Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mielestäsi alkoholisti?

Vierailija
05.03.2012 |

Juon 2-3 krt vuodessa kerralla alkoholia sen 6 annosta illassa, silloin kun olen tyttöjen kanssa ulkona iltaa viettämässä. Viikolla käytän niin että juodaan miehen kanssa pullo puoliksi parina iltana viikossa, ja parina iltana menee 1-2 lasia viiniä. Nyt viikonloppuna päätin että nuo arkiviikon lasilliset saa jäädä, ja yritän juoda viiniä vain viikonloppuisin. Mutta kas kummaa, kun työviikko alkoi, niin oli taas pakko avata pullo. Pieni pullo kylläkin, mutta en pystynyt pitämään sitä minkä olin itselleni luvannut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuo määrät eivät kyllä ole todellakaan mielestäni mitään hälyttäviä,sanoi terveysviranomaset mitä vaan.

Tai sitten olen itse supersuurkuluttaja :D

Vierailija
2/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Jos on niin kannattaa lopettaa ennen kuin rutisee ja kovaa. :( Lapsia ei ainakaa tollaseen tilanteeseeen.

ihan alkoholismista, mutta ongelmakäyttäjä varmaan kuitenkin. Minusta raja menee juuri siinä, pystyykö olemaan ilman, vai onko alkoholia pakko saada.

Määriä minun on vaikea arvioida, koska en itse juo ollenkaan. Paljolta tuo kyllä kuulostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kuulostaa kyllä aika normaalikäytöltä. Jos vertaa vähän esim muihin maihin, joissa viinilasi tai kalja voi mennä ihan ruokajuomana.

Jos et arkisin ihan humalatilaa hae niin ei toi kyllä pahalta kuulosta ollenkaan

Vierailija
4/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sinänsä ole minusta pahoja, eikös nykyään melkein suositella yhtä punkkulasillista päivässä?

Mutta tuo, että olit luvannut itsellesi ettet ota, muttet pystynyt pitämään sitä, kielii ongelmasta.

Minusta kannattaisi jättää alkoholi siksi aikaa että pystyt täysin hallita sen käyttöä.

Pidä kirjaa paljonko oikeasti juot, ja silloin kun tekee mieli. Palkitse itsesi jollain muulla, esim hierontakäynti, kun olet selättänyt halusi vaikka 10 kertaa.

Vierailija
5/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sinänsä ole minusta pahoja, eikös nykyään melkein suositella yhtä punkkulasillista päivässä?

Mutta tuo, että olit luvannut itsellesi ettet ota, muttet pystynyt pitämään sitä, kielii ongelmasta.

Minusta kannattaisi jättää alkoholi siksi aikaa että pystyt täysin hallita sen käyttöä.

Pidä kirjaa paljonko oikeasti juot, ja silloin kun tekee mieli. Palkitse itsesi jollain muulla, esim hierontakäynti, kun olet selättänyt halusi vaikka 10 kertaa.

mun mielestä kyllä ihan turhaa syyllistää itseään jonkun parin viinilasillisen takia, jos sitä kerran kaapista löytyy niin miksei :)

pari lasillista on vaan hyväks, liika mitä tahansa on pahempi juttu mutta noi määrät on kyllä ihan suotavia.

ihan sama kun alkaisin syyllistää itseäni parin päivittäisen suklaapalan takia :P

jos on vaikka stressiä niin kyllä kroppa silloin tietää mikä on hyväksi.. kännääminen on sitten eri juttu

Vierailija
6/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim jenkeissä kun oli joku yli 100v mies, kerto omat vinkkinsä miten elää pitkään.

Viina, tupakka ja villit naiset.

Jos kohtuudella niin miksei..

Sellanen stressissä kärvistely ja itsensä piiskaaminen on pahempaa terveydelle kun se että saa välillä rentoutua ja nauttia elämästä.

Jos siis pitkään haluaa elää ja terveenä

Vierailija
7/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hyvä sydämelle. Varsinkin kun vielä muina iltoina juot sen pari lasia.

Ihme nipotusta. Minä juon pari kertaa viikossa melkein koko pullon ja ei mene kyllä päähän.

Jotku ihme nipoabsot täällä taas riehuu.

Vierailija
8/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttia sitä muutama kerta viikossa, eikä turhaan kärvistellä kireänä ja kieltäytyä kaikesta nautinnosta ja rentoutumisesta. Älä välitä, täällä vain kireät absot riehuu, jotka ei voi juoda kun laskee jokaisen kalorin ja aamulla kieli vyön alla laukkovat lenkillä ja tuomitsevat toisia.

Pullo viiniä illalla ja tummaa suklaata, namskis, että elämä voi olla ihanaa kun ei stressaa. Suosittelen teille nipoillekin.

esim jenkeissä kun oli joku yli 100v mies, kerto omat vinkkinsä miten elää pitkään.

Viina, tupakka ja villit naiset.

Jos kohtuudella niin miksei..

Sellanen stressissä kärvistely ja itsensä piiskaaminen on pahempaa terveydelle kun se että saa välillä rentoutua ja nauttia elämästä.

Jos siis pitkään haluaa elää ja terveenä

Vierailija
9/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole!

Alussa se ei ole paha rasti, mutta kohta siihen jää jumiin ja alkoholistin määritys on että se alkoholiannos on saatava! Eikä tämä ole minun mielipide vaan ihan yleinen määritelmä alkoholistille.

Ei sillä ole merkitystä juoko kerralla humalan vai päivittäin 1-2. Vaikkei koskaan joisi känniä niin päivittäisellä juomisella on yhtälaiset ongelmat.

Itse ajattelen että se joka juo vaan viikonloppukännit on kyvykäs olla juomatta 6 päivänä viikossa, toisin on ap!

Vierailija
10/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut ulkomailla ja tottunut siihen että vähintään sunnuntaipäivällisellä ja vieraiden kanssa otetaan viiniä ruualla, joskus iltaisin lasillinen, ja pubissa (jotka eivät vastaa suomalaisia räkälöitä) voi ottaa töiden jälkeen oluen. Ongelma kai on siinä vaiheessa jos ei voi olla ottamatta ja määrät alkavat lisääntyä plus humalahakuisuus on vakio.

Vierailija
11/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että tunnustat ongelmasi ja haet apua.

Vierailija
12/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan alkoholismista, mutta ongelmakäyttäjä varmaan kuitenkin. Minusta raja menee juuri siinä, pystyykö olemaan ilman, vai onko alkoholia pakko saada.

Määriä minun on vaikea arvioida, koska en itse juo ollenkaan. Paljolta tuo kyllä kuulostaa...

Vierailija
13/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan juot puoli pulloa viinia useamman kerran viikossa ja muina 1-2 lasia, olet todennakoisesti ainakin suurkuluttaja. Lisaksi tuo, ettet pystynyt pysymaan paatoksessasi, kertonee jotain siita, mika rooli alkoholilla sinun elamassasi on... Sitapaitsi ihmiset yleensa aliarvioivat alkoholinkayttoaan, eli saattaa olla etta oikeasti juot enemman kuin arvelet (oletko pitanyt kirjaa juomisestasi?).

Vierailija
14/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo, että ei pystykkään olla avaaamatta pulloa on se mikä huolestuttaa. Hienoa, että itse jo olet huomannut asian. Näin sinulla on myös mahdollisuus hoitaa ongelmaa ajoissa. Tsemppiä! Pystyt kyllä kun et ala vähättelemään tai kieltämään ongelmaa. ota yhteyttä asiantuntijoihin. Niiltä saat varmimmin oikeat ohjeet toimia.

Kenties kokonaan juomat nyt sivuun?

Ehkä miettisin minkätakia pullo on avattava?

Miksi ei voi olla ilmman alkoholia?

Voimia paljon!