Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon pannut merkille, että äidit lastensa kanssa

Vierailija
08.03.2012 |

hössöttävät ja puuttuvat koko ajan jokaiseen asiaan, mitä lapset tekevät. Tämän olen huomannut erityisesti vähän korkeasti koulutetumpien äitien kohdalla. Ilmiö toistuu puistoissa, kerhoissa, muskareissa.. koko ajan ravataan perässä ja kommentoidaan. Ei, älä ota Stiinan lapiota, ei älä nouse sinne, ei, et mene sotkemaan Tytin ja Maijun leikkiä, ei ei ja ei.

Kamala papatus koko ajan ja rasittavaa lapsille. Miehet ottavat paljon rennommin. Itsekin pyrin siihen, etten koko ajan olisi neuvomassa vaan antaisin lasten välillä tapella ja leikkiä itsekseenkin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan anna lapseni kiusata toisia tai viedä heidän lelujaan. Kouluttamattomat naiset antavat kakaroidensa tehdä mitä vaan ja katsovat toiseen suuntaan rööki huulessa. Hienoa...

Vierailija
2/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hössöttävä äiti.

Olen myös huomannut, että esikoiseni on kova alkamaan tappelemaan toisten lasten kanssa, jos häntä ei välillä käy komentelemassa tai puutu välillä leikin kulkuun.

Eikä ole myöskään kiva, jos toiset jatkuvasti menee pilamaan toisten lasten leikit eikä vanhemmat puutu siihen mitenkään. Ja äidit ja isät voi mielestäni hyvin puuttua, jos he huomaavat, että oma lapsi kiusaa toisia. Itse ainakin huomautan vieraillekin lapsille, jos he tekevät jotain "pahaa" eikä omat vanhemmat puutu siihen mitenkään.

Ei lapsetkaan varmaan tykkää siitä, että äkkiä joku vaan tulee ottamaan kädestä tai tönimään ja mielestäni lasten tappeluihin pitää mennä väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kohtuus kaikessa! Ei joka ikiseen asiaan tarvitse jatkuvasti puuttua. Sellainen jatkuva höpötys alkaa jo häiritä lasten leikkejäkin.

ap

Vierailija
4/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se "lapiota ei oteta toisen kädestä" on ensimmäisiä sosiaalisiä sääntöjä, joita lapsen pitää oppia. "Kukaan ei ota sun kädestä ja sä et ota kenenkään kädestä".

Sitten kun tämä on sisäistetty, niin siellä hiekkalaatikolla sujuu hyvin ja äiteekin voi ottaa vähän lunkimmin. Paitsi että ne ap:n kaltaisten mammojen lapset häiritsee elämää aika tavalla, kun ne ei osaa sääntöjä... Ap: ta ei titty haittaa, kun ei sitä nappaa, mutta me muut joudutaan kasvattamaan sitä sinunkin pikkuistasi.

Vierailija
5/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tehtävä on opettaa lapsilleen miten sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään. Itse kyllä karsastan lapsia, joita ei koskaan kielletä!

En ihmettele miksi koulussa on käytösongelmia kun kotona ei ole opetettu, miten pitäisi käyttäytyä. Toivottavasti vekarasi ei mene yliopistoon, koska siellä käyttäydytään sivistyneesti ja otetaan muut huomioon. Voi olla lapsellesi kova pala isona opetella moista käytöstä, jos on tottunut, että kaikkea saa tehdä.

Vierailija
6/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeneet hoitajat painottavat? Eivät puutu joka asiaan, vaan antavat lasten ratkoa asioita keskenään. Lapset eivät opi selvittämään asioita jos aina on siinä joku hösäämässä ja ratkomassa ongelmia lasten puolesta.

Että komppi ap:lle. Olisi esimerkit voineet olla ehkä vähän parempia, mutta ymmärsin mitä tarkoitat ja olen huomannut aivan saman asian.

Vierailija
7/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus miettinyt, onko kyse siitä, että se performanssi suoritetaan itse asiassa niille muille paikalla oleville aikuisille.

On niin kätevää nousta tapetista kerrankin esiin sen läpätyksen avulla.

Ei kaikki hösötys ole tuota lajia, tietenkään. Mutta välillä esim. kaupoissa tulee miettineeksi, mikä pistää sen äidin nakuttaan. VAuva istuu ihan iisisti kärryssä ja kauhee esitys mudella päällä.

Vierailija
8/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääntää tällaiseksi? Minä tarkoitan sellaista JATKUVAA puuttumista leikkeihin, siis ettei anneta yhtään lasten leikkiä rauhassa eikä yhtään harjoitella ongelmanratkaisutaitoja itsenäisesti.

Minun lapseni eivät taatusti ole kiusaajia, mutta joskus, kun kina tulee tutun lapsen kanssa samasta asiasta kymmenettä kertaa, annan heidän ratkoa asian keskenään, ja kas, hehän ratkaisevat!

ap

Vierailija
9/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen äitinä kyvytön kasvattamaan lastasi, niin teen sen sitten puolestasi. Ei voi mitään, jos se loukkaa.

Jos lapsesi ei opi leikkimään sivistyneesti, niin meille ei ole asiaa. Onkohan se sinun tavoitteesikin hankkia lapsellesi inhotun leikkikaverin maine aikuisten silmissä jo pienestä pitäen?

Vierailija
10/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä oli se, että meidän lapset oli todella kovia kiipeämään. Tästä päiväkodissakin sanottiin ja kerrottiin lasteni olevan "vahdittavia". Ja todella ei ollut mitään itsesuojeluvaistoa.

Nyt, kun ovat isompia ja ollaan koko perheen voimin liikenteessä (ei nyt noissa kerhoissa, mutta kaupungilla, kaupoissa jne.), niin mies pääsääntöisesti huolehtii lasten kulkemisesta ja turvallisuudesta. Se tulee häneltä luontaisemmin. Minä olen enemmän sellainen yksinäinen susi, en paimenkoira.

Vierailija
11/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääntää tällaiseksi? Minä tarkoitan sellaista JATKUVAA puuttumista leikkeihin, siis ettei anneta yhtään lasten leikkiä rauhassa eikä yhtään harjoitella ongelmanratkaisutaitoja itsenäisesti.

Minun lapseni eivät taatusti ole kiusaajia, mutta joskus, kun kina tulee tutun lapsen kanssa samasta asiasta kymmenettä kertaa, annan heidän ratkoa asian keskenään, ja kas, hehän ratkaisevat!

ap

kaverit ei leikkikään sitä leikkiä mitä ap oisi halunnut leikkiä : D

Vierailija
12/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut saman kun ap. Ymmärrän että kielletään ottamasta kädestä yms. mutta kun äidit näyttävät olevan ylihuolehtivaisia. Puututaan joka asiaan just älä kiipeä sinne, älä tee sitä äläkä tätä. Lasten täytyis antaa kokeilla ja yrittää, myös ratkoa hieman omia riitoja ja leikkiä omia leikkejä, jotka ei just mee sen mamman kaavan mukaan.

Vierailija
13/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

pitää puuttua ja tarvetta puuttua pienten leikkiin on usein. Luulen, että sinun jatkuvasi on minulle ihan normaalia käytöstä. Tuskin kukaan nyt joka sekunti leikkiin puuttuu.

Vierailija
14/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkein paistattelet omahyväisyydessäsi. Et suostu ymmärtämään ap:n aloitusta. Mutta no, jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia. Mua siis niin kyllästyttää ihmiset, jotka eivät tajua lukemaansa, miten heitä onkin niin paljon.

Varmaan huono koulutaso tai matala älykkyys.

Vierailija
15/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on vanhan kansan pph:ia paikalla (alueella ei ole juurikaan muita lapsia joten ei pidä olla kovin kranttu seurastaan ;))

Jos minä en kiellä sitä lasta, niin sitten ne hoitajat tekee sen ja se ei tapahdu kovin nätisti. Eikä se ole heidän tehtäväkään. Minä olen vastuussa omasta lapsestani.

Vierailija
16/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut saman kun ap. Ymmärrän että kielletään ottamasta kädestä yms. mutta kun äidit näyttävät olevan ylihuolehtivaisia. Puututaan joka asiaan just älä kiipeä sinne, älä tee sitä äläkä tätä. Lasten täytyis antaa kokeilla ja yrittää, myös ratkoa hieman omia riitoja ja leikkiä omia leikkejä, jotka ei just mee sen mamman kaavan mukaan.

Riitojen ratkomiseen tarvitaan varsinkin aikuisen johdatusta. Edes 10-vuotiaat eivät osaa olla oikeudenmukaisia, koska heillä ei ole vielä henkisiä edellytyksiä ajatella riittävästi sitä toista lasta. Jos opetat lapselle empatiaa ja miten riidoissa pitää toimia, niin tämä osaa toimia näissä tilanteissa sitten itse murkkuna. Aikaisemmin tuskin osaa, ellei teille riitojen ratkominen sitten ole sitä, että vahvempi ja kovaäänisempi voittaa. Sellaistahan se lasten nokkimisjärjestyksessä tuppaa olemaan..

Vierailija
17/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, älä ota Stiinan lapiota, ei älä nouse sinne, ei, et mene sotkemaan Tytin ja Maijun leikkiä, ei ei ja ei."

melkoisesti aikanaan, kun lapsi oli pieni ja opetteli yhteiskyntaa varten. Hyvä, että näin tein jonkin aikaa, eipähän ole myöhemmin tarvinnut hävetä, kun ei osais käyttäytyä!

Vierailija
18/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puututaan joka asiaan just älä kiipeä sinne, älä tee sitä äläkä tätä. Lasten täytyis antaa kokeilla ja yrittää, myös ratkoa hieman omia riitoja ja leikkiä omia leikkejä, jotka ei just mee sen mamman kaavan mukaan.

etenkin nyt kun noita lumikasoja on tuolla pihalla aika kiitettävästi niin lapsia on pakko kieltää enemmän. Niillä on nyt ihan erilaiset ulottuvuudet kiivetä paikkoihin joihin ei normaalisti pääse (puihin, piharakennusten katoille jne). Oikein odotan että kevät tulee niin pääsee tuosta yhdestä riesasta eroon. Yksi murtuma tässä on jo saatu kuntoon tuollaisen päättömyyden takia.

Vierailija
19/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan anna lapseni kiusata toisia tai viedä heidän lelujaan. Kouluttamattomat naiset antavat kakaroidensa tehdä mitä vaan ja katsovat toiseen suuntaan rööki huulessa. Hienoa...

mutta todellakin puutun tilanteeseen jos lapsi meinaa viedä toiselta lelun tms. (mitä ap nyt tuossa aloituksessa sanoikin). Vaikka toisen lelut olisivat hiekkalaatikolla "vapaina", niitä ei oteta ilman lupaa.

Luulin tuollaisten asioiden olevan ihan itsestäänselvyyksiä. Mutta olet kait sitten se hössöttävä äiti...

Vierailija
20/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkein paistattelet omahyväisyydessäsi. Et suostu ymmärtämään ap:n aloitusta. Mutta no, jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia. Mua siis niin kyllästyttää ihmiset, jotka eivät tajua lukemaansa, miten heitä onkin niin paljon.

Varmaan huono koulutaso tai matala älykkyys.

Ap nimenomaan sanoi, että liika puuttuminen on korkekoulun käyneiden ongelma, joten kenellä tässä sitä lukutaitoa puuttuu? :)

Osaan kyllä lukea ja olen pahoillani, että tästä ketjusta ei tullut toivomasi kaltainen, jossa kaikki ovat samaa mieltä kuin sinä ja haukkuvat akateemisia kieltäjämammoja. Sori vielä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme