Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annatteko romanikerjäläisille mitään?

Vierailija
07.03.2012 |

itse annan välillä lasten vaatteita ym tavaraa. Rahaa mulla ei ole antaakaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisivät kotimaahansa.

Vierailija
2/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ei auta yhtään se, että ovat täällä tai saavat meiltä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon laihduttaja ja sorruin ostamaan suklaata. Sitten näin romanikerjäläisen ja annoin levyn hänelle, tulee varmaan enempi tarpeeseen siinä kylmässä maassa istuessa.

Vierailija
4/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että he huvin vuoksi istuvat päivät pitkät kerjäämässä. ajatelkaapa omalta kohdaltanne. Se olisi hirveän noloa ja nöyryyttävää. Eiköhän heillä ole ihan oikea hätä.

ja miksi minulla ns hyväosaisella suomalaisella ei olisi varaa jotain antaa heille? Esim jokaisessa lapsiperheessä jää käyttökelpoista vaatetta ja kenkää. Viettekö ne mieluummin uffeen?

musta käsittämätöntä ja niin surullista :(.

Vierailija
5/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin politikon sanovat, eihän politokot valehtele, joten en anna mitään.

Vierailija
6/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo ihan omsata takaa kaikenmailman ulkomaalaisia pummeja jotka elää sossun rahoilla eikä koskaan tule tekemään töitä tai mitään muutakaan. Takaisin vaan sinne mistä ovat tulleetkin. Rrkele suomi voi huolehtia koko euroopan köyhistä kun omastakin takaa ongelmia ja valtoin kassa tyhjä.

Vierailija
7/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että romanit köyhiä, MUTTA tuo kerjääminen on ihan organisoitua RIKOLLISUUTTA. Se maassa istuva kerjäläinen ei ise niitä euroista kostu. "Pomot" ovat jopa tehneet niin, että ovat ottaneet äiti&lapsi pareja ja vaihtanee lapset toiselle äidille jotta nämä pysyvät ns. "ruodussa". Vaikea mennä hakemaan apua ko. maan poliisilta jos oma lapsi on "jossakin" muualla kerjäämässä ja itsellä jonkun toisen äidin lapsi. Ja noilla pomoilla sitten isot hienot huvilat ja uudet kalliit autot Romaniassa.

Tässä pätee se, että jos haluaa auttaa, niin kannattaisi kohdentaa ne eurot PAIKAN PÄÄLLÄ tehtävään työhön. EU:n toimeksipanemia avustusprojekteja on paljon, osaksi kulttuurillisista syistä lapsia on vaikea saada kouluun (+varastamalla ja kerjäämällä saadut rahat ovat perheille iso osa elnatoa) mutta terveydenhoitoon menevät panostukset alkanevat pikkuhiljaa tuottaa tulosta.

Vierailija
8/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että he huvin vuoksi istuvat päivät pitkät kerjäämässä. ajatelkaapa omalta kohdaltanne. Se olisi hirveän noloa ja nöyryyttävää. Eiköhän heillä ole ihan oikea hätä. ja miksi minulla ns hyväosaisella suomalaisella ei olisi varaa jotain antaa heille? Esim jokaisessa lapsiperheessä jää käyttökelpoista vaatetta ja kenkää. Viettekö ne mieluummin uffeen? musta käsittämätöntä ja niin surullista :(.

Minä en haluisi, että kukaan antaisi romanian romanaille yhtään mitään.

Kaupungeissa he istuvat ehkä kadun kulmissa kerjäämässä, mutta täällä maalla tilanne on toinen. Romanit painelevat moottoritietä edestakaisin ja pysähtelevät syrjäisemmille maaseutupaikkakunnille. Puskevat puoliväkisin sisälle oveen koputtamatta jne. Olen kuullut tapauksia, jossa pihalla on ollut 20 romania pyytämässä yösijaa.

Naapureita ei ole lähellä. Poliisit ovat vielä kauempana. Kauhulla odotan sitä päivää, jolloin lapset ovat koulusta tullessaan unohtaneet lukita ulko-oven. Väkisin tai salaa sisään pyrkivillä romaneilla tuskin on ainoana päämääränään saada lasillista juomavettä.

Toivoisin niin kovin, että näille kerjäläisille ei alun alkaeeenkaan olisi annettu mitään. Joku voi olla kerjäämässä, mutta rikollisia on tullut mukana. Romanian romaanien tekemät asuntomurrot ja omaisuuden sieppaamiset ovat tänäpäivänä tosiasiota. Mitä seuraavaksi?

Vierailija
9/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan anna mitään. Olen lapsillekkin kertonut että nuo ovat huijareita, poika viimeksi kun näki ruokakaupan edessä mummon käsi ojossa ja sitä ihmetteli. Kerroin että ovat samanlaisia kuin näyttelijät. Ei ne rahat mene ees niille itselleen, se on organisoidun rikollisen yksi haara.

Vierailija
10/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille soitan jos näen lapsen kerjäämässä.

Vierailija
11/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on periaate että rahan eteen pitää tehdä jotain. Vaikka vinguttaa jotain viulua jos ei muuta.

Vierailija
12/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enintään voisin antaa leipää taimuuta ruokatarviketta. Rahaa en antaisi ikinä.

Vierailija
13/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna, enkä muillekaan kerjäläisille.

Vierailija
14/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan voisin ohjata hakeutumaan poliisille jos he haluaisivat kertoa siellä siitä järjestäytyneestä rikollisuudesta, joka heitä ohjaa tänne.

Ne rahat eivät mene romaneille itselleen, kuten ei myöskään mikään rahanarvoinen tavarakaan. Tiedostan kyllä, että he tulevat köyhistä ja epätoivoisista olosuhteista, mutta rahan antaminen ei muuta heidän olosuhteitaan eikä tuo leipää heidän suuhunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi