Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veikkaatte, mitä on tossa Ahteen potkuissa taustalla?

Vierailija
05.03.2012 |

Mun mielestä vähän outo tapaus. Ei kukaan oikeesti tekis noin selvää rikettä. Ei noin korkealla tasolla voida olla tietämättä, että tollaset potkut on laittomnat. Erittäin outoa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittomasti irtisanoa nainen ja maksaa tälle kuin se, että Räty lähtee. Ahti saa korvauksena puolen vuoden palkan ja se siitä, Räty ottasi loppunollan verran enemmän.

Vierailija
22/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroon ei-toivotusta työntekijästä. Kyllä AKT:llä rahaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riita en mennyt jo henkilökohtaisuuksiin ja liiton maineella ja laillisuuksilla ei enää ole väliä.

Vierailija
24/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua korpeaa se, että Ahteesta etsitään syytä ja annetaan ymmärtää, että näin sen pitikin mennä.

Mä uskon, että Räty on huono henkilöstöjohtaja ja että Ahde on eka, joka siitä teki jutun. Räty ei sietänyt sitä, ja kun se sai kuukausi sitten luvan jatkaa, se päätti hoitaa Ahteen ulos. Ja hoiti. Todennäköisesti työnteko yhdessä on ollut vaikeaa aiemminkin, eihän se ole edes mahdollista, jos PJ ei puhu viestintäpäällikölle sanaakaan.

Ahteen ulostulon ja etenkin näiden potkujen jälkeen on useat muutkin AKT:n (lähinnä entiset) työntekijät kertoneet Rädyn omavaltaisuudesta ja kiusaamisesta, mutta Ahde oli eka, joka teki jutusta virallisen.

En tiedä, miten Räty kuvitteli selviytyvänsä asiasta vai kuvitteliko. Wikipedian mukaan R. on itse juristi ja ollut SAK:n ja AKT:n lakimiehenä, joten kyllä sen pitäisi laki tuntea. Ehkä se sokaistui ja kuvitteli hyvä veli -verkostonsa kantavan. Tai ehkä, kuten mainitulla uusisuomi.fi-sivustolla joku otaksui, Ahteesta haluttiin eroon hinnalla millä hyvänsä. Ajateltiin, että maksetaan sitten korvaukset.

Luulen, että vaikka takana olisikin tarkoituksellinen lain rikkominen (kuten on kai oltava, lakimies kun R. on) niin R. laski väärin sen haloon, mikä tästä syntyy eikä ottanut huomioon sitä, että sen oma palli on todella vaarassa. Se ei olisi etukäteen uskonut olevan mahdollista, että Ahteen lisäksi myös puheenjohtaja lähtee.

t. sydämistynyt mantranhokija

Vierailija
25/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on monta vuotta eletty sairaassa työyhteisössä, niin ei oikein enää ymmärretä, mikä on normaalia ja mikä ei.

Se pätee moneen vastaavaan työpaikkaan, ulkopuolisesta tuntuu ihan käsittämättömältä, miten voidasan toimia, mutta siellä työskentelevät ovat jotenkin jo niin tottuneita siihen, että sietävät mitä vaan. Kun sellaisesta työpakasta lähtee ja pääsee normaalin työpaikaan, alkaa vasta nähdä, miten sairas se edellinen työpaikka oli.

Olen sivusta seurannut yhtä vastaavaa tapausta, ulkopuolisesta aivan sairasta puuhuaa, ja silti sitä vaan kestettiin.

Vierailija
26/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt oikein,että potkut olivat laittomat joten ei ne Hilkkaa saaneetkaan ulos,vaan joutuvat maksamaan korvauksia ja Hilkka saa jatkaa töitänsä?

Vierailija
27/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa korvauksia ja työnantajat muhkeat sakot.

Vierailija
28/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua korpeaa se, että Ahteesta etsitään syytä ja annetaan ymmärtää, että näin sen pitikin mennä.

Mä uskon, että Räty on huono henkilöstöjohtaja ja että Ahde on eka, joka siitä teki jutun. Räty ei sietänyt sitä, ja kun se sai kuukausi sitten luvan jatkaa, se päätti hoitaa Ahteen ulos. Ja hoiti. Todennäköisesti työnteko yhdessä on ollut vaikeaa aiemminkin, eihän se ole edes mahdollista, jos PJ ei puhu viestintäpäällikölle sanaakaan.

Ahteen ulostulon ja etenkin näiden potkujen jälkeen on useat muutkin AKT:n (lähinnä entiset) työntekijät kertoneet Rädyn omavaltaisuudesta ja kiusaamisesta, mutta Ahde oli eka, joka teki jutusta virallisen.

En tiedä, miten Räty kuvitteli selviytyvänsä asiasta vai kuvitteliko. Wikipedian mukaan R. on itse juristi ja ollut SAK:n ja AKT:n lakimiehenä, joten kyllä sen pitäisi laki tuntea. Ehkä se sokaistui ja kuvitteli hyvä veli -verkostonsa kantavan. Tai ehkä, kuten mainitulla uusisuomi.fi-sivustolla joku otaksui, Ahteesta haluttiin eroon hinnalla millä hyvänsä. Ajateltiin, että maksetaan sitten korvaukset.

Luulen, että vaikka takana olisikin tarkoituksellinen lain rikkominen (kuten on kai oltava, lakimies kun R. on) niin R. laski väärin sen haloon, mikä tästä syntyy eikä ottanut huomioon sitä, että sen oma palli on todella vaarassa. Se ei olisi etukäteen uskonut olevan mahdollista, että Ahteen lisäksi myös puheenjohtaja lähtee.

t. sydämistynyt mantranhokija

mä en ainakaan hae Ahteesta syytä vana pohdin tätä ihan yleisellä tasolla, koska en yleensäkään usko mustavalkoiseen maailmaan.

ap

Vierailija
29/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKT:sta on vuosien aikana savustettu kiusaamalla iso liuta ihmisiä pihalle, Hilkka vei asian eteen päin, johtoporras ärsyyntyi "niskuroinnista" (lue: siitä ettei tajunnut itse savustettuna erota ja pitää turpaansa kiinni) niin paljon, että päättivät tehdä Ahteesta esimerkin kaikkien muiden turpien tukkimiseksi. Räty lienee autoritäärinen ja pikkusieluinen vanhan polven egoistijohtaja, joka ei siedä persoonastaan tai tekemisistään minkään valtakunnan kritiikkiä ja tuollainen tyyppi voi oikeasti loukkaantua jostakin huhupuheen mukaan tapahtuneesta taksitolppakeskustelusta niin paljon, että ei puhu alaiselleen moneen vuoteen...

Vierailija
30/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat irtisanoneet Ahteen täysin tietoisina että voi tulla laittoman irtisanomisen johdosta maksettavaa. Kun korvaus on 3-24 kk palkka ja harvoin yläpäästä niin missä tuo tuntuu isolla liitolla. AKT ei välitä tippaakaan mitä muut heistä ajattelee ja se on tullut vuosien varrella täysin selväksi. Räty heille tärkeä ja muut uhrattavissa sen vuoksi.

Viimeistään tämän päivän aikana käynyt selväksi että tuolla on todella kiusattu henkilökuntaa ja Ahde ei ainut mutta ensimmäinen joka uskalsi tehdä jotain. Asiaa on ensin tutkittu työpaikalla ja sitten työsuojelupiirin ja nyt poliisin kanssa.

Vierailija
32/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat irtisanoneet Ahteen täysin tietoisina että voi tulla laittoman irtisanomisen johdosta maksettavaa. Kun korvaus on 3-24 kk palkka ja harvoin yläpäästä niin missä tuo tuntuu isolla liitolla. AKT ei välitä tippaakaan mitä muut heistä ajattelee ja se on tullut vuosien varrella täysin selväksi. Räty heille tärkeä ja muut uhrattavissa sen vuoksi.

Viimeistään tämän päivän aikana käynyt selväksi että tuolla on todella kiusattu henkilökuntaa ja Ahde ei ainut mutta ensimmäinen joka uskalsi tehdä jotain. Asiaa on ensin tutkittu työpaikalla ja sitten työsuojelupiirin ja nyt poliisin kanssa.

... kun otetaan huomioon liittoa vaihtavien määrä ja heidän mukanaan menetettävät jäsenmaksut sekä farssin aiheuttama suunnaton imagotappio koko ammattiliittokentälle. Veikkaan ettei puhuta pikkusummista.

Vierailija
33/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räty/AKT ovat saaneet mellastaa niin röyhkeästi aikaisemmin (laittomat lakot, satamien sulkemisella kiristäminen ym), että Rätyn todellisuudentaju on hämärtynyt. Ei raukka tajunnut, kuinka huonoa jälkeä tämä soppa saa aikaan ja kuinka paljon laajemmalle sen vaikutukset ulottuvat kuin vain Ahde/Räty/AKT. Työnantajapuoli myhäilee partaansa, kun työntekijäjärjestöt näyttävät mallia näissä irtisanomisasioissa. Seuraavaksi varmaan pistetään pihalle kaikki ahtaajat ja kumipyörämiehet, jotka on joskus taksitolpalla kännissä sanoneet poikkipuoleisen sanan työnantajastaan.

Vierailija
34/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen, että räty on ollut 10 vuotta pomona. Ja joka kerta hänet äänestyksellä valittu. Miksi ihmiset on häntä äänestäneet, jos Räty on kiusaaja? Eikai ihmiset sentään ihan idiootteja ole...vai onko?

Vierailija
35/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sanoa OIKEUDENKÄYNNISSÄ Sori :D

Vierailija
36/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan "Hilkan mukaan". Maken mukaan asia voi olla niin, että Hilkka on änkyröinyt ja vänkyröinyt niin ettei sitä enää kukaan lopulta jaksanut. Hilkka ei voi käsittää miksi Make ei enää halua puhua hänen kanssaan, eikä vika voi tietysti olla hänessä, vaan häntä kiusataan.

Sit maksettiin että päästään änkyrästä ja tulehduttajasta eroon.

Tää tämmösenä kertomuksena, että asiat voi olla tosi monella eri tavalla kuin vain että "Henkilö A kertoo, että.."

Ei pidä olla sinisilmäinen, vaan kertojalla on aina omat etunsa suojattavana.

Kai tähänkin joku selvyys joskus tulee.

Ei pidä myöskään olla niin sinisilmäinen, että kuvittelee asiassa olevan jotain hidden agendaa. Tämä on just sellainen, miltä se näyttää.

Ja tämä on sisäpiirin tietoa.

Vierailija
37/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä tarkoittanut sanojani kohdistetuiksi juuri sulle. Lähinnä reagoin niihin moniin suututtaneisiin keskusteluihin, joissa puhutaan aiheen vierestä ja tehdään Ahteesta syyllistä. Satuinpahan nyt vain sun aloittamaan ketjuun purkautumaan, mutta passiivissa puhuin silti ja tarkoituksella.

t. se mantramimmi

mä en ainakaan hae Ahteesta syytä vana pohdin tätä ihan yleisellä tasolla, koska en yleensäkään usko mustavalkoiseen maailmaan.

ap

Vierailija
38/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun Hilkka Ahteen aviomiestä aikanaan syytettiin Veikkauksessa alaistensa seksuaaliseta häirinnästä, niin Hilkka asettui näyttävästi julkisuudessa tukemaan vain miestään. Ei hän silloin välittänyt, miltä kiusatuista naisista tuntui. Näin p..a näyttää saavansa palkkansa. Itse en hyväksy mitään alistamista työelämässä enkä muuallakaan (tiedoksi vaan)."

Karman laki. I like it.

Jos sun miestäsi syytettäisiin häirinnästä tms. ja mies kieltäisi, niin asettuisitko oman miehesi vai näiden vieraiden naisten puolelle? Pöljä!

Vierailija
39/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKT:lta. Saa nähdä millä sanankäänteillä Räty kuvittelee valkopesevänsä itsensä ja liittonsa maineen tunnin kuluttua.

Vierailija
40/48 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen, että räty on ollut 10 vuotta pomona. Ja joka kerta hänet äänestyksellä valittu. Miksi ihmiset on häntä äänestäneet, jos Räty on kiusaaja? Eikai ihmiset sentään ihan idiootteja ole...vai onko?

eivät työntekijät. Jäsenistöä kiinnostavat puheenjohtajan tuomat edut, työntekijöillä on varmaan vähän eri intressi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän