Hoitajat! Olisitteko tässä tilanteessa auttaneet heti....
Uhria on puukotettu useita kertoja.
"Hoitajat syöksyivät uhrin avuksi.
Heitä kohtasi järkyttävä näky: verta oli kaikkialla.
- Meillä ei ollut aluksi hanskoja emmekä voineet tehdä juuri mitään. Lähinnä rauhoittelimme naista. Kun saimme hanskat, niin painelimme haavoja verenvuodon tyrehdyttämiseksi."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012030515275919_uu.shtml
Siis odotivatko nuo "sankarit" saavansa kertakäyttöhanskat käsiinsä?!
Itse hoitajana olisin toiminut heti ja alkanut tyrhedyttää verenvuotoa odottamatta hanskoja. Jos on toisen henki kyseessä, ei jäädä suojaimia odottamaan ellein nyt ihan avohaavoja ole omissa käsissä.
Kommentit (8)
mahdollisesti tappavan taudin?
t. sh joka olisi auttanut heti, pistänyt vaikka kaulaliinan väliin, mutta myös paljain käsin
jos ei ole iho rikki. EHkäpä sieltä kyläpaikasta löyty nopiasti tiskihanskat tai jotain, että uhri ei joutunut vuotamaan kuiviin. Luultavasti asiat kävi nopeassa tahdissa. Mutta tosiaan luultavasti olisin itekin keskittynyt ensi tilassa verenvuodon tyrehdyttämiseen. TIlanne on ollut kuitenkin aika järkyttävä, siinä on ollut tappaja täydessä toiminnassa, joten monikaan ei olisi pystynyt ajattelemaan järkevästi tai puuttumaan asiaan millään tavoin, pelon takia. Oli nämä tosi rohkeita naisia silti.
ei tulisi mieleenikään odotella hanskoja..Jos omien käsien kunto hyvä (ei haavoja tms.) niin olisin ottanut paksun tekstiilin, kaulaliinan tai vastaavan ja toiminut taitetun sellaisen avulla. Toki talvella olisi äkkiä saanut talvihanskatkin käyttöönsä..Ei kai nuo luule kumihanskoja hommaavansa tuossa tilanteessa..Pitäisi varmaan ottaa töistä kumihanskat taskuun aina ulos lähtiessä.. :D
on todella rohkeaa mennä raivoissaan puukottavan miehen eteen huutamaan. Koskaan ei tiedä, millainen piripää on kyseessä, jos tollasta tekee. Hatun nosto jo tästä näille hoitajille! Toiseksi, itse ehkä olisin yrittänyt keksiä jotain, millä painaa haavoja, mutta paljain käsin en usko, että olisin sitä lähtenyt tekemään. Hienon työn joka tapauksessa tekivät, kun pelastivat naisen hengen!
Olisin, vaikka en hoitaja olekaan. Satuin kerran paikalle ensimmäisenä kun moottoripyörä ja vanha nainen polkupyörällä kolaroivat. Nainen sai vuotavan haavan päähänsä ja hetkeäkään miettimättä otin taskustani paperin minkä löysin ja painoin haavaa. Siinä kätenikin samalla sotkeutui mutta ei tullut mieleenkään alkaa miettimään saanko jonku taudin! Ja olisin painanut pelkällä kädellä jos muuta ei olisi ollut. Siis KUKA sellaisia ehtii miettiä, jos on jonkun henki kyseessä?!! Vaistomaisesti sitä vaan ryntää paikalle ja tekee mitä voi.
Mulla on usein haavoja käsissä ja siksi en tosiaankaan olisi tehnyt yhtään noita hoitajia enempää.
Turhaan niitä haukutte.
olisin painanu vaikka paksulla froteepyyhkeellä haavoja. Mutta toisaalta aina on helppo arvostella kun ei itse ole paikalla.
t. sh