Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

prednisolon kortisoonista kokemuksia?

Vierailija
05.03.2012 |

Mulla kahden kuukauden kuuri. Aluksi 40mg kaksi viikkoa ja sitten vähennetään. Syön koliitin hoitoon.

Kellään kokemuksi esim. tuleeko turvotusta ym.

Kannattaisko yrittää esim nutrilettiä syödä ettei lihois?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colitis Ulcerosa on haavainen paksusuolen tulehdus. koliittia käytetään nimenä, kun puhutaan suolistotulehduksesta..

Vierailija
2/26 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekat kaksi viikkoa järkyttävää päänsärkyä. Levottomuutta ja nälkää. Kokoajan nälkä. Joten siitä lihoin ekalla kerralla n. 7kg. Toisella kerralla tiesin "vaaroista" joten yritin tarkkailla syömistä. Mutta turvotusta on ollut joka kerta.

Tehokas kun piru se lääke, mutta sivuvaikutukset ovat kova hinta kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päähän koskenut miltei koko ajan ja yöt nään painajaisia.

Kai se on vaan jatkettava, että tulehdus saatais kuriin. Lisäksi pentasa peräpuikot ja asacol.

ap

Vierailija
4/26 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nielemisvaikeuksia ja oikealta puolelta kasvoista lähtee tunto. En ensimmäisellä kerralla osannut yhdistää prednisoloniin vaan luulin allergiakohtaukseksi tms. Mutta kun tuli taas uudestaan kortisonikuurin kanssa tajusin yhteyden. En enää käytä.

Vierailija
5/26 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunu syöm sitä paljo .Juuri loppui 8kk kuuri.En turpoa oikeastaan.Olen laiha.Joskus vatsa kyllä välillä vähän turpoaa,jos iso annos.Pyydä esim.somac lisänä vatsalääkkeeksi.Aluksi menet vähän ylikierroksilla,mutta pian totut siihen.Kasvot posket voi hehkua punaisena,pintaverenkierto kiihtyy.Ääni voi vähän kähentyä.MUISTA SYÖDÄ KALKKILISÄ LUITTESI TAKIA!!Kun kuuri loppuu ja noin suuri,tärkeää lopettaa pikkuhiljaa,että lisämunuaiset eivät lakkaa toimimasta.Mutta nekin elpyvät kun vähennetään fiksusti.Kuurin lopettamisen jälkeen voi väsyttää rankasti..HYVIN SE MENEE!EI KAIKILLE INHOTTAVIA OIREITA!VOIT JOPA LAIHTUA,KUN KEHO YLIKIERROKSILLA!sitä kun vain on pakko syödä..PARANEMISTA!

Vierailija
6/26 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun annos on iso, niin se kyllä näkyy naamasta ja mikään ruoka ei riitä =(

Nyt kun annos on 10mg joka toinen päivä, ei mitään oireita.

Vierailija
7/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koliitiin olen minäkin muutama kerta Prednisonia syönyt, ei ollut mitään sivuoireita.

Vierailija
8/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen niiden seurauksena tulleita liikakiloja on jäljellä. Lihoin 20 kiloa parissa kuukaudessa.

Pää turposi palloksi!

Ja sellainen todella epämukava levoton uneton olo oli koko kuurin ajan.

Vierailija
9/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin sitä noin 5 kk, jonka aikana lihoin 15 kg, oli koko ajan nälkä, vaikka söin hevosen annoksia, näin jopa ruoasta unta joka yö! Kasvot pyöristyivät. Lisänä tässä ihanuudessa oli vielä selkään kasvava musta karvapeite...

Lääkkeestähän tulee usein maanisia oireita ja yöunet katoavat. Minulla ei onneksi niitä.

Vierailija
10/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha huuti oikeaa ruokaa, ei makeaa, nälkä ei lähtenyt syömälläkään

Vierailija
11/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ko. lääkkeen seurauksena sairastuin luukatoon. Hauska tää hoitaja, joka väittää, että "juu, ei, ei potilailla mitään sivuvaikutuksia ole näkynyt!"

Vierailija
12/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekis mieli jättää koko lääkkeet syömättä :(

ap

Vierailija
13/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kausiluontoisesti pahaan migreeniin. Ei muita näkyviä sivuvaikutuksia kuin helposti tuleva nuha, mielestäni liittyy kortisooniin. Valitettavasti varmasti aiheuttaa luukatoa .

Vierailija
14/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin itse, samaan vaivaan ja samalla annoksella. Eikä tullut mitään oireita. Koliittini parani täysin, olo oli virkeä ja terve ja sitä jatkui kuurin loputtuakin. Palelu ja heikko olo ja sekaisin oleva maha jäivät historiaan. En lihonut yhtään, enkä turvonnut.

Aloita ihmeessä lääke. Olen syönyt tuon kuurin kahdesti ja molemmilla kerroilla se koliitti rauhottui. Nyt olenkin vuosia ollut oireeton, ihanaa! :) :)

Vierailija
15/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmat oireet alkoivat parin päivän kuluttua: duracell olo. Yöunta tarvitsin n.5 tuntia ja koko päivän, pikkutunneille asti jaksoin tehdä aivan kaikkea! Ja teinkin, kun kerran virtaa riitti, ja oireet alkoi talttumaan. Kuukauden verran jaksoin, sitten olo alkoi muuttua normaaliksi, n.20mg/vrk annoksella.

Paino nousi 5-10kg puolen vuoden aikana, ihan normaalia, kun ajattelee että oli pudonnut >10kg edellisen vuoden aikana. En uskaltaisi tämän taudin kanssa yrittää mitään ihmediettejä, ihan perusruokaa, mitä vaan siis pystyy akuutin taudin aikana syömään. Muista ottaa riittävästi D-vitamiinia! Kortisoni ei tee hyvää luustolle.

Vierailija
16/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on koliitti?

Vierailija
17/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siihen mikään laihdutusvalmiste tehoa, neste ja läski on piiikkasen eri juttu.

Vierailija
18/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ahdistunut olo öisin. Keskellä yötä valvoin tuskaisessa olotilassa.

Ja sitten tuli kuukautishäiriöitä. Mulla on aina olleet säännölliset kuukautiset, joten liitän vaivan vahvasti Prednisoliin. Vuosin kahden viikon välein.

En suostu enää suun kautta syömään kortisonia.

Vierailija
19/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu vielä 7vrk tämä kuuri, pitkittyneen keuhkoputkentulehduksen hoitoon johon liittyy infektioastmaan viittaavaa vinkunaa jne.

Ei mitään huomattavia sivuvaikutuksia ole ollut, olo on parantunut ja energiataso noussut, johtunee enemmänkin olotilan parantumisesta yleensä. Ehkä hieman turvotusta, mutta paljon juomista ja liikuntaa niin lähtee nesteet liikkeelle. Minulla on itseasiassa paino tippunut kilon viikossa kun olen jaksanut paremmin liikkua.

Vierailija
20/26 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen syönyt aika paljonkin, eli cu:n hoitoon just vuoden aikana jouduin syödä neljä tollasta kuuria kunnes löyty korvaava lääke.

turvotusta tuli, eli ns. kuukasvot. Lihosin ehkä5kiloa,mutta ei välttämättä johtunut lääkkeestä, taisin myös syödä kipuihini..

ja muista kalkki tosiaan.