Milloin olet huomannut, että rukous on auttanut?
Parhaat palat
Omat, älkää naurako kun on nii itsekkäitä: rahatilanne helpottui yhtäkkiä arvaamatta, just kun oli pahin tilanne
riita miesystävän kanssa päättyi sovintoon
en kuollutkaan leikkaukseen
oma olo vähintäänkin helpottui kun toivoin sukulaiselle hyvää
toivoin ja rukoilin teini-iässä isoja tissejä, ja ne sain... XD
ym ym ym
Kommentit (7)
jotenka, minkäs kertoisin esimerkiksi *pohtii*
Rukoilin paljon toisen synnytyksen puolesta, kun ekasta jäi traumat vaikka sain epiduraalin ja vauva oli paljon paljon pienempi.
Toinen synnytys meni niiin JOHdatuksessa, se alkoi just sopivaan aikaan yöllä, pääsin omassa öisessä kesäisessä kodissani (kun muut nukkui) kätilönkin ihmettelemään rentoutumisen tasoon joka kesti synnytyksen kipeimpien hetkienkin yli.
Meni hyvin luomuna, vaik ei mul mitään erityisesti ole apukeinoja vastaankaan
Ja sain parin päivän päästä ihan pyytämättä ja naapurin rukouksistani tietämättä juuri sellasen pyörän ku olin pyytäny. Oon rukoillu kyytiä jostain, esim sairaalan pihassa ja sit siihen on ajanu uskovainen mies kohta ja se on pyytämättä tarjonnu mulle kyytiä kotiini. Pyysin Jumalalta tyttöä, sen jälkeen poikaa. Sain tytön ensin ja sitten pojan. Rukoilin asuntoa, sain asunnon. Köyhänä opiskelijana rukoilin kesävaatteita, oikein luettelon tein päässäni, mitä tarvin. Ja sitten erään avustusjärjestön vaatevarastoja siivotessani vaan löysin ne kaikki vaatteet ja takin, mitä olin rukoillut ja ne vaan osui käteeni, ihan vahingossa. Rukoilin rahaa, sitten yhtäkkiä isäni soitti ja sanoi, että on laittanut mun tilille rahaa. Mulla meni kerran kännykkä kii, ku en ollu maksanu laskuja. Mut ei se haitannu, törmäsin aina ihan sattumalta Helsingin kaduilla just niihin ihmisiin, joita olin sydämessöni huokaillu Herralle, että tapaisin. Jne jne... Mutta sit rukoilin mun lapselle kavereita ja häntä kiusattiin koulussa. Aviomies tapettiin. Lapset afrikassa kuolee nälkään. En ymmärrä.
kävellessäni bussipysäkille (olin siis aamulla menossa kouluun), rukoilin että "olis niin kivaa jos meillä olis pitkästä aikaa sijainen koulussa, en halua että opettajalle mitään ikävää tapahtuu mutta haluaisin vaan että olis sijainen". Ja meille tuli sijainen yllättäen juuri sinä aamuna :D
Rukoilin ennen uskon ratkaisuakin, mut ihan eri maailma kun alkaa kokea Jumalan Hengen kosketusta & todellisuutta uskos olles
Jos rukoilee Jumaltalta turvallista automatkaa eikä joudu onnettomuuteen, niin ajattelee että Jumala vastasi. Entä jos olisikin tullut kolari?
On myös vähän noloa rukoilla jotain punaista polkypyörää, kun samalla lapsia kuolee Afrikassa nälkään. Ei tosin nälänhätäkään rukouksella parane, vaan kyllä meidän ihmiset on itse kannettava vastuumme - sekä siitä polkupyörästä että hädänalaisten auttamisesta.
Rukoilin ennen uskon ratkaisuakin, mut ihan eri maailma kun alkaa kokea Jumalan Hengen kosketusta & todellisuutta uskos olles
elämänhaluttomuudesta sekä siitä, etten kyennyt näkemään elämässäni mitään järkeä, merkitystä enkä toivoa, enkä ollut kokenut enää kunnollista iloakaan mistään vuosikausiin.
Rukoilin kauan, mutta kun rukousvastas tuli, se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kaikki minussa muuttui yhdessä selkeässä hetkessä, erittäin vahvasti. Se oli merkillinen, aivan yliluonnollinen tapahtuma, ihme :)
Sen jälkeen en ole kertaakaan kyseenalaistanut Jumalan olemassoloa, kokemus oli niin yliluonnollinen, mutta niin todellinen. Ja mä taisin todella olla sen tarpeessa..!