Mies asettaa ehdon avioliitolle -En saa rupsahtaa!
Kommentit (5)
Hei
Tässä tilanteessa et ylireagoi vaan miehesi vaatimus on selkeästi osoitus siitä, että hänelle on tärkeämpää suhteen ulkoiset tekijät kuten sinun ulkonäkösi.
Tämä ei siltikään tarkoita sitä, etteikö omasta ulkonäöstään ja muutenkin fyysisestä ja psyykkisestä kunnosta tulisi pitää huolta, päinvastoin. Oli naimisissa tai ei, parisuhteessa tai ei, itsestään tulee pitää huolta.
Jos avomiehesi rakastaa sinua oikeasti eikä ole pelkästään ulkoisista syistä kanssasi, haluaa hän olla kanssasi oli sinulla kilo enemmän tai vähemmän painoa. Ja sitäpaitsi kaikki me vanhenemme ja muutumme ajan saatossa, tahdoimme tai emme.
Kannattaa yrittää vielä keskustella avomiehesi kanssa - ja syytä onkin ennenkuin teet elämäsi suurimpia päätöksiä eli menet naimisiin ja yritätte saada lapsia.
Keskustelua kahdestaan, jos se ei auta niin parisuhdeterapiaan tai vastaavaan keskusteluun ammattilaisen kanssa. Ja jos siltikään ette pääse eteenpäin niin on syytä pohtia vakavasti suhteen tilaa ja jatkoa.
Voimia ja hyvää syksyä!
Mitäpä jos ennen avioliittoa oiken perusteellisesti miettisitte, mitä odotatte suhteeltanne. Ja nimenomaan puhuisistte odotuksistanne ääneen toisillenne.
Sinun oma velvollisuutesi on pitää huolta, ettei naiseuttasi loukata tai alisteta kahleisiin. Sinä voit irtisanoutua tuollaisista vaatimuksista.
Jos keskustelut eivät johda mihinkää,kokeilkaa parisuhdekurssia, jossa keskusteluille annetaan ihan toisenlaiset lähtökohdat ja uudet menettelytavat, kuin mitä ehkä keskenään kotona kahdestaan osaa keksiä.
http://www.katajary.fi/pariskunnille/kurssit/yleista-tietoa-parisuhdeku…
Rakentavaa ja rehellistä keskustelua ja liittonne pelisääntöjen löytymistä toivottaen,
Meiju, diakoni
Minusta tuo on TODELLA tylysti sanottu!! Meinaako hän sitten että näytät tismalleen samalta vielä 20v päästä?? Voi näitä järjen jättiläis miehiä.. hohhoijaa!! Mistä olet hänet löytänyt? älä ihmeessä rengasta itseäsi hänen kanssaan!!
Mulla ei tulis mieleenkään vaatia moista mieheltäni eikä hänellä minulta. Mies on mua 20v vanhempi joten hän meistä ekana rupsahtaa enkä TODELLAKAAN ajattele että "voi h*lvetti kohta mulla on ryppynen mies"!
Minun neuvoni on, että et mene naimisiin moisen ääliön kanssa. Hän ilmeisestikin haluaa että näytät Madonnalta sitten 60 vuotiaana. Miltähän tyyppi itse näyttää tulevaisuudessa??
Mies on kommenttinsa perusteella pinnallinen kelvoton paska. Moinen kommentti ei lupaa pitkää avioliittoa. Nimittäin rupsahdat tai et, niin tuommoinen pelailijaepeli kyllästyy naiseen kuin naiseen hetkessä.
Anteeksi vain, mies siis rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Olet ylireagoinut kyllä nyt
Hän ei esim. ehdotellu kauneusleikkauksia, vaan karkeasti kertoi toivovansa että hänellä olisi terve vaimo.
On myös oma etu olla rupsahtamatta, mielestäni, joten voit ihan hyvällä mielellä luvata sen hänelle, ja asettaa siivu tuloistanne sinun kuntosi ylläpitämiseen (salijäsenyydet, harrastukset jne). Onhan tämä esineellistämistä, periaatteessa, mutta terveys on tärkeää myös tulevalle miehelleni. Itsekin sanoisin niin ilkeästi kun on tarpeellista (tosin muut tavat tulisi kokeiltua ensin) jos vaimo lihoisi epäterveellisesti.
Mielestäni ihan ymmärrettävä toive, eikö sinustakin?