Paljonko olette maksaneet auton vuosihuollosta?
Tehtiinkö huolto merkkiliikkeessä vai esimerkiksi huoltoasemalla?
Kysyn, koska automme vuosihuolto maksoi 200e ja se tuntuu aika järkyttävän kalliilta kun ajattelee, että eihän siinä mitään varsinaisesti edes korjattu. Öljyt vaihdettiin ja silleen. Käytimme auton huollossa Autoasi-asemalla.
Kommentit (9)
Jos toi on kallis niin mikset vaihda itse? Motonetistä saa sellaisia astioita mihin on helppo valuttaa ja jäteöljyn voi viedä ilmaiseksi kierrätykseen.
Jos toi on kallis niin mikset vaihda itse? Motonetistä saa sellaisia astioita mihin on helppo valuttaa ja jäteöljyn voi viedä ilmaiseksi kierrätykseen.
Enpä kyllä jaksa alkaa moista opetteleen. Ja kai ne nyt siellä tuolla hintaa jotain muutakin ovat tehneet kuin öljynvaihdon... Eipä oo vaan ikinä tullut kyseenalaistettua koko vuosihuollon tarvetta, eikä kyllä ole aavistustakaan mitä siellä ees tehdään. Isä se aikoinaan vaan opetti, että sitten muistat käyttää autos joka vuosi huollossa - ja minähän tottelen ja kiltisti maksan mukisematta vaikken mitään siitä edes tiedä :D
...ja siitä, monesko vuosiholto on kysymyksessä.
Yleessä se ensimmäinen vuosihuolto on kaikkein halvin ja toisesta vuosihuollosta eteenpäin ne parilliset vuodet ovat aina hiukan kalliimat teettää, kuin ne parittomat vuosihuollot.
Ap:n huollosta maksama hinta on normaalikokoisen perheauton keskihintaluokkaa ja kysessä olisi silloin se halvempi parittoman vuoden huolto ainakin niissä merkeissä, jota mun työnantajani edustaa. Tiedän, kun olen töissä autofirmassa kassareskontrana.
Meillä on työsuhdeauto, joten ei tarvitse maksaa mitään.
joten ei maksa kuin pelkät öljyt.
Mutta tuo 200€ on ihan normaali, riippuen tietenkin siitä mitä siihen tehtiin. Voi olla kalliimpikin jos vaihdetaan myös jähyttäjän nesteet , vaihteistoöljyt, öljynputsari, ilmanputsari, raitisilmansuodatin..
Ja tottakai merkkiliikkeissä otetaan joka öljytilkasta mitä lisätään niin hyvä hinta. Halvemmalla pääsisi kun kävisi itse ostamassa öljyt ja veisi mukana...
Oli eka huolto. Merkkiliikkeen huollossa. Aina.
Toisen auton huolto maksoi jotain 600€ sekin merkkihuollossa.