Miksi aamuisin aina nenä ja silmät vuotaa, ja nenä tukossa, turvotusta jne??
Nämä mulla joka aamuisia harmeja. Silmät turvoksissa, vetistävät, nenä tukossa jne. Olen ajatellut joksikin allergiaoireiksi (?) ja ottanut pahimpina hetkinä Heinixiä. Mutta mistä tuo johtuu?? Sama juttu niin kotona kuin yökylässäkin. :(
Kommentit (20)
Nuhaa ja tukkoisuutta jatkunut syyskuusta asti, silmät turvoksissa ja vuotavat, punoitusta yms.
Tyynyt ja täkit pesen välillä, lakanat vaihdan noin joka toinen viikko.
ap
tuli ekana mieleen, tai onko teillä eläimiä? Myös astma ja krooninen poskiontelotulehdus voivat tehdä tuollaista että lima pakkautuu yön aikana ja tukkii röörit mukaan lukien silmät. Suosittelen kyllä tuon vaivan takia käymään lääkärin puheilla.
Hajusteissa monta tuntia piehtarointi voi aiheuttaa hyvinkin ärsytystä. KOkeile hajusteetonta.
Tuokin tuntuu kummalta, kun silmätkin on ihan turvoksissa aamuisin.. vähän tuntui nololta kyläpaikassakin herätä aamulla ja mennä aamupalalle, kun oli niin turvoksissa (muualtakin, esim sormet). Sairaalassakin kun olen joutunut yön yli olemaan, niin aamulla turvotus päällä. En todellakaan ole hehkeä ja freesi aamuisin! Plus vielä nenän vuotamiset ym..
ap
pitkään ollut noita oireita? Onko allergialääkkeistä ollut apua? Mä saan talven olla "rauhassa" mutta jo näin maaliskuussa alkaa nenää kutittaa ja aamut on tosi tukkoisia. Mulla histec auttaa selkeästi oireisiin.
Mietinkin jo, että onkohan jo jotain siitepölyä ilmassa..!!
ap
Kuiva sisäilma vaivasia talvella kovien pakkasten aikaan.
Minkälaisessa talossa asut?
Mutta pölyä, etenkin tekstiilipölyä varmaankin reilusti... vaatteita ja pyykkejä (puhtaita) "lojuu" usein vähän siellä täällä ja vaatehuoneessa kaikki on hujan hajan, voiko pöly levitä sieltä ilmastoinnin mukana muuallekin?
ap
...ja kävin allergiatesteissä: yhteenkään allergisoivaan aineeseen en reagoinyt vähääkään. Oireet jatkuneet jo pitkään, ja kuten alkuperäisellä kysyjällä, samat oireet kotona ja vierailla, Suomessa ja ulkomailla. Ei myöskään riipu vuodenajasta.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/tunnista_ja_hoida_nuhasi_oikein
Tässä mun mielestä hyvin kirjoitettu.
kyllä se silti siitepölyallergialta vaikuttaa. Lääkitys pitäisi aloittaa ENNEN kuin oireet ovat päällä, muuten se ei oikein auta, ja lääkkeet on otettava säännöllisesti kellon mukaan, ei vain silloin tällöin. Lääkäriltä saat reseptin tehokkaampaan lääkkeeseen/lääkkeisiin mutta välttämättä ei tehoa enää niin hyvin kuin ajoissa aloitettuna.
Toinen vaihtoehto: jokin kasvovoide mitä käytät?
Tai ehkä olet allerginen pesuaineelle tm tm.
Myös pölypunkki on todennäköinen selitys. Osta uudet petivaatteet.
ap
ainakin eteläisessä Suomessa
ap
ainakin eteläisessä Suomessa
Niin... On nyt paljonkin, mutta ap:n aloitus on maaliskuulta!
Vastauksista puuttuu vaihtoehto home ja kosteusvauriosairaus..sitä et voi sanoa päällepäin. Itse asuin siistissä ja suht uudessa.. vasta terveystarkastajan ja rakennusterveysasia tuntijan kutsuminen paikan päälle alkoi paljastaa asiaa
Kyllä meidänkin pölyallerginen poika on just tuollainen. Vuodevaatteet allergiaystävälliseksi, hyvä tuuletus ja makuuhuone täysin pölyttömäksi. Myös se pitää tarkistaa, ettei asunnon ilma ole liian kuiva. Kostutin tarvittaessa.
Vahvimmin kuulostaa pölyallergialta.
jtn pölypunkkiallergiaa? Onko muuten höyhenpeittoja tai tyynyjä? Mulla loppui oireet kun vaihdoin vanupeittoon untuvasta.