Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsastaman oletko MamaJaJustus käynyt lueskelemassa mun eilistä viestiä tapaamisen perumisesta mut et ole tainnut. Mä tulen tänne klo10 maissa tsekkaamaan viimeisen kerran mut jos susta ei mitään kuulu niin nähdään sitten torilla klo11. Mä käyn tässä aamulla aina välillä kurkkimassa ootko kirjoitellut mitään. On kyllä aika kurja sää =(

Hannnah, kiva kuulla sinusta!! =) Ellalle 9kk-onnittelut!

Susanna olit kysellyt meidän lomasuunnitelmista. Kyselin mieheltä niin hänen mielestään meillä ei nyt oo varaa käydä Helsingissä =( jos ylimääräistä rahaa kesällä on niin pakko laittaa säästöön syksyä varten, oon silloin hoitovapaalla reilun 2kk. Harmittaa kyllä, olis niin kiva ollut teidät nähdä..

Mulla alko menkat eilen... kipuja ei juurikaan ole mutta runsaammat on ku ennen. Aikaisemmin nimitttäin oli toooosi kipeet ja niukat.

En taaskaan muista mitä muuta piti kirjoitella, palailen taas.

hermione ja Eetu 8,5kk

Vierailija
2/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekis mieli kyllä perua kokonaan treffit kun on niin karsea sää, vettä sataa välillä ihan kaatamalla... Toivottavasti tulet tänne lueskelemaan MamaJaJustus!!! pitää kyllä sitten vaihtaa puhelinnumerot kunhan eka kertaa nähdään, olis tuo yhteydenpito vähän helpompaa. Mä ehdottaisin perjantaita seuraavaks treffipäiväks?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti just tänään temppuilee meidän kone ja netti... toivottavasti ehdit vielä nähdä tän! Perutaan vaan, meidäkin pitäis kotoa asti kävellä, kun mies lähtee sitä autoa vaihtamaan. Hyvällä säällä ei olis matka eikä mikään, mut kamalasti tulee vettä taivaalta. Harmi vaan, kun lähdetään huomenna sukuloimaan ja tullaan vasta juhannukseksi. Jospa sitten heinäkuulla. Harmi, kun täällä ei voi noita numeroita vaihtaa, olis tosiaan helpompi.

Käyn kohta kattoo et oot nähnyt tän ja tuun iltapäivällä kirjottelee paremmin kuulumisia.

Vierailija
4/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi tosiaan kun pitää peruuttaa mutta sää on tosi kurja ja kylmä. Oltaishan me voitu yrittää jossain muuallakin (sisätiloissa) nähdä mut Eetulla vieläkin nenä vähän vuotaa niin en halua ottaa riskiä että teidän poika sairastuu.

Koitan tässä laittaa mun s.p.osoitetta että voitais vaihtaa puhelinnumerot. Roskapostia vaan alkaa tunkea hirveesti joten kokeilen "naamioida" ton osoitteen: simpa(miuku)dnainternet(piste)net Jos viitsit vastailla mulle tohon osoitteesen niin vaihdellaan numerot sitten postilla =)

Vierailija
5/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon kyllä ihan samaa mieltä, et siirretään suosiolla; vaikka nähtäis esim. jossain kahvilassa niin olis silti pitänyt sinne kävellä. laittelen sulle mailia, kunhan poju käy unille.

Vierailija
6/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lähden sinne Rauhalahteen siskoa moikkaamaan. Eipä oo kiva ilma olla asuntoautollakaan mutta onneks se mun siskon porukka osaa nauttia lomastaan vaikka sää oliskin huono. Eetu ihana sotki luumulla kaikki vaatteensa äsken, just olin puhtaat laittanut tunti sitten. Olin laittamassa sille lusikkaa suuhun niin nopeesti huitas kädellä lusikkaa ja sit heti alko taputtaa molemmilla käsillä pöydälle tippunutta luumukasaa. Turhauttavaa välillä =)

Vierailija
7/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Mukavaa Rauhalahti-päivää! Ikävät ilmat heille kyllä sattui.

Gaiolen Piiperö oli oppinut juomaan vettä. Meillä poju ottaa innoissaan pari huikkaa, kunnes tajuaa, että eihän tää ookaan maitoa... ehtii sitä kuitenkin mennä sen verran alas, että saa suun huuhdottua, kun puklujen takia ollaan sitä tarjottu. Hienoja uniakin oli siellä vedelty! Minä tarjoan kans aina ensin tuttia. Joskus riittää, joskus pyöriminen ja ähinä jatkuu kunnes otan rinnalle. Mut yritän olla syöttämättä 'turhaan' kun se omia unia katkaisee enemmän kuin pelkkä tutin laitto.

Weera: Hienosti Aino nukkuu jo! En muista ihan tarkkaan milloin meillä vakiintui kahden syötön yöt, mutta muistaakseni jonkun verran myöhemmin. Oisko tuo lämpö mikä teilläkin vaivaa päiväunia. Mukavaa hemmottelua! Meillä annettiin pulloa jo sairaalassa lisämaidon takia. Kun lisämaidon tarve loppui, niin annettiin silti noin kerran viikossa maitoa pullosta, ettei unohdu.

Susannan saagalle onnittelut hampaasta! Harmi että mieli on herkkä.

Sara-Maria: kiva että Helsingin reissu onnistui hyvin! Uskaltaa taas enemmän ja enemmän liikkua lapsen kanssa, kun tulee positiivisia kokemuksia. Viihtyykö teidän poitsu vaunuissa hereillä jonkun lelun kans, jos itse teette pihatöitä tai istuskelette ulkona? meillä on nyt vähitellen alkanut viihtyä.

vilkutukset hannahille!

ON: Me oltiin lauantaina siellä stand up -keikalla ja sen jälkeen vielä syömässä ja vielä terassillakin. Oltiin poissa siis noin kuusi tuntia, 16-22. Soitettiin parin tunnin välein ja oltiin valmistauduttu joka välissä lähtemään kotiin, mutta kun mummin ja ukin kanssa kaikki sujui hyvin, niin maltettiin jäädä. He olivat siis hoitamassa pojua meillä kotona. Olivat saaneet pojun sekä iltapäiväpäikkäreille että yöunille, itse kun olin varautunut, että ainakin nukuttamaan pitää mennä. Olin myös suunnitellut laittavani pojun iltapäiväpäikkäreille jo ennen lähtöä, mutta ei häntä silloin vielä nukuttanut. Join kolme ja sorruin pariin tupakkaankin... Imetin varmuuden vuoksi vasta aamulla, vaikka kai sitä olisi jo yöllä voinut. Enempää ei uskaltanut ottaa, että pystyy kuitenkin käsittelemään poikaa yöllä.

Nyt tuolla heräillään päikyiltä, mukavaa viikkoa! Lähdetään tosiaan sukuloimaan, en ehkä ehdi enää käymään tänään. M & J

Vierailija
8/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko ja uudet kujeet edessä. Pidätteköhän mua ihan hulluna jos sanon että "kiva kun tuli näin sateinen ja tuulinen päivä"?!? En mä muuten tällasista päivistä tykkäiskään, mut nyt on ollu niin pitkään kauniita ulkoilukelejä, et tää kämppä oli jo ihan järkyttävässä kunnossa, kun ei oo ollu sisällä niin ei oo sit tullu yhtään siivoiltuakaan. Vielä kun oltiin tuo loppuviikko reissussa, niin isäntä on saanut täällä rellestää ihan rauhassa, ei vaiskaan, täällä se on vaan siivoillu akvaarioo ja tehny pihahommia. Mut tänään on sit saanu rauhassa siivoilla, kun kelin vuoksi ei viitsi uloskaan mennä.

Jännä et mä en osaa olla suunnittelematta kalenterin täydeltä ohjelmaa. Parin hässäkkäviikon jälkeen päätin etten sovi tälle viikolle mitään menoja, eilen illalla sitä vaan tuli sit kuitenkin jo sovittua parit treffit tälle viikolle ja alitajunnassa koko ajan mietin ohjelmaa jokaiselle päivälle.

Nyt kahville ennen kuin neiti herää päikkäreiltään.

hannnah ja ella 9kk1pv

Vierailija
9/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viikonloppu reissussa eka kertaa Nooran kanssa eli eka kertaa yötä poissa kotoa. Perjantaina mentiin Helsinkiin serkun luo, jolla Nooraa kuukautta vanhempi poika ja lauantaina jatkettiin Turkuun toisen serkun tyttären häihin. Hyvin meni matka, vähän itketti kun mentiin eka vieraaseen kylään sisälle, mutta toinen vauva vei ajatukset heti vierastamisesta. Kivaa oli ja univelkaa nyt vaikka muille jakaa... Mä sain häissä "vapaaillan" ja mies lähti tytön kaa aikasemmin hotelliin nukkumaan. Otin sit vapaasta ja serkkujeni seurasta kaiken irti...

Viime viikolla oli 5kk neuvola ja vähän oli kasvua tullut mut ei paljoa; nyt paino 7250 ja pituus 64,2. Seuraava onkin sitten lääkärineuvola 6 kuisena. Tehosterokote tuli reiteen myös ja se pisti pienen mahan kuralle, mut muuten ei tullut mitään. Annoinkin Nooralle supon ihan varmuuden vuoksi rokotuksen jälkeen, kun 2kk sitten oli tosi itkuinen sen jälkeen.

Susannan Saagallako oli jo hammas ilmestynyt? Onnea siitä. Paljon muuta ei kerenny mieleen jäämäänkään... Palaan taas paremmalla ajalla...

Nyt keräilemään voimia, kun tyttö on untenmailla. Oli muuten yhtä hymyä, kun kotiin illalla tultiin.

Pore&Noora 5kk

Vierailija
10/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taitaa olla kohtapuoliin ylähampaita tulossa... ainakin siihen malliin tuo nyrkkiä tunkee suuhun ja kiukkuaa. hirvittää hiukan kuinka meikäläisen tissit pysyy ehjänä sen jälkeen, noilla kahdella alahampaalla ei ole vielä saanut mitään tuhoa aikaan, onneksi.

tänään taidan mennä ajoissa nukkumaan ja jättää nämä yökyöpelin hommat täällä jollekin muulle, on koiraleirin jäljiltä vielä sen verran univelkaa ettei oikein jaksa valvoa. ja väsyneenä tuntuu taas kiukuttavan kaikki. oon koittanu olla hiljaa etten sanois miehelle turhaan pahasti kun tiedän et tää kiukutus menee ohi, kun saan kunnolla nukuttua.

hannnah ja ella

Vierailija
11/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan takaisin Suomessa, ja pikaisesti vähän yritin selailla viime viikon kuulumisia läpi. Meidän matka meni oikein hyvin. Kalle ei ollut moksiskaan lentokoneessa lentämisestä. Ainoastaan ilmeisesti tuntui kivalta mahassa kun kone nousi ilmaan kiitoradasta, kun se kirvoitti naurut :) Perillä päästiin liikkumaan mukavasti ympäriinsä, kun Kalle nukkui hyviä päiväunia rattaissa, ja muutenkin viihtyi hyvin kun oltiin liikkeellä. Liikuttiin sitten useammassakin lähiseudun kaupungissa, mikä oli mainiota. Meillä oli sellainen huone, jossa oli erikseen makkari ja sellaista suosittelen lämpimästi jos vauvan kanssa matkustatte. Saatiin rauhassa istuskella miehen kanssa illalla olohuoneen puolella tai parvekkeella sen jälkeen kun Kalle meni nukkumaan.

Imetyksen lopetin sitten ihan Kallen päätöksellä loman aikana. Alkuun oli rinnat aika täynnä, mutta nyt jo helpottaa. Pumppailin vähän suurempia pois, että en saisi reissussa rintatulehdusta.

Enemmän seuraavalla kerralla kun ehdin tarkemmin taas perehtyä teidän kuulumisiinne. Mukavaa viikkoa enskaporukalle!

Vierailija
12/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset, Pätkis kohta heräilee päikkäreiltä. Neuvolasta tultiin juuri, kivasti oli tyttö kasvanut: uudet mitat 7265 g ja 66 cm. Neuvolantädin mukaan ei mene pitkään, kun neiti lähtee kunnolla liikkeelle ryömimällä! : ) Mahalta selälleen mennään jo tosi ketterästi ja viikonloppuna opittiin kääntymään toisinkin päin. Eli pyörimällä liikutaan ja leluja tavoitellaan. Lisätään päivittäiseen ruokavalioon nyt yksi soseateria lisää iltapäivälle eli lihoja aloitellaan. Seuraava onkin lääkärineuvola vasta 8 kk iässä.

Muuten on tässä vähän ollut kaikenlaista taas: mukavaa menoa ja sitten myös vähemmän mukavaa... Rakas mummoni eli Pätkiksen isomummo sai viikko sitten vakavan sairaskohtauksen ja on siitä lähtien ollut todella huonossa kunnossa. Ikääkin on jo lähemmäs 90 v., joten tuskin enää tästä toipuu. Olimme viime viikolla siis entisellä kotipaikkakunnallani (meillä oli muutenkin tarkoitus lähiaikoina mennä sinne kyläilemään) ja pääsin onneksi vielä näkemään mummoa.

Muuten reissu meni kivasti: pääsi Pätkis nauttimaan mummon ja ukin ja muiden sukulaisten hoidosta ja seurasta. Miehen kanssa saatiin myös vähän parisuhdeaikaa: kävimme pizzalla ja viinilasillisella, kun Pätkis oli mummon ja ukin hoivissa. Tää olikin nyt eka kerta, kun oli useamman tunnin muiden hoidossa. Ja minuu jännitti ihan hirveesti, vaikka tiesikin, että hyvässä hoidossa on! Hyvin oli mennyt: tyttö oli nukahtanutkin ukin syliin keinutuoliin : )

Olihan miulla yksi kysymyskin teiltä isompien enskavauvojen äideiltä: miten ootte noita viljoja maistattaneet? Eli meillä maisteltu kaura- ja riisipuuroa, kun näitä "vauvapuuro" -pakkauksia löytyi lähikaupasta, mutta mitäs seuraavaksi? Kaikki muut näyttäis olevan ainakin meidän paikkakunnan kaupoissa sitten 4-viljan puuroja tai 1 v eteenpäin tarkoitettuja! Ootteko ihan tavallisia puuroja keitelleet vai löytyykö vauvapuuroista vehnää, ohraa, ruista (siis pelkästään yhdestä viljasta tehtyjä)? Eli kantsiiko kaupunkireissulla käydä tsekkaamassa vauvanruokahyllyt vai löytyykö vain puurohyllyiltä? Nuo vauvapuurot olis vaan niin nopeita ja käteviä laittaa, mutta tokihan sitä voi keitellä pariksi-kolmeksi päiväksi tavan puuroakin tietysti, kaipa se säilyy.

Kommentit jää taas tällä kertaa. Tylsää tällainen palstailu, sori kaikille, mutta jotenkin tässä on nyt ollut niin paljon muuta mietittävää ja touhuttavaa, että ei oikein ehdi kommentoida. Mielessä kuitenkin olette ja käyn toki kuulumisianne lukemassa muutaman päivän välein. Vilkutukset siis kaikille!

Yhen kommentin kuitenkin voisin heittää:

TIPUkos se kyseli viime pinossa, että jäikö Pätkiksen yösyönnit kokonaan pois? Ei jääneet, vielä nousee kerran yössä välillä syömään, ei joka yö kuitenkaan. Neuvolassa sanoi, että vois kokeilla vettä antaa, että jos onkin jano, eikä nälkä! En kyllä oikein usko, mut voihan tuota kokeilla.

Dajm + Pätkis 6 kk

Vierailija
13/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka isompien äitejä kyselitkin... Niin meillä myös riisi- ja kaurapuurot maisteltu eli mä otin kaura-vehnäVELLIn nyt listalle, niin saa sen vehnän kokeiltua siinä. Varmaan löytyy teidänkin kaupasta, kun meidänkin peruskaupasta löytyy :) Myslivellissä on myös viljoina kaura ja vehnä (ja luumu ja vadelma). Kattoo sit jos vaikka jo 4viljanpuuroa uskaltais maistaa näitten jälkeen.

Pore

Vierailija
14/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun dajmin viljakyselyihin... mä ostin sillon ihan alkuun yhden sellasen vauvojen riisipuurojauhepaketin millä totuteltiin lusikoimaan puuroa. sen ekan paketin loputtua oonkin keitelly puurot ihan normaaleista "aikuisten" hiutaleista, neuvolasta kysäisin asiaa silloin ja sanoivat että on ihan ok, oli jopa hiukan samaa mieltä mun kans et hiukan turhaan on kehitelty tuollaiset vauvojen omat, kalliit puurojauheet/hiutaleet. onhan niihin tietty lisätty jotain rautaa yms, mut jos muuten saa monipuolista ruokaa, niin ihan tavalliset puurot käy kuulemma vallan mainiosti. ja eipä noita normaaleja puurojakaan nyt niin kovin vaikea ole valmistaa, nalle-hiutaleitakaan ei tarvi keitellä kun sen 3 minuuttia, no, onhan siinä se kolme minuuttia enemmän ku noitten jauheitten sekottaminen lämpimään veteen....

ON: oon yhä vakuuttuneempi siitä et täällä näkyy pian ylähampaita, ella karjui tossa sellanen tunnin ajan ihan suoraa huutoa, eikä auttanu mikään. tunnin huudettuaan olikin sit ihan puhki ja nukahti, en ehtinyt edes lounasta antaa kun sammui. pitäisi illalla mennä kyläilemään, saas nähdä mitä siitä tulee vai pitääkö perua meno, jos tuo herättyään jatkaa huutamista.

hannnah ja ella 9kk2pv

Vierailija
15/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas pitkästä aikaa. Katotaan kauanko ehdin kirjottaa, ennen kun äitiä taas tarvitaan. Kommentoin mitä pystyn, mut te ootte jo varmaan tottunukkin siihen, että nää mun visiitit on nykyään tosi pikasia.

Neean unista oli kyselty...nooh edelleen mennään vaihtelevalla menestyksellä. Joskus yks herätys joskus liian monta. Mut nyt täytyy sen verran hehkuttaa, että viime viikolla kun oltiin mökillä, niin Neea nukku ekaa kertaa koko yön niin että mun ei tarttenu nousta. Tosin kerran kyllä vähän älisi, mut nukahti melkein heti ite uudestaan. Näitä lisää kiitos.

Ihana kun ootte laittanu uusia kuvia. Munkin varmaan tarttee laittaa joku hymykuva.

Nyt meilläkin osataan jo heiluttaa ja taputtaa. Ja mittarimato tyyli on jo kokonaan pois käytöstä, konttaamalla siis painetaan ja lujaa. Aikasemminhan Neea käytti tota matotyyliä, kun sillä pääsi lujempaa, konttas vaan kun ei ollu kiire.

Sellasta kyselisin että annatteko kaks liha-ateriaa päivässä vai toisen kasvista? Mä annan aika usein toisen kasvista, mut oon miettiny että pitäisköhän sitä lihaa tarjoilla illallakin.

Vilkutuksia ja hyviä vointeja kaikille. Tää oli taas aika omanapasta juttua meiltä. Sorry.

Tossa kuvassa Neea on tasan 6kk

Buuffa ja Neea 9 kk

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b9993976-370a-11dd-8384-…!

Vierailija
16/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin. Kiirettä ollut alkuviikko. Se mun siskon porukka on nyt täällä lomailemassa ja huonosta säästä huolimatta tänäänkin oltiin liikenteessä koko päivä. Niiden pojat on nyt meillä toista yötä kyläilemässä.

Ruokajuttuihin vastailen nopeesti että Eetu on saanut niitä vauvojen valmispuuroja sekä kauraa että riisiä. Lisäks myös tavallisista hiutaleista tehtyä kaurapuuroa sekä Nallen 3min riisipuuroa. Tässä oon ajatellut kohta kokeilla muutakin mut en oo jotenki vaan jaksanut/muistanut niitä ruokavalioon lisäillä =( Lisäks Eetulla toi pitkään kestänyt nuha on vähän huonontanut ruokahalua niin on tullut annettua sellaista ruokaa mikä ainakin maistuu.

Lihoista, mä annan välillä kaks liharuokaa päivässä ja välillä liha+kasvis. Vähän senkin mukaan mitä kaapista löytyy. Useimmiten taitaa kyllä mennä kaks kertaa lihaa.

Söpö kuva Neeasta!!

Ja Biancon porukalle vilkutuksia, hyvä että reissu meni hyvin!! täälläkin alkaa imetys olla nyt ohi.

Jospa tää kiire tästä helpottaa kun siskon porukka huomenna starttaa takaisin kotiinsa. Palailen taas!

Hermione ja Eetu 8,5kk

Vierailija
17/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te isompien enskavauvojen äitit, annatteko kalaa kuinka usein? Mä annan 1-2krt viikossa. Eetu nyt nuhan aikana kieltäytyi syömästä aiemmin hyvin maistunutta kalaruokaa, ostinkin tänään erilaista. Toivottavasti se maistuu! Ja toivottavasti toi PRKLEN nuha jo loppuis!

Vierailija
18/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti muutama rivi, nukkumaan pitäisi mennä..

Oli mukava viikonloppu, piiperö on jatkanut hyvin nukkumistaan ja älähtää yleensä 1-2 kertaa yössä, jolloin nostan tutin suuhun ja jatkamme taas unia aamuun asti. Tätä lisää..

Susannan Saagalle onnea hampaasta! Maistuiko peruna porkkanan kanssa?

Weera: meillä pappi oli mukana kilistelemässä, ei ollut moksiskaan siitä, että tarjosimme kuoharia. Mekin kokeiltiin pulloa antaa piiperölle ekan kerran joskus 6 viikon iässä, alkuun oli aikamoista säätämistä, mutta pikkuhiljaa siihen tottui. Usein ei kyllä ole pullosta saanut, mutta osaa juoda nyt siitäkin.

Bianco ja Kalle olivat tulleet reissusta, hienoa, että meni matka hyvin! Itsekö Kalle päätti siis luopua rinnasta? Ihan tuosta vaan?

Sara-Maria: Meillä on ne herculekset ja ollaan tykätty. Ihan jämäkät menopelit, ainakin mitä verrattiin muihin vastaavanlaisiin. Ja ihan ok hintakin oli rallyissa. Hankitteko ne rattaat?

Dajmille ja pätkikselle pahoittelut isomummin terveydentilasta :( Hienoa kuitenkin, että saitte miehen kanssa omaa aikaa ja pätkis viihtyi hoidossa.

Mama oli myös päässyt tuulettumaan, mukavaa :)

Hannnahin Ellalle 9 kk onnittelut! Teilläkin ollut reipas viikonloppu leirillä. Toivottavasti Ellan hammasitkut päättyisivät pian.

Mukava kuulla Poreenkin kuulumisia!

Buuffan Neeasta aivan valloittava hymykuva :)

Hermionelle ja Eetulle vilkutuksia myös, mukava varmasti nähdä sukulaisia. Harmi, että kelit ovat olleet huonoina.

Kaikille muillekin moikkaus! Nyt tarttee mennä kärsälleen, että jaksaa huomenna touhuta taas pienen kanssa. Vieläkään ei hampaat ole puhjenneet, nyrkki menee koko ajan kiivaammin suuhun ja ähinän kanssa. Välillä piiperöllä pääsee ihan itkukin, kun ei mikään helpota oloa :( Ostin tänään uuden viilentävän purulelun, jospa siinä olisi uusi hieno muotoilu, joka auttaisi edes vähän...

Öitä!

gaiole ja piiperö 5kk +

Vierailija
19/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä ja yh:na. Mies lähti aamulla ja nyt on vähän haikea olo. Tällä kertaa on pois vain kolme viikkoa ja sittenhän meillä on kahden viikon Ranskan-matka edessä. Niin että eiköhän tästä taas selvitä.

Olen ihan pihalla viime viikon kirjoitteluista, joten kommentointi jää vähiin. Muistanko oikein, että Sara-Maria kyseli Herquleksen Rally-rattaista? Meillä on sellaiset ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä, kunnes nyt yhtäkkiä toisen etupyörän ruuvi on alkanut irtoilla. Sitä sai yhtäkkiä olla koko ajan kiristämässä joten mies liimasi sen epoksilla paikalleen. Nyt se ei sitten lähde enää irti kuin räjäyttämällä. En tiedä, onko meillä joku maanantaikappale vai onko tuo ihan yleinen vika niissä. Muuten voin kyllä suositella.

Hermionella alkoi menkat. Mulla on ollut nyt kahdet raskauden jälkeen ja molemmat täysin kivuttomat ja erittäin niukat sekä lyhyet. Täysin päinvastaiset kuin ennen. Kyselit kalan syöttämisestä, mä annan kalaa ehkä kerran tai pari viikossa.

Kiva kuulla, että Biancon reissu meni hyvin. Meinasinkin kysellä siitä imetyksen lopettamisesta kun se on pikkuhiljaa itselläkin mielessä (tosin ehkä vasta kesän lopulla). Annoitko Kallelle sitten korvikemaitoa samoihin aikoihin, kun olisit normaalisti imettänyt? Siennalla kun on tapana juoda "unimaitoa" eli imetän ennen päikkäreitä ja yöunia, niin mietin, pitäisikö antaa samoihin aikoihin sitten korviketta.

Dajm kyseli puuroista. Mä annoin Siennalle vain niitä vauvapuuroja (riisiä ja kauraa) 8kk ikään asti, jolloin niistäkin alkoi löytyä moniviljapuuroja. Niitä syötiin sitten pari pakettia ja nyt syödään jo tavallisia puuroja. Yleensä kauraa aamulla ja neljänviljan puuroa illalla. Sienna on tosi hyvävatsainen, joten en odottanutkaan mitään ongelmia puurojen kanssa. Mä teen puurot mikrossa, ihan hyvin ne tuntuu maistuvan ja valmistuu nopeasti.

Buuffa: ihana kuva Neeasta! Kyselit liha-aterioista: mä annan kaksi liha-ateriaa päivässä, meillä syödään pelkkää kasvisruokaa tosi harvoin.

Meillä on ollut mekoinen action-viikko taas Siennan ja isin kanssa. Käytiin mm. Haltialan tilalla possuja katsomassa, ihanan Vanha Mylly-ravintolan terassilla syömässä, päiväretkellä Tallinnassa ja paljon muuta. Lauantai-iltana pääsin parhaan kaverini kanssa ulos, käytiin katsomassa Sinkkuelämää-leffa ja sitten mentiin baariin. Olin kyllä jo kahden jälkeen kotona, mutta kyllä silti seuraavana päivänä väsytti. Onneksi silloin meillä vietettiin "äitienpäivää", joten sain nukkua pitkään (mies vei Siennan ulos) ja sain myös aamiaista sänkyyn. Aah, luksusta. Tuoreita croissantteja ja vastapuristettua appelsiinimehua, kahvia jne. Kyllä mulla on ihana mies.

Lääkärineuvolassa käytiin myös viime viikolla, mutta uusia mittoja ei otettu. Varmaan jossain lähempänä kymmentä kiloa on paino. Kaikki oli kuten pitää, Sienna oli vaan omituisen hiljainen kun se yleensä höpöttää ihan koko ajan. Nyt se on taas nuhassa, johan ehtikin 2 viikkoa olla terveenä. Ei se kyllä juuri menoa hidasta, kun ei ole lämpöäkään, pelkkä nuha vaan.

Ollaan tehty myös lisää matkasuunnitelmia. Miehellä on syyskuussa Siennan synttäreiden aikaan viikko lomaa ja vietetään se Kreikassa. Mies tulee työpaikaltaan suoraan Thessalonikiin jossa me sitten treffataan. Ollaan siellä muutama päivä ja sitten varmaan suunnataan Thassoksen saarelle siinä lähettyvillä. Onko nämä paikat kenellekään tuttuja, saisiko täältä tekemisvinkkejä? Tämä tietysti tarkoittaa sitä, että Sienna ei pidä synttärijuhlia kotona, koska en taida yksin jaksaa järjestää mitään isoja pirskeitä. Mutta tuleehan niitä synttäreitä.

Oliskohan siinä meidän tärkeimmät kuulumiset. Nyt ehdin taas paremmin palstailla kun isi-häirikkö on pois maasta. Mukavaa viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 8,5kk+

Vierailija
20/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia päiväunia nukkuu Kalle tuolla ulkona, jo kaksi tuntia vetänyt sikeitä. Oltiin aamupäivällä ulkona puistossa mammakavereiden kanssa, ja aamupäivän unet jäi puolen tunnin torkuiksi. Nyt sitten ottaa takaisin univelkaa ilmeisesti.

Kalle heräsi aamulla taas kuudelta, siihen sitten loppui meidän reissussa hienoksi muuttunut rytmi elikkäs puoli 8 herätykset. Tänään aurinko paistoi ja makkarissa oli taas selkeästi valoisampaa kuin parina viime päivänä, eli olisikohan se syynä.

Kalle on ollut tosi sylin kipeä tässä viime päivät. Koko ajan saa kanniskella tai istua kylki kyljessä viihdyttämässä. Mahtaisikohan johtua sitten tuosta imetyksen lopettamisesta, että joku läheisyyskiintiö ei enää luontevasti täyty. Kalle nousee konttausasentoon jo tosi aktiivisesti, ja sitten hermostuu saman tien kun ei tiedä mitä siinä pitäisi tehdä...

Kävin eilen itse kaverin kanssa syömässä leffassa (se sinkkuelämää tietysti), ja tulin kotiin vasta Kallen mentyä nukkumaan. Hyvin oli isin kanssa mennyt ilta. Tämä oli 7,5 kuukauteen siis eka kerta kun olin pois Kallen luota nukkumaanmenoaikaan... jo oli kyllä aikakin päästä itse iltamenoille! Oli kyllä tosi mukavaa ja tänään on taas jaksanut paljon paremmin touhuta pojan kanssa.

Gaiolen piiperöllä hienot yöunet, ehkäpä piiperö ottaa tavaksi tuollaiset! Meillä ainakin noihin 5 kk aikoihin Kalle alkoi nukkua öitä läpi just yhdellä tai kahdella tutin korjaamisella. Imetyksen lopettamisesta kyselit: me lopetettiin kallen kanssa vähän yksissä tuumin, mä lopetin aamuimetykset eli tarjosin vaan saman tien puuroa kun Kalle heräsi, ja Kalle sitten päätti että mitä sitä illallakaan viitsii. Se juo nyt jo niin hyvin nokkamukista maitoa, että sai sillä vatsansa täyteen, ja katsoi mua vaan kulmiaan kurtistaen kun yritin tyrkyttää rintaa... Oli tosi paljon helpompaa kuin mitä kuvittelin.

Jaahas Kalle heräsi... ei pitäisi alkaa retostella...

Nopsaan vielä Hermionelle Kalle sylissä: mä annan tosi vähän kalaa, Kalle ei oikein oo siitä tykännyt. Annatko sä valmiita purkkirukia vai teetkö itse? Jos annat valmiita niin mitä? Mukavaa et imetys on teilläkin lopuillaan (eikös se ollut tavoitekin?)

No nyt ruokaa tenavalle ja sit kauppaan (iltapäiväruuhkassa jee)!

Bianco+Kalle 7,5 kk