Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi TK-lääkärit on niin vihaisia ja ahdistavia, varsinkin nuoret miehet?

Vierailija
11.01.2013 |

Olin vastaanotolla, lääkäri oli niin tiukka ja vihainen että ajattelin lähteä samantien ovesta ulos.

Ei kai kukaan huvikseen läkäriin mene, syytä vähätellään, ollaan kiukkuisen näköisiä, ihan kun olisin tappanut jonkun, tai syyllistynyt johonkin hirmutekoon!

Jos lääkäri heti valmistuttuaan alkaa päreensä polttaa potilaista, niin mikä hänen tulevaisuutensa lainkaan tulee olemaan. Loppuun palaminen on edessä aika nopeasti, jos potilaita ei saisi olla, mutta palkan hän varmasti mieluusti nostaa.

Asun pienellä paikkakunnalla, tk-lääkärien ei tarvitse tehdä kuin kahdeksaa tuntia ja sitten kotiin.

Jos olisi varaa käydä yksityisellä, menisin.

Siellä sentään paremmin huomioidaan potilas, ja joku joskus hymyileekin.

Julkisen puolen hoito tulee muuttumaan rajusti muutaman kymmenen vuoden aikana, todella, kuka uskaltaa lääkäriin mennä!? En varmasti ole ainoa joka näin tuntee.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun tällainen iljettävä nulkki yritti hyppiä silmille, sanoin tyynesti, että "opettele poika käytöstavat ennen kuin rupeat palveluammattiin".

Tuijotin oikein näkyvästi nimensä siitä nimikyltistä ja marssin ulos ja tein valituksen.

Vierailija
22/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono,tyly lääkäri saa kenkää ja mukavat ja ihmisystävälliset lääkärit saavat töitä.Suomessa kun koko yhteiskunta on valtion leivissä ja ostaa valtiolta kaikki palvelut niin kaikki alkaa pikkuhiljaa muistuttaa Neukkulaa, kuten tuo lääkärien käytös.

Taisi osua arvostelu naulan kantaan kun näin tuohduit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lääkäri voi määrätä lääkkeet, sairausloman ja lähettää jatkotutkimuksiin.

Ja sitten suuttuvat kun eivät pääse pätemään, vaan pitäisi kirjoittaa resepti ym ikävää paperi hommaa.

Reseptilääkkeet pitäis saada vapaaksi, nykyään ihmiset sen verran koulutettuja että voivat itsekin homman monasti hoitaa.

Siinä mitään kiukkusta leimasinta tarvita.

Ja vielä epäpätevää leimasinta, potilas ne vaivansa parhaiten monasti tietää, ja mistä paras apu. Tarvii vaan seurustella oikein LL:n kanssa että saa paperit ja kaikki leimat.

Ihan kuin jossain euvostoliitossa.

ole opiskellut itse lääkäriksi, kysyn vaan.

Vierailija
24/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin tehtävä yleensä maailmalla ei ole kirjoitella saikkulappuja ja muita todistuksia.Lääkärin tehtävä ei ole määrätä yskään yskänlääkettä tai nuhaan nenätippoja. Ne pitäisi todellakin saada apteekista ilman mitään pakollisia maksuja. Samoin lääkärin tehtävä ei ole määrätä sitä samaa pitkäaikaislääkettä vaikkapa verenpaineeseen vaan niitäkin pitäisi voida hakea apteekista vapaasti kun kerran tietää mitä tarvitsee.

Lääkärin tehtävä on tehdä potilaalle diagnoosi eli löytää se sairaus jota potilas sairastaa. Potilaan ei tarvitse tietää itse omaa sairauttaan vaan lääkärin tulisi tutkia potilas riittävän kunnolla jotta terveydentila selviää.

Tämä on liikaa noille tylyille TK-pelleille. He eivät liikauta eväänsäkään tutkiakseen potilasta.Mahdollisimman nopeasti ulos ovesta on heidän tavoite. Jos he olisivat vapaassa maailmassa niin kukaan ei menisi heidän luokseen.Järjestelmä ohjaa pakosta heille jonoksi asti potilaita. Siksi he käyttäytyvät niin.

Tällaiset lääkärit sopivat kolhoosin konitohtoreiksi, eivät muualle.

Vierailija
25/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitavat. Mielestäni he tekevät Suomessa juuri sydämestään tätä työtä, ovat vastuullisia, olisin aina heidän potilaansa jos mahdollista.

Vierailija
26/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paskat piittaa potilaasta!!!

Vierailija
27/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska rahat eivät anna myötä. Siksi on aika turhauduttavaa. Tietenkään ei saisi näkyä asiakaspalvelussakaan. Toisaalta suomessa ei paranneta syytä vaan oireita

Lääkärin tehtävä yleensä maailmalla ei ole kirjoitella saikkulappuja ja muita todistuksia.Lääkärin tehtävä ei ole määrätä yskään yskänlääkettä tai nuhaan nenätippoja. Ne pitäisi todellakin saada apteekista ilman mitään pakollisia maksuja. Samoin lääkärin tehtävä ei ole määrätä sitä samaa pitkäaikaislääkettä vaikkapa verenpaineeseen vaan niitäkin pitäisi voida hakea apteekista vapaasti kun kerran tietää mitä tarvitsee. Lääkärin tehtävä on tehdä potilaalle diagnoosi eli löytää se sairaus jota potilas sairastaa. Potilaan ei tarvitse tietää itse omaa sairauttaan vaan lääkärin tulisi tutkia potilas riittävän kunnolla jotta terveydentila selviää. Tämä on liikaa noille tylyille TK-pelleille. He eivät liikauta eväänsäkään tutkiakseen potilasta.Mahdollisimman nopeasti ulos ovesta on heidän tavoite. Jos he olisivat vapaassa maailmassa niin kukaan ei menisi heidän luokseen.Järjestelmä ohjaa pakosta heille jonoksi asti potilaita. Siksi he käyttäytyvät niin. Tällaiset lääkärit sopivat kolhoosin konitohtoreiksi, eivät muualle.

Vierailija
28/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tavannut kuin ystävällisiä lääkäreitä. Ehkä mä olen itsekin ystävällinen ja en yritä kinuta antibioottia kausiflunssaan tai rutise olemattomia vaivoja joka viikko...

Vierailija
29/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on vihaisista lääkäreistä, molemmat naisia ja gynekologeja. näyttävät juuri siltä, että olen vähintään kansanmurhaan syyllistynyt ja kehtaan vielä vastaanotolle tulla.

lisäksi kun sain keskenmenon tapasin kätilöopistolla niin vihaisen kätilön, että oksat pois. näytti raivostuneelta ja puhui mulle todella vihaisesti. olin surullinen ja hiljainen, en vaativa potilas edes.

en ymmärrä miksi.

ystävällsiä venäläislääkäreitä olen tavannut myös ja yhden virolaisen lääkärin, joka oli todella huolehtivainen.

mikähän on suomessa mennyt pieleen koulutuksessa.

Vierailija
30/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen enemmän kiinnostunut lääkärin tieteellisestä ammattitaidosta, saa olla miten vihainen tai tiukka tahansa, kunhan ei päälle käy ja kommunikaatio onnistuu.

Lääkärikin on ihminen ja erittäin poikkeuksellisessa ammaatissa.

Mutta jos tiukoista lääkäreistä puhutaan

niin armeijassa oli kyllä aika mielenvikainen tapaus, ulkomaalainen sukunimi, en muista mistä maasta. Kuulemma oli kerran koko yksikkö porttikiellossa, ei halunnut ottaa vastaan.

Vierailija
31/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ovat niin potilaan yläpuolella, kun tietävät kaiken.

Vierailija
32/45 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on fakta! Tervehtiminen, silmiin katsominen, potilaan kuuntelu/ymmärtäminen ja auttamisen halu kuuluu todellakin lääkärin vastaanottotilanteeseen. Kyllähän kyseessä on rankka, vastuullinen ja kiireinen duuni ja joskus varmaan hermot säpäleinä lääkäreilläkin, mutta ei sitä saa näyttää potilaalle KOSKAAN. Kamala olo tulee siitä, jos vaikka kaupan kassa näyttää nyrpeää naamaa, mutta vielä pahempi olo, jos sairaana menet lääkäriin ja lääkäri käyttäytyy näin.

Sairaalassa itse työskentelevänä näen aina silloin tällöin näitä todella omahyväisiä ja törkeitä lääkärinalkuja, jotka eivät tervehdi edes henkilökuntaa (paitsi ylilääkäriä) saati sitten potilaita.

Vierailija
33/45 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne tollasia yksityiselläkin jos maksusittoumuksella

Vierailija
34/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat ison palkan vaikka vihaavat potilaita ja työtään.

Vierailija
35/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan persuideologian pilaamia.

Vierailija
36/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa oli kyllä tosi tympeät lääkärit.

Vierailija
37/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa TK lääkäreistä on kyllä minusta ollu asiallisia. Muutaman kanssa oli vähän kielimuuri ongelmaa mutta hyvin siittäki selvittiin. Vain yksi nuori suomalainen naislääkäri jäi mieleen todella tympeänä ja oli haluton auttamaan.

Vierailija
38/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas nuoremmat lääkärit ovat pääsääntöisesti mukavia. Miehet varsinkin. Vanhemmat naiset ja miehet ovat olleet kamalampia. Toki poikkeuksia on suuntaan tai toiseen. Ja ei aina ole silläkään väliä onko yksityinen vai tk. Olen saanut todella törkeää palvelua yksityisellä kun menin äänihuulien tähystykseen. 

Vierailija
39/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotka on nyt päässeet hoitamaan "heikompaa ainesta".

Samanlaiseen nulkkiin törmäsin Töölön sairaalassa ja Meilahden sairaalassa eräs neitilääkäri ei suvainnut edes neuvoa käytävällä eteenpäin, kun on kuulemma lääkäri, eikä mikään yleisönpalvelija.

Olen aina neuvonut eteenpäin jos vain osaan kun Meilahti on aika sokkeloinen paikka. Päivystyksessä tai osasolla olen vettäkin antanut potilaalle mutta ruokaa tai kännykkälaturia en lähde etsimään vaan sanon potilaan hoitajalle että tällaisia toivomuksia potilaalla on. T: Lääkäri

Vierailija
40/45 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kerjäämään hymyjä baariin ja anna lääkärin keskittyä terveydenhuoltoon.