Olen keskivartalopläski, miten saan vyötäröni takaisin???
165/75 ja karsee läskipömppömaha. Muuten ei paksuus haittaa, mutta haluan vyötärön! Kaikki vaatteet näyttää hirveeltä kun maha on mun levein kohta! yäk. Vatsalihastreeniä ei sitten kuulemma kannatakaan tehdä, mitään jumppa-vimppa-koneita ei ole varaa ostaa.
Mitä voi tehdä kotioloissa, jumppaa, jotta saan solakan vyötäröni takaisin. haha, no tällä painolla edes jonkinlaisen.
Kommentit (39)
Naruhyppely, perinteiset kiertohypyt, hulahula-vanteen pyöritys, juokseminen, kylkien ja vatsalihasten venytteleminen...
Osta ihmeessä myös jumppapallo, sellainen iso ja päälläistuttava. Sen päällä voi tehdä tosi hyviä keskivartaloa kiinteyttäviä liikkeitä!! Vatsalihaksetkin treenautuvat televisiota katsoessa sen päällä kuin itsestään!
(Vielä kun itse saisin motivaatiota aloittaa samat jutut...)
Mä olen 166 senttinen ja painan 62 kiloa. Mä harrastan liikuntaa paljon, joten iso osa painostani johtuu myös lihaksista, mutta toki läskiäkin on. Ja se kaikki on keskivartalossa. Mä olen elämäni aikana laihduttanut itseäni niin, että olen ollut aikuisiässä kevyimmillään 58 kiloinen ja painavimmillaan 67 kiloa (jos raskausaikaa ei lasketa) Ja AINA vyötärönympärykseni on ollut suurin piirtein sama (67 kiloisena pikkuisen enemmän vielä) eli 78 senttiä. Se ei pienene millään. Minulla on ollut jopa personal trainer, jonka avulla kyllä muutoin entistä timmimmäksi, mutta vyötärö edelleen suhteessa muuhun vartaloon paksu. Minut on luotu pötköksi. Ainoa keino lienee rasvaimu vyötäröalueelle tms, koska rasvaa siinä on, ei pelkkä rakenne selitä. Eli kun mä laihdutan ja liikun, niin kaikkialta muualta lähtee ensin, suurin piirtein korvannipukoita ja tietysti tissejä myöten ja mun pitää varmaan olla kuollut ennenkuin vyötärörasvat palaa.
Kauniiksihan sen uuman tekee nimenomaan se vyötärön ja lantion suhde, ja se vaan toisilla on luonnostaan vähemmän erottuva kuin toisilla. Jos joku "himotreenaajakaan" ei onnistu vyötärön sutjakoitumisessa niin tavalliselle laiskalle pulliaiselle jää varmaan ainoaksi vaihtoehdoksi vatsansa kanssa elämään oppiminen. :(
Mä olen 166 senttinen ja painan 62 kiloa. Mä harrastan liikuntaa paljon, joten iso osa painostani johtuu myös lihaksista, mutta toki läskiäkin on. Ja se kaikki on keskivartalossa. Mä olen elämäni aikana laihduttanut itseäni niin, että olen ollut aikuisiässä kevyimmillään 58 kiloinen ja painavimmillaan 67 kiloa (jos raskausaikaa ei lasketa) Ja AINA vyötärönympärykseni on ollut suurin piirtein sama (67 kiloisena pikkuisen enemmän vielä) eli 78 senttiä. Se ei pienene millään. Minulla on ollut jopa personal trainer, jonka avulla kyllä muutoin entistä timmimmäksi, mutta vyötärö edelleen suhteessa muuhun vartaloon paksu. Minut on luotu pötköksi. Ainoa keino lienee rasvaimu vyötäröalueelle tms, koska rasvaa siinä on, ei pelkkä rakenne selitä. Eli kun mä laihdutan ja liikun, niin kaikkialta muualta lähtee ensin, suurin piirtein korvannipukoita ja tietysti tissejä myöten ja mun pitää varmaan olla kuollut ennenkuin vyötärörasvat palaa.
sama, mutta pohkeissa, reisissä ja pepussa. Olen saman pituinen kuin sinä, paino 58, vyötärö 66. Alavartalon läski ei lähde vaikka painaisin 50 kiloa. Ylävartalo on silloin ihan rasvaton :/
Eli tämän kun ymmärrät, vatsasi pienenee..Sokerit l. hiilarit sitovat VETTÄ kehoosi ja sinulla se kertyy keskivartaloon!Muista juoda vesilasi joka tasatunti, se on helppo muistaa.
Paljonhan sellanen maksaa? Vois vaikka jo tänään hakea sellasen. ap
Siinä oli hyvät ohjeet omenavartalolle. Mä olen viikon tehnyt jumppaliikkeitä sen lehden ojeen mukaan, ja aika vaihtelevasti mutta silti ja sentti on lähtenyt vyötäröltä. Makeat olen myös jättänyt pois. Hitaisita hiilareista en luovu, meillä syödään leipää ja perunaa, mutta tosiaan makeat sun muut epämössöt olen jättänyt pois.
Oleellisin asia on ruokavalio.
Olen semisti eri mieltä, ainakin mitä tulee terveyteen.
Nykypäivän ämmillä on kummallinen käsitys, että jollain dietillä/syömismuutoksella tullaan kauniiksi ja solakaksi. Maailma on täynnä laihoja läskejä kun ihmiset ei enää usko raa'an työn ja liikunnan voimaan. Ja se on ihmisen perusluonteessa monasti, toiset vaan on läpeensä laiskoja eikä niitä kiinnosta kuin istua sohvalla ja miettiä millä laihtuisin.
Itse olen semmonen elohiiri, liikun joka päivä urheilua ja lisäksi kotona sisällä kokoajan jotain. Siivoaminen kuluttaa aika paljon enemmän kuin Salkkareiden katsominen.
Pukeutumisella pystyn kyllä hämäämään, että olen kokovartalotimmi, mutta esimerkiksi bikinikunnossa en omasta mielestäni ole koskaan. Sen verran turhamainen olen, että olen jopa tutkimus sitä ultrashape hoitoa sillä silmällä, että meniskö, kun joku rasvaimu tuntuu vähän turhan hurjalta touhulta moisen takia. Onneksi iän myötä sitä oppii hyväksymään itseään. Ja kuten tuosta 19 tekstistä huomaa, kaikilla meillä taitaa olla vartalossa ristimme kannettavana (jos tästä asiasta näin juhlallisesti kannattaa puhua) tosin vaihtaisin tämän keskivartaloläskin leveeseen perseeseen any day.
Paljonhan sellanen maksaa? Vois vaikka jo tänään hakea sellasen. ap
Ei ne pallot paljoa maksa, alta 20€. Lisäksi jätin television äärellä syönnin, kun keikuin pallolla. sitten muutin eikä pallolle ollut tilaa -> vatsamakkara tuli takaisin pikkuhiljaa, kun se televisio+syöntikin tuli kuvioihin taas. Nyt olen taas alkutilanteessa.
Hulahula-vanteesta kannattaa ostaa sellainen aikuisten versio, jos ostaa. Ei niitä kevyitä lasten vanteita. Minulle sanoi LappSetin edustaja jossain vaiheessa, että aikuinen tarvitsee painavamman vanteen kuin lapset.
Itselläni nyt jälleen raskaus loppumetreillä, vatsan ympärys 136 ja kasvaa vaan.. Kun lapsi syntyy niin pussi siitä minulle jää roikkumaan ja nyt jo odotan kesää kun pääsee lenkille. Pussi kyllä katoaa kun reenaa ja reenaa KOVAA! Leikkaus ei ole todellakaan ainoa mitä voi tehdä.
Itse olen hyvä esimerkki siitä mitä lapsen syntymä tekee tai pelkkä laihdutus ruokavaliolla, se venyttää ihoa ja iho jää roikkumaan. Liikunta tehoaa ihoon mutta liikkua voi niinkin ettei sillä oikeastaan ole väliä jättääkö väliin.
Siksi kova laji kuten nyrkkeily kannattaa koittaa, oma laji on thainyrkkeily. Siellä ei vuoden jälkeen ole pötkelövyötäröitä.
Itsepetos on helppoa. Eilenkin illalla tuli 4D.llä hurja laihdutusleikkaus. Naiset jotka ensin vollaa että on kaikki kokeillut ja ei todellakaan syö liikaa leikkauksen jälkeen sanoo miten kiinnittää huomion syömiseen; enää ei eukko syö herkkuja vaan vaihtoi vaaleaan limppuun ja maapähkinälevitteeseen! :))
Netistä löytyy erilaisia ohjalmia jotka mittaa sun kalorikulutusta ja -saantia jos on epävarma miten paljon syö.
Minusta helppo nyrkkisääntö hevin käyttöön on kourallinen aina ruokailussa. Joko hedelmä tai nyrkin kokoinen määrä lautaselle.
Leivän päälle nihkeästi juustoa ja lihaa, ota vaan toinen, kasviksissa saa liiotella! Laita vaikka 2 paahtiksen väliin 5 senttiä rehua.
Vaaleanviljan (viljan sisäosan eli pullajauhon) vaihdat tummaan, se on viljan ulkompaa osaa.
Opettele tekemään kasvisruokia.
Grilliin kasviksia, uuniin kasviksia.
Erilaisia salaatteja. Raasta kerralla paljon raastetta ja pistä pakkaseen, en minäkään jaksaisi monena päivänä raastaa. Näitä voit laittaa sämpylätaikinaan yms. Kun raastetta on valmiina pakkasessa niiden käyttöön ottaminen ei ole vaivalloista, ei tartte aina hetkessä alkaa raastamaan..
Marjoja voi käyttää smoothieen tai rahkaan. Mausta mieluiten itse.
Kokeile paljon erilaisia ohjeita ja mieti kauppareissuja varten mikä olisi terveellinen ja nopea. Ainakin se vaikuttaa paljon (kurkkaa ennen kassaa mitä olet ottanut kärryyn ja palauta osa)!!
Salaattien tekeminen ei vaadi paljoa. Valmiiksi revittyjäkin salaatteja myydään. Ole rehellinen miksi ette niitä tee! Kannattaa myös katsoa säilöntäkasvishyllyt. Kaprikset, minimaissit ja muut piristää mukavasti perussalaatteja.
Koita tehdä oma majoneesi kuin ostat kaupan kestosäilyvät. Kokeile maustaa öljyllä, suolalla ja pippurilla salaatteja.
12
Ne on mun elämässä mukana olleet jo kauan. Ja kuten sanoin, mulla on ollut myös ammattiapua tässä treenaamisessa. Silti. Nro 13.
Oleellisin asia on ruokavalio.
Olen semisti eri mieltä, ainakin mitä tulee terveyteen. Nykypäivän ämmillä on kummallinen käsitys, että jollain dietillä/syömismuutoksella tullaan kauniiksi ja solakaksi. -- Itse olen semmonen elohiiri, liikun joka päivä urheilua ja lisäksi kotona sisällä kokoajan jotain. Siivoaminen kuluttaa aika paljon enemmän kuin Salkkareiden katsominen.
On myös paljon liikkuvia ja fyysistä työtä tekeviä läskejä (esimerkiksi maanviljelijöissä ja muissa äijä-duunaritöissä). Syömällä liikaa ja väärin saa kumottua liikunnan vaikutuksen todella tehokkaasti.
Lisäksi ruokavalion vaikutus on yksilöllistä. KArppaus ei sovi kaikille, toiset sietävät hyvin jopa nopeita hiilareita, toiset lihovat sokerista hyvin tehokkaasti.
Oman käsitykseni mukaan omppulihaville sokeri ei sovi ja nopeiden hiilarien välttäminen auttaa vyötärön metsästyksessä, kun rasva kerääntymistapa muuttuu. SAmoin kuin hikiliikunta paitsi muokkaa kroppaa, myös tahostaa aineenvaihduntaa määrän lisäksi laadullisesti (hormonitasapaino muuttuu paremmaksi).
Ryhti on se kolmas tekijä ulkomuodossa ja lasken tähän korsetin kunnon. lantionpohjasta syvien vatsalihasten kautta hartiaseutuun. Näitä voi vahvistaa edellä mainituilla core-lajeilla tai ihan omatoimisestikin. Netissäkin on paljon ohjeita syviin vatsalihaksiin. Pilates on tehnyt minulle hyvää, mutta ei oel ainoa laji.
Itsellänikin läski lähtee viimeisenä navan ympäriltä ja jenkkakahvoista. Mutta aivan selvästi sokerin ja venhnän välttäminen auttaa muutenkin kuin kalorimäärän kannalta.
kyllä se lähtee jopa tällaiselta tasapaksulta, vaan se vaatii helvetisti hommaa, ruokavalion syynäämistä ja todella alhaista rasvaprosenttia. Minulla ei ollut vatsaa ollenkaan kun painoin 52kg, olen 168cm ja treenasin kuin pieni eläin. Nyt on vatsa, kun painoa on 66kg ja vyötärön ympärys on 75cm. Kyllä se vatsakin lähtee, kun tarpeeksi laihtuu, se on fakta.
Itsellänikin, kun jätin pilateksen pois, alkoi heti taas vyötärö leventyä entisestään. Mutta kuten sanottu, tuon kapeammaksi, kuin aiemmin mainitsin ei syvienkään vatsalihasten treenaaminen ole auttanut. Itse asiassa mun lihaskunto on testattu Vierumäellä. Vatsalihakseni on erinomaisessa kunnossa, myös syvät. Siitä huolimatta olen pötkö.
Nro 13 edelleen, ja nyt lähden kyllä ulos lenkkeilemään, niin hieno ilma. :)
LÄhes ap. sinäkin, en tarkoittanut sitä, etteikö liikkuminen silti kannattaisi monestakin syystä. Painosi putoaa varmasti, mutta sitä vain yritin sanoa, että myös vartalon rakenne ja se pirullinen perinnöllinen seikka, että mihin ne läskit oikein kertyy, on myös asia, johon vain täytyy varautua. Keskivartaloläski ei koskaan saa tiimalasivartaloa, mutta toki lihaksikas pötkökin on parempi kuin hyllyvä omena. ;)
ap laihduttaisit edes normimittoihin (-15kg) eli 60kg painoon, niin ehkä sitä vyötäröäkin löytyisi. Olet meinaan varsin pulskassa kunnossa. Alkoholi paksuntaa myös mahaa huomattavasti!
sitten nostat kantapäätä ylös ja nyökyttelet samalla leukaa ylös ja alas.
Vaihdat puolta ja hyppäät ilmaan, laskeudut hypyn aikana spagaattiin tai punnerrusasentoon ja teet nousun.
Jatkat tällä linjalla noin viitisen minuuttia.
Ok. Toivottavasti olet selvinnyt äskeisestä.
Nyt on aika panna jotain vauhdikasta musiikkia taustalle.
Laita täysille ja jatka samalla liikkeellä. Jos on hiki voit panna hikipannan otsallesi.
Hae hetki fiilistä.
HYVÄÄÄ!! Juuri noin NYt olet fiiliksissä.
Ota leveä haara-asento ja nytkyttele hetki paikallasi, etsi rytmiä. Kas noin, löysit toivottavasti rytmin.
Nyt on aika ottaa pallo käsiin ja pyöritellä sillä laajaa kaarta. Vasemmalta oikealle ja ylös! ja ylös! Hyvä!
Tee tätä noin viitisen minuuttia.
Toivottavasti tuli hiki.
Toista joka päivä rytmimusiikin tahtiin.
T: 11cm mies
Ensinnäkin, ap ei todellakaan ole ylipainoinen.
Toisekseen, todella moni tekee vatsalihasliikkeet väärin. Silloin sillä voi olla juuri päinvastainen vaikutus, kuin haluttaisiin.
Opettele tekemään liikkeet oikein (tähän löytyy kyllä googlaamalla vinkkejä vaikka kuinka). Harjoita lisäksi syviä vatsalihaksi. Pilates on hyvä, samoin kahvakuulailu. Ja jos kotona haluat homman hoitaa, niin ihan perus lankut toimii todella tehokkaasti. Siis oikein tehtynä.
Anteeksi, luin vähän hätäisesti ja katsoin, että ap:n mitat olisivat 165/57. Eli tässä kohtaa otan sanani takaisin. Muutaman kilon pudotus voi olla paikallaan, jos litteää vatsaa metsästää...
vyötärölajit ovat tankotanssi (mielettömän vaativaa koko korsetille), juoksu (vatsat pitää ryhdin, kiertoliike kaventaa), pilates (syvät aktivoituu) ja kahvakuula (korsetti, syvät).
Osta valmiita salaattipusseja ja pakastevihanneksia. Itse olen superlaiska, mutta kun uo voi vain suoraan kipata lautaselle tai heittää ruokaan, niin tulee syötyäkin.