Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon voin vaatia elatusmaksua?

Vierailija
06.03.2012 |

Miehen tulot ovat n 2600 €/kk. Itse olen kotihoidon tuella. Mitä voin vaatia?

Mies haluaisi maksaa minimin, mutta minä en suostu.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu kuitenkin laskee miehen lasten kanssa vietetyt vrk:t, sen omat pakolliset menot yms ja sen perusteella tekee päätöksen. Sinun vaatimukset ei siis juurikaan päde. Mies maksaa sen minkä pystyy.

Vierailija
2/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran saan yhdestä lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisi vähän suuntaa antavaa.

Vierailija
4/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloilla pyydät vähintään 260e, mutta ehdota ensin 360e, on sitten varaa "tinkiä".

Vierailija
5/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kotihoidontuella vapaaehtoisesti,joten et voi laittaa eksääsi maksamaan elämistäsi.Mene töihin ja kanna vastuusi.

Vierailija
6/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi sen laskelman mukainen summa vai maksaako mies oma-aloitteisesti?

Ihan kivasti pärjäisin tolla :D

ap

Vierailija
7/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen noilla tuloilla.

Vierailija
8/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sopimus tehdään nyt kun minulla ei ole tuloja, niin maksuhan tulee olemaan isompi kun vertaa siihen kun menen töihih. Jes. Hyvässä vaiheessa ex halusi erota :)

ap

Vierailija
9/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista et sinäkin olet elatusvelvollinen tuloista riippumatta.Lastenvalvojalla lasketaan todellisuuteen perustuva summa joka puolitetaan niin et esim.jos summa on 500€kk niin sinun osuus on 250€ ja miehen 250€.

Luonapidot laskee miehen osuutta eli jos lapsi on miehen luona vähintään 8päivää kuukaudessa niin miehen elatusmaksu laskee.

Lapsilisä myös laskee elatusmaksua eli jos sinä saat lapsilisän niin miehen osuus pienenee.

Vierailija
10/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että ehkä se mieksin haluaisi kuluttaa itseensä niitä omia rahojaan. Ei kukaan oikeasti järkevä ihminen hihku "ihan mukavasti pärjäisin tolla". Lapseen ne on tarkoitettu ne rahat eikä kusipäiseen ex-muijaan.

Vierailija
11/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sopimus tehdään nyt kun minulla ei ole tuloja, niin maksuhan tulee olemaan isompi kun vertaa siihen kun menen töihih. Jes. Hyvässä vaiheessa ex halusi erota :)

ap

Elatusmaksu lasketaan lapsen tarpeesta eikä sinun joten varaudu pettymykseen jos tolla asenteella menette sopimusta kirjoittaan.

Vierailija
12/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

mieshän voi vitkuttaa asiaa..

Vierailija
13/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi eron ja saa maksaa siitä!!!

Toi 350 € olisi kiva.

ap

Vierailija
14/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaan tuossa tapauksessa

Lasten elatuksen tarve - lapsilisät (jotain 200-300 väliltä). Jos lapsia on monta niin maksu voi pienentyä, että miehelle jää omaan elämiseen varaa.

Vierailija
15/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

tehdään tuossa tapauksessa yleensä määräaikaiseksi, eli tarkistetaan kun menet töihin.

Vierailija
16/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi eron ja saa maksaa siitä!!!

Toi 350 € olisi kiva.

ap

Kai laitat lapsesikin välikappaleeksi eroon, jotta voit heidän kautta kiusata miestä? Nyt järki käteen! Yhtä lailla sinä olet elatusvelvollinen. Aivan lapsellista tuollainen on.

Vierailija
17/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehes voi vitkuttaa sen sopparin tekoa, tai voi jättää allekirjoittamatta sen kokonaan...

Vierailija
18/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies tienaisi miljoonan kuussa elatusmaksu lasketaan lapsen tarpeesta eli se summa joka oikeasti menee kuukaudessa.Lapsen osuus vuokraan ja sähköön sekä ruoka ja terveydenhoitokulut.Vaippaikäisen perustarve on laskurin mukaan noin.400€ siitä pois sun saama lapsilisä jolloin elatustarve on noin 300€.Se jaettuna kahdella on 150€KK.

Mies todennäköisesti tulee maksamaan 150€kk tai sit omasta tahdostaa enemmän mut siihen ei voi kukaan velvoittaa.

Kun allekirjoitat sopimuksen siihen kuuluu myös tulevat vaate ja harrastus yms.maksut joten enempää et sit voi saada ilman oikeuden päätöstä.

Vierailija
19/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei minimi riitä!

Eikös se mene niin, että mies maksaa kulut, jos minä "voitan"?

Vierailija
20/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei minimi riitä!

Eikös se mene niin, että mies maksaa kulut, jos minä "voitan"?

Mun eksä maksaa noilla tuloilla n.130€.