Miehen laskettelu- yms. reissut ärsyttävät
Taas lähdössä johonkin Keski-Eurooppaan loppuviikoksi "työmatkalle" laskettelemaan. Ärsyttää, kun hoidan kodin ja lapset enkä koskaan pääse mihinkään, kun ei ole varaa. Mies sitten hyppää noilla reissuilla työn puolesta ja lisäksi reissaa muutenkin joka viikko ulkomailla ihan oikeillakin työmatkoilla ja mun reissut on vaan kodin ja ruokakaupan väli. Mutta joo tiedän, itsepähän oon mieheni valinnut... Valitan silti :(
Kommentit (22)
Menette hommaan jossa edellytetään matkustamista ja sitten vaan olette aina silloin tällöin työmatkalla. "No enhän mä voi kun mulla on nää lapset ja perhe" tulee varmaan kommentiksi. Onhan sillä miehelläkin lapset ja perhe.
Siis lähdetään siitä että jos miehen matkailu tuntuu kiinnostavalta niin ei aleta kadehtia ja torpeedoida matkoja vaan hommataan itsekin itselle kivaa työtä.
Sehän riippuu täysin lähtötilanteesta. Minä ja vaimoni olemme molemmat ns. globaaleja ja tykkäämme matkustella ja nähdä maailmaa. Nyt minun ei esimerkiksi tarvitse omalla kustannuksellani mennä muutamaan Aasian kaupunkiin kun tuli töiden ohella nähtyä. Myös ne päivärahat lämmittävät. Rahaakaan ei mene, koska usein asiakas tai joku myyjistä tarjoaa ruokapuolen.
Olemme kohta muuttamassa ulkomaille, ja on ollut ihan mukavaa matkustella. Vaimoni ei tosin ole paljoakaan saanut työn puolesta reissata, mutta olemme usein tehneet niin, että kun oma työkeikkani päättyy, tulee hän koneella perässä. Säästämme toisen lentojen hinnan, ja molemmat näkevät paikan. Ei sitä työpäivien jälkeen aina ehdi muutenkaan paikkoja katselemaan.