Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mieheni on tohtori, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
06.03.2012 |

Niin, haluatko?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä olen ihan mukava, en kuitenkaan kovin kiltti tai hillitty:) ap

Vierailija
22/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet itse ole kovin korkeasti koulutettu, kun tohtorius on olevinaan jotain niin erikoista ja hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä hänen työkaverinsa?

Mun työporukassa nimittäin kaikki miehet (5kpl, ml. omani) ovat olleet (olemme kaikki tohtoreita tai tohtorikoulutettavia) väh. 6kk. Kiinnostaisi ovatko tutkijamiehet yleisesti tasa-arvoista tai lapsistaan kiinnostunutta porukkaa vai onko paljonkin alakohtaisia eroja (mekin olemme kyllä luonnontieteellisellä alalla).

Vierailija
24/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä hienoa.. kunhan laitoin aloituksen. Tienaan enemmän kuin mieheni, paljonkin enemmän. ap

Vierailija
25/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut hoitovapaalla. ap

Vierailija
26/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
27/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimittäin ajattelin ennen että tohtorius on jotain todella hienoa. Sitten kun oma mies väitteli ja suurin osa hänen kavereistaankin on väitellyt, niin se tohtorin titteli ei tunnu enää miltään. Ihan tavis tuo minunkin TkT siippani on.

Oletko itse tohtori? Jos et, niin on aika ala-arvoista puhua, ettei tohtorintutkinto tunnu miltään siksi, että miehelläsi on sellainen. Miehesi saavutukset eivät ole sinun saavutuksiasi, et sinä sitä väitöskirjaa kirjoittanut vaikka kuinka siltä tuntuisi.

Vierailija
28/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se oo mitään nykyään, jos on tohtori. Professori alkaa jo olla. Eikä proffaks pääse kuka vaan, joka jaksaa jatkokouluttautua.

Jos se on niin helppoa ja kätevää, niin mikset itse väsännyt väikkäriä. Taitaa olla niin, että tämäkin kirjoittaja on joku kasvatustieteistä keskiarvolla 1,5 valmistunut sunnuntaiakateeminen.

Vierailija
29/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua, enkä usko, että sinuakaan huvittaa.

Vierailija
30/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se oo mitään nykyään, jos on tohtori. Professori alkaa jo olla. Eikä proffaks pääse kuka vaan, joka jaksaa jatkokouluttautua.

Jos se on niin helppoa ja kätevää, niin mikset itse väsännyt väikkäriä. Taitaa olla niin, että tämäkin kirjoittaja on joku kasvatustieteistä keskiarvolla 1,5 valmistunut sunnuntaiakateeminen.

että tohtoreiden määrän lisääntyminen on varmasti vaikuttanut tutkinnon arvostukseen eikä se ole yhtä ainutlaatuinen asia kuin ennen.

Mutta kun olen katsonut vierestä oman mieheni pakerrusta väitöskirjan ja tutkimustyön parissa matalalla palkalla, arvostan kyllä häntä valtavasti. En tiedä, mistä hän ammensi kaiken voimansa kun meille syntyi prosessin aikana kaksi lasta ja remontoitiin vielä yksi kerrostaloasunto. Väitteli nopeammin kuin monet kaverinsa vielä.

Itsellänikin olisi mahdollisuus väitöskirjatutkimuksen aloittamiseen, mutta sivusta seuranneena en ole varma, riittääkö voimavarani ainakaan tässä elämäntilanteessa ryhtyä moiseen.

Arvostan tohtoreissa sitä että heillä on ns. hyvät perslihakset, päättäväisyyttä ja riittävä määrä innostusta ja itsekuria.

Ap:lta minulla ei ole kysyttävää :)

Vierailija
31/31 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin tohtorikoulutettava?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan