Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juonko liikaa?

Vierailija
06.03.2012 |

Juon noin kaksi-kolme kertaa viikossa 2-3 olutta. Siis puolen litran. Mielipiteitä :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että asiaa pitää kysellä, viestii ongelmasta. Pystytkö olemaan juomatta?

Vierailija
2/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei liene ongelma. Alkoholin suurkuluttajana pidetään ihmistä, joka juo yli 24x33dl olutta viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot kolme puolen litran olutta kolme kertaa viikossa, on kulutus yhteensä 13,5 litraa. Jos tuo on maksimi ja yleensä jout vähän vähemmän, niin sanoihin, että huono tapa, mutta ei syytä suurempaan huoleen.

Yleensä tuon alkoholikulutuksen ongelma on vain se, että tuo on ns. normikulutus. Jos päälle tulee erikoistilainteissa rakempaa juomista ja pohjakunto on jo kohtuullinen, niin kulutus loikkaa helposti punaisen puolelle.

Vierailija
4/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan juomatta. Omasta mielestä tuo ei ole liikaa, mutta ystäväni väittää että on. Siksi kyselen mielipiteitä.

Vierailija
5/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että asiaa pitää kysellä, viestii ongelmasta. Pystytkö olemaan juomatta?

On jotkut annosrajat olemassa ja jos ne ylittään niin juo liikaa. En muista mitkä ne rajat oli.

Lähinnä mulle tulee mieleen että miksi juot? Mitä järkeä on lipitellä olutta tai mitään muutamana iltana viikossa? Haet nousuhumalan ja sitten menet nukkumaan?

Vierailija
6/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten joku neljä olutta. Ei koskaan enempää.

Vierailija
7/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on lipitellä olutta tai mitään muutamana iltana viikossa?

Onko alkoholinkäytössä silloin vain järkeä kun sitä juo känniin asti? Eikö tuo ole just järkevää alkoholinkäyttöä: juo hyvää juomaa pari lasillista ihan vain mielihyvän vuoksi ei-humalahakuisesti.

Vierailija
8/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 1,5 l kolme kertaa viikossa tekee kyllä vain 4,5 litraa viikossa. Lihottavaa, mutta et ole suurkuluttaja.

Vierailija
9/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot kolme puolen litran olutta kolme kertaa viikossa, on kulutus yhteensä 13,5 litraa.

3 x 0,5 = 1,5 litraa kerralla

3 x 1,5 = 4,5 litraa viikossa

Toi 13,5 litraa taitaa olla vähän yläkanttiin...

Vierailija
10/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on lipitellä olutta tai mitään muutamana iltana viikossa?

Onko alkoholinkäytössä silloin vain järkeä kun sitä juo känniin asti? Eikö tuo ole just järkevää alkoholinkäyttöä: juo hyvää juomaa pari lasillista ihan vain mielihyvän vuoksi ei-humalahakuisesti.

Mutta nyt puhuttiinkin ap:een alkoholin käytöstä ja kysyin että mitä järkeä on hakea se nousuhumala noin usein ja mennä sitten nukkumaan? Miks hän juo? Koska kyllä tosta määrästä jo humalaan tulee, en sanoisi että on vaan hyvän juoman nauttimista.

Vierailija
11/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on rentouttavaa. Joskus saattaa kyllä mennä parikin viikkoa etten juo, koska olen esim töiden takia väsynyt.

Vierailija
12/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Turha se täällä on kuunnella absolutistien mietteitä.

Sillä jos pari, kolme kertaa noin vähän ottaa, ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
13/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi huolissani eli et mielestäni juo liikaa

Vierailija
14/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...riippuu aika lailla elämäntilanteestasi, sanoisin.

Jos olet perheellinen/lapsellinen, niin 3 kertaa viikossa on käytännössä joka toinen ilta. Ja 3 isoa kaljaa vastaa 5 pientä pulloa--> tästä tulee humalaan. EI toki kunnon jurriin, mutta humalaan.

Mikäli sinulla on lapsia, niin silloin tämä on ehdottomasti ongelma olethan lähes joka toinen ilta pikkuhumalassa! Jos taas sinulla ei ole lapsia, ja uskot ettei juomisesi tuosta kasva, niin silloin vielä ok.

(Toki aivan hemmetistihän noista kaljoista saat kaloreita, mutta se nyt ei ole varsinaisesti tämän keskustelun aihe.)

Vierailija
15/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimään jonkun muun keinon rentoutumiseen. Mulla on pari äiti tuttua joilla on mopo karannut pahasti käsistä alkoholin suhteen. Se alkoi noin ettsuä alkuun vähän ja kokoajan sitten aina enemmän kun oma toleranssi nousi.

Itse olen joskus ottanut muutaman sidukan keskellä viikkoa ja mä olen aamulla tajuttoman väsynyt. Kai se on krapulaa ilman pahaaoloa ja päänsärkyä. En tykkään yhtään sellaista pöhnästä olosta.

Vierailija
16/16 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesustelijoiden mielestä tietenkin juot ja näytät lapsillesi huonoa esimerkkiä ja vähintäänkin laiminlyöt heitä. Mutta siis normaalin ihmisen mittapuulla et juo.