Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mustasukkaisuutta vauvasta..

Vierailija
05.03.2012 |

meidän vauva (ei enää vauva :) 11kk ja mua ahdistaa.. Miehen ja minun vanhemmat koko ajan kärttää vauvaaa hoitoon, jopa yöksi. Imetän vielä, joten se ei ole tullut kysymykseen (en omista pumppua jne). Mua ahdistaa jo valmiiksi se, että pitäisi antaa vauva hoitoon :( Se, että joudun olla hänestä erossa.

ja toisena asiana on se, että kun ollaan varsinkin miehen vanhempien luona,niin olen mustasukkainen vauvastamme ja siitä, että he pitävät lasta sylissään koko ajan. Tietysti ymmärrän tämän ja ihanaa, kun he rakastavat lapsenlastaan, mutta silti. Lapsemme nauttii olostaan siellä ja sekin tuntuu minusta tavallaan pahalta. Mitä jos hän viihtyykin paremmin siellä kuin kotona :( Onko nää tunteet ihan normaaleja?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lapsestasi mustasukkainen? Et omista lastasi, ja jos isovanhemmat hoitavat lasta hyvin, miksi eivät voisi pitää lasta sylissä?

Eikö ole ihanaa saada opient hengähdystaukoa sillä aikaa, kun joku muu pitää lasta sylissä?

Hoitoon, tai ainakaan yöhoitoon ei lasta tarvite antaa, ellet halua. Mutta ehkä voisit vaikka varata kampaaja-ajan, ja antaa lapsen ihan vain pariksi tunniksi hoitoon?

Olisko kivaa, jos lapsi inhoaisi jo nyt isovanhemmilla oloa? Hlauatko, että näin olisi? Jos, niin senkun alat haukkumaan isovanhempia lapselle jo pienestä pitäen, niin et ehkä ikinä saa lasta sinne hoitoon, eikä isovanhemmatkaan huoli..

Vierailija
2/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaiset fiilikset!! En tykkää jättää vauvaa hoitoon. Ja anoppilassa muaki AHDISTAA olla, kun ne koko ajan pitää vauvaa sylissä ja vouhottaa sen ympärillä. Ärsyttävää käytöstä. Hyvähän se on, että ne tykkää, mutta jotain rajaa.

Olen jättänyt vauvan omille vanhemmilleni hoitoon joksikin aikaa, mutta en anopille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti mieli varmaan muuttuu isovanhempien tarjoaman hoitoavun suhteen. Tehkää riittävästi vauvoja, jotta kaikilla halukkailla on hoidettavia

Vierailija
4/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itse olisin kirjoittanut :D eli samaa mieltä. kai se on normaalia.. tai sitten ei ..

Vierailija
5/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon pääsi vasta sitten kun imetys oli loppusuoralla. Nyt nautin kun villi taapero lähtee mummolaan hoitoon. Sanoin aina ettei pääse imetyksen takia. Nätisti kuitenkin, koska arvelin että hoitoapu kyllä kelpaa meille kun lapsi on vanhempi.

Vierailija
6/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko miten onnellisia olette? Teitä ei ole jätetty yksin vaan lapsellanne on hoitajia ja tukijoukkoa yllin kyllin.

Jos ette valita tuen puuteesta niin sitten siitä, että tukea on muka liikaa. Olette minä, minä -ihmisiä! :/ Kyse on lapsesta, jonka hyvinvoinnille on eduksi, että ympärillä on paljon väkeä, joka välittää murustanne.

Vierailija
7/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joitakin voi myös ärsyttää jatkuva hösääminen ja vouhottaminen!!

Vierailija
8/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin repiä vauvan takaisin anopilta, kun hyökkäsi autosta ottamaan sen. Nyt 16 vuoden jälkeen hymyilyttää ;)

Vierailija
9/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin ajatella myös järjellä, että vauvalle on hyväksi olla myös muiden ihmisten seurassa ja oppia tuntemaan ja luottamaan muihinkin ihmisiin kuin äitiin. Ota siis rohkeasti omaa aikaa (jumppa, kampaaja tms.) ja anna isovanhempien hoitaa sen aikaa lasta. Yökyläään ei tarvi mielestäni vielä antaa ihan imetyksenkään takia. Mutta jos pidät vauvaa vain itselläsi, et anna muiden syliin jne. hänestä voi tulla arempi ja takertuvaisempi. Tervettä ja turvallista lapsen sosiaalistamista on just mummojen tai pappojen hoitoon jättäminen.

Kurjalta kuulostaa se, ettei miehen vanhempien anneta olla vauvan kanssa juuri ollenkaan. Onneksi itselläni on vain tyttölapsia, joten aikanaan saan ehkä olla sitten mummina lapsenlapsille eikä tarvi pelätä, että puhunko niille nyt väärin tai pidänkö liikaa sylissä... Eria asia on sitten jos äidin yli tallataan, mutta pelkkä vauvasta höpsähtäminen kuuluu minusta isovanhempien oikeuksiin. Antakaa niiden mummojenkin rakastaa lapsianne, mikä sen hienompaa!

Vierailija
10/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottaa muihinkin.. 8kk ikäisenä mu öapsi ollut ekaa kertaa hoidossa,ja nykyää se on 2,5 niin on ollut monta yötä mummolla ja jatkossakin tulee olee,pelkästää mun työn takia. Miehen vanhempii voi luottaa ,ainakin mulla on mukava anoppi :)

Vierailija
11/11 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottaa muihinkin.. 8kk ikäisenä mu öapsi ollut ekaa kertaa hoidossa,ja nykyää se on 2,5 niin on ollut monta yötä mummolla ja jatkossakin tulee olee,pelkästää mun työn takia. Miehen vanhempii voi luottaa ,ainakin mulla on mukava anoppi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi