vie alennusmyynneillään tuoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi katteita, tulosvastuuta, kuristavaa kilpailua, konkursseja...

Mutta vaihtoehtohan on olemassa!

Tai siis oli.

Vierailija
44/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et aio mitään tehdä menekkiä edistääksesi niin näyttää pahasti siltä että sinun liikkeesi on se joka väistyy. :)

Se kirjoitti vauva palstalle.

Nyt on menestys taattu.

Vierailija
45/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten kertomaan mitä sieltä sanottiin. Lupaathan tulla.

Vierailija
46/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeehän se

Jos et aio mitään tehdä menekkiä edistääksesi niin näyttää pahasti siltä että sinun liikkeesi on se joka väistyy. :)

Se kirjoitti vauva palstalle.

Nyt on menestys taattu.

Vierailija
47/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaltaista yrittäjää voi olla olemassakaan, vai onko? Oikeasti..

Kilpailu on vapaata ja kovaa. Monilla aloilla hinta on täysin väärä kilpailuvaltti.. Onneksi en enää itse ole yrittäjä.

Vierailija
48/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menestystarinoita... Ihan ainoa ja mainos paikallislehdessä harvoin tuo miljoonaa kassaan ;-) etsi hyvä toimisto, saat rahat takaisin moninkertaisina!

Vierailija
49/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan , voinko valittaa toiminnasta esim. yrittäjäliittoon? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

and Moses is Moses.

Jos tuotteiden myynti kannattaa, jatka myyntiä. Jos myynti vähenee, mieti miten saat lisättyä tuottavaa myyntiä.

Asiakkaat saat liikkeeseesi vain sillä, että tarjoat jotain lisäarvoa. Lisäarvo on joko säästöä heille tai jotain muuta, jolla saavat vastinetta rahalleen. Jos kulurakenteesi on kilpailijaasi raskaampi, kannattaa tarkistaa, mistä voi säästää.

Nyt korvaa se tuote jollain paremmalla. Tee sopimus suoraan valmistajan kanssa tuotteen edustamisesta koko Suomeen.

Vierailija
50/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjähengen mukaan olet vittumainen ja alat myydä samoja tuotteita kun naapuriliike, mutta helvetin paljon halvemmalla!

Ai helvata että mä oon sitten onnellinen että mä aikoinaan vaihdoin markkinointialan opinnot muuhun! Tollasta helvetin veemäisyyttä ja raakaa peliä se on.

Vierailija
51/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikki on vapaata riistaa

Vierailija
52/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysypä vaikka mäkihyppääjiltä, minkä takia he haluavat kilpailijansa puvun jos kilpailija on saanut hyvän sellaisen. Suksi voitelua pidetään salassa, mutta yritetään urkkia mitä naapuri tekee...

Nyt vain kannattaa vahvistaa omaa toimintaa. Itsesääli ei lisää yhtään myyntiä, mutta itsevarmuus kyllä.

Vierailija
53/65 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä olen satavarma, että me saatais firmalle niin hyvät strategiat ja taktiset toimenpiteet, että ROI olisi mahoton. Return of investment... maailmassa ei ole menestystarnoita ilman markkinointia vaan pelkkää kituuttamista!

yrittäjähengen mukaan olet vittumainen ja alat myydä samoja tuotteita kun naapuriliike, mutta helvetin paljon halvemmalla! Ai helvata että mä oon sitten onnellinen että mä aikoinaan vaihdoin markkinointialan opinnot muuhun! Tollasta helvetin veemäisyyttä ja raakaa peliä se on.

Vierailija
54/65 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
55/65 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah oletko ihan tosissasi!!!
Järkyttävä yrittäjä huhhuh... Missä kaupungissa olet?

Vierailija
56/65 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervettä kilpailua, kuluttajan etu.   

jos toinen osaa myydä halvemmalla tarkoittaa se sitä että sinä yrität ottaa enemmän katetta kuin mitä pystyt tuottamaan lisäarvoa. 

Vierailija
57/65 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismathan on tuossa ihan huippuja

Vierailija
58/65 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on tökerö, niin ap itse. Mikset itse laajenna markkinoita ja ota myyntiin jotain ihan uutta. Annat todella tökerön kuvan itsestäsi haukkumalla kilpailijaa asiakkaille.

[quote author="Vierailija" time="08.03.2012 klo 19:46"]

on ollut alalla ja kaupungissa kymmeniä vuosia. Samoin se toinen liike on vanha ja on nyt päättänyt alkaa myydä samoja tuotteita kuin me. Onko se jonkun mielestä oikein? Onhan se laillista, mutta tökerön kuvan antaa itsestään. - ap

[/quote]

Vierailija
59/65 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala myymään jotain uutta. Vaikka moottorisahan teräketjuja tai nuudeleita. Kyllä niillekin on markkinoita pikkupaikalla.

Vierailija
60/65 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi juuri ole sitä kilpailua mitä peräänkuulutetaan? Miksi pitäisi sallia vain yhden yrityksen myydä yksiä tuotteita? Eihän siinä ole mitään järkeä. Se on monopoli sitten eikä ainakaan kuluttajan etujen mukaista.

Laita sinäkin halvemmat hinnat ja mainosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi