Miten vältellä työntekoa seuraavat 25 vuotta?
Sen verran olis vielä aikaa viralliselle eläkkeelle pääsyyn.
Olen nyt 38v. ja ollut korkeintaan 3 vuotta elämästäni töissä.
Toimettomana en ole ollut päivääkään.
Kommentit (10)
enkä ole turhan kranttu, sossun jakama raha ja ostokortitkin kelpaavat.
Vielä parempi ratkaisu olisi se, että otat hetkeksi jonkun työpaikan jossa on korkea tapaturmariski. Sitten poikkaset vaikka käden tai työnnät sirkkeliin tai jonnekin koneeseen siellä työpaikalla. Takuuvarmasti pääset sairaseläkkeelle ja työnantaja joutuu vielä kustantamaan sun elämisen eläkeikään asti.
*frank*
Omat keinoni ovat nämä:
- hanki hyvä koulutus. Ei ole vielä myöhäistä.
Mieluummin sellainen, joka on vahvasti vastakkaisen sukupuolen hallitsema ja jolla ei kotipaikkakunnallasi ole työtä.
- tee sopivin välein lapsia. Voit olla kotihoitotuella pitkään.
- tee sen verran osa-aikatyötä, että työttömyysturvasi säilyy mahdollisimman pienellä työtuntimäärällä. Kuitenkin vähintään 18 työtuntia viikossa, paitsi jos alan kokoaikatyön tuntimäärä on pienempi kuten esim. opetustyössä.
- Hae ahkerasti sellaisia paikkoja, joista varmasti tiedät että on jo käytännössä täytetty. Näin vältyt työvoimatoimiston kiinnostukselta ja työosoituksilta. Tietenkin merkitset omatoimisen työnhaun suunnitelmaasi.
miksi haluat vältellä työntekoa???
Sellaisen kuin minä. Niin vaimoni nimittäin teki. Onnea yritykselle!
Tosin olen ikuisuusopiskelija. Kaikki asiat laidasta laitaan kiinnostaa, joten opiskelen varmaan niin kauan kuin voin. Mies töissä, ei lapsia. Itse teen osa-aikatöitä ja tulisin toimeen todella vähällä (shoppailu ei kuulu harrastuksiini, kirjastot kyllä) joten ei huolestuta oikein muu kuin yhteiskunnan paheksunta. Siitäkin pääsee yli, ehkä.
Itse olen kolmekymppinen ja ihan tavallisessa työssä ollut. Sen verran kuitenkin järjestelin noita asioita että viiden vuoden päästä lopetan työnteon kokonaan ja lähden maailmalle ainakin kymmeneksi vuodeksi.
Sitä odotellessa...
Sen verran kuitenkin järjestelin noita asioita että viiden vuoden päästä lopetan työnteon kokonaan ja lähden maailmalle ainakin kymmeneksi vuodeksi.
Sitä odotellessa...
kerrotko että millä hankit nuo tarvittavat rahat?
ovelalla jutulla kuin asuntolainalla :) Otin siis ajat sitten asuntolainaa ja ostin asunnon. No kappas, sen hinta nousi kaksinkertaiseksi alle kymmenessä vuodessa ja myin sen pois. Voitoilla ja pikkasella lisälainalla ostin tämän nykyisen, ja tästä on 4 vuotta lainaa jäljellä. Tämän arvokin nousee toivottavasti vielä hiukan sinä aikana mutta vaikka ei nousiskaan, on mulla kaikki muukin varallisuus mukaan laskettuna lähemmsä 150 000 euroa rahaa hummattavaksi maailmalla.
ja töissä olen ollut 16 vuotta. Pummiksi en ala joten jostain pitäis rahat saada.