Onko Tyyne kamalan mummomainen nimi vauvalle?
Se oli oman mummoni nimi ja mietin, antaisinko sen lapselleni.
Kommentit (11)
sen sanoit.
mitäpä jos hän ei olekkaan tyyni ihminen?
tunnen kaksoset Tyyne ja Taimi ja ovat oikein reippaita ja mukavia taaperoita :)
kansainvalisesti. Englantia puhuvat eivat tieda miten lausua nuo y:t.
Tunnen yhden kolmevuotiaan Tyynen ja nimi sopii oikein mainiosti.
mutta vauvoja ne mummutkin on joskus olleet ;P Mun mummoistani löytyy myös Maire, Sofia, Fanny, Hilma ja Sisko. Esim. Sofia syntyi 120 vuotta sitten (ei toki elä enää :D) mutta onko se mummomainen nimi enää?
Ja onhan Sauli ja Vilhokin pappojen nimiä, mutta toisaalta ihan herttaisia pienellä pojalla.
Alle 30-vuotiaat ei ehkä enää tunne Veskun Tyyneä...
Henk. koht. tunnen tosin (isotätini lisäksi) niin monta Tyyne-nimistä koiraa, etten omalleni laittas nimeksi. Mut se onkin vaan mun tuttavapiiri :D
Tyyne ja Aune ovat nimiä, joista tulee aina vanha mummo mieleen, eivätkä jotenkin sovi lapselle, teinistä puhumattakaan. Voisiko Tyyne (tai Tyyni kuten joku ehdotti) olla 2. tai 3. nimi?
Tunsin aikanaan n. 10-vuotiaan Tyynen ja suloinen nimi oli suloisella tytöllä. Voisin harkita omallenikin.
moi oon Tyyne 16v.
pienenä häpesin mun nimeä, koska mulle sanottiin et se on mummomainen. Halusin vaihtaa sen ja halusin et mua kutsutaan mun toisella nimellä.
Nykyisin se on mun mielestä ihan nätti ja omaperänen nimi, mut kuitenki väärin ymmäretty. Plussa Tyynessä on se et se ei tule joka päivä vastaan toisinkuin esim Laura (yhel enkunkurssil oli 4 Lauraa)
Ja te kaikki jotka haukutte mun nimeä ootte ite ihan vitun mummoja. Heräätkää me ollaan 2010-luvulla!!!
Lisäksi täyttää hyvän nimen kriteerit: ei yleinen, mutta kaikki tietää heti miten se kirjoitetaan ja sanotaan!
Tunnen erään 7-vuotiaan Tyynen ja vaikka ei olekaan erityisen tyyni tapaus, nimi on aivan loistava hänelle! Ei toiset lapset sitä ihmettele, nimihän se on siinä kuin Eliaskin. Eliaksia vaan on 4 samalla luokalla!
Meilläkin suvussa Tyyne-nimisiä mummoja ollut. Mutta ei kyllä vielä mielestäni ole muuttunut "hienoksi uudeksi nimeksi". Vähän samaa sarjaa kuin Pentti. Antaisitko pojallesi nimeksi?