Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävätkö lapsettomien fb-päivitykset, tyyliin "Tutkimus: Lapsettomat onnellisimpia"

Vierailija
04.03.2012 |

tai afterwork skumpalla, VIP-bileissä jne. Monta kertaa viikossa. Tällainen jatkuva itsensä korostaminen ja sinkkuelämän/ lapsettomuuden hypetys tuntuu siltä, että yritetään vain uskotella elämän ja tilanteen ihanuutta myös itselleen.

Vai oikeasti, voiko joku yli 30-v oikeasti nauttia baareissa olemisesta vähintään 3 krt viikossa?? Sama meininki jatkuu kohta jo kolmattakymmenettä vuotta!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään lukea ihan kaikenlaisia päivityksiä, linkkejä, kuvia jne. Siksi olenkin Facebookissa.

Vierailija
2/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on lapsia, paitsi yksi tuttu joka ei mitään päivittele. Ei siis tarvitse vetää herneitä nenään puolin eikä toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareja en kyllä kaipaa.

-nm. ikävä kyllä kaksi lasta-

Vierailija
4/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsia on onnellisimpia vanhuksina. Sitä odotellessa..

Vierailija
5/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsia on onnellisimpia vanhuksina. Sitä odotellessa..

Vierailija
6/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muita sellaisia riemuja jotka hänen elämäntilanteeseensa mahtuvat mutta mun ei.

Sen sijaan mulla on yksi lapseton fb-kaveri, jonka kommentit vähän ahdistavat, koska ne tuntuvat jotenkin ivallisilta tai joskus jopa vihaisilta. Hän on vapaaehtoisesti lapseton, joten kateudesta ei ole kyse, mutta syystä tai toisesta hän tuntuu oikein kaivelevan joka asiasta jotain omaa lapsettomuuttaan korostavaa kirjoitettavaa.

Esim.

jonkun päivitys: "Voi ei, nyt jo kuopuskin oksentaa, mitenköhän selvitään ensi viikosta."

lapseton kommentoi: "Parempi etten sano mitään. Vaahtokylpy ja samppanjalasi odottavat... :D"

Vierailija
7/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapseni sen verran vanhempana etta biletyskiintioni oli jo taynna. Enka kadehdi lapsettomia, ennemminkin painvastoin...

Vierailija
8/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä nähnyt kenenkään linkittävän tuollaista tutkimusta seinälleen. Mulla on siis kavereina pääasiassa kaltaisiani kolmekymppisiä, lapsettomia kaupunkilaisia. Afterworkskumppaa joskus joku juo (hitto, teen sitä joskus itsekin!) mut en mä kyllä ajattele että ne ihmiset on joka päivä töiden jälkeen kilistelemässä.

Vähän ot mutta mua kyllä ärsyttää että ihmiset ilmeiseti oikeesti luulee et lapsettomat pörrää baareissa koko ajan.

Vierailija
9/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on sinänsä erillaisia, joten en varsinaisesti jaksa ärsyyntyä mistään. Jos ärsyyntyisin, niin ärsyyntyisin ihmisistä, jotka pitävät omaa elääntapaansa niin oikeana, etteivät muut saisi kommentoida omaansa - tyyliin minulla on lapsia, muut eivät saa kertoa olleensa baarissa, koska se ärsyttää minua.

Jos ihmiset jakavat esim. FB:ssä elämän pieniä sattumuksia, niin ne ovat niitä, joita heille sattuu - ja kyllä, ne riippuvat elämän tilanteesta. Jos joku haluaa keskustella onnellisuudesta, niin miksei - eihän sekään aihe mikään tabu saa olla.

Vierailija
10/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin "Tutkimus: Lapsettomat onnellisimpia" tai afterwork skumpalla, VIP-bileissä jne. Monta kertaa viikossa. Tällainen jatkuva itsensä korostaminen ja sinkkuelämän/ lapsettomuuden hypetys tuntuu siltä, että yritetään vain uskotella elämän ja tilanteen ihanuutta myös itselleen.

sellaisesta lukijasta, joka ei itse voi samastua aiheeseen.

Jos tätä palstaa on uskominen, niin yhtä lailla lapsellisetkin voi hehkuttaa päivästä toiseen tavalla elämäänsä, joka ulkopuoliselle tuntuu haetulta: "Nico-Petterin kanssa Prismassa ja sen jälkeen kotiin tekemään hyvää ruokaa, nams nams" "Nico-Petteri jaksoi olla monta tuntia pulkkamäessä ja nyt maistuu meille kuuma kaakao, ihanaa!"

Kyse siis ihan samasta hehkuttamisesta, kai lapsetonkin voi kysyä, mitä hehkuttamista on kaikenmaailman kauppareissuissa ja ulkoiluhetkissä.:)

Mutta en siis meinannut kommenttiani millään pahalla, olen itse lapseton ja lapsellisten fb-kaverien päivitykset ovat kivoja ja varsinkin tutuista lapsista haluaakin tietää, oliko pulkkamäkireissu kiva.:)

Vierailija
11/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka muistin tosi hehkeinä, vähän itseäni vanhempina. Nyt monet heistä bilettävät edelleen 3 krt viikossa ihan kunnolla, vaikka käyvätkin töissä. Ovat noin 35 v.

Lapsia ei ole, ei taida olla miehiäkään. Osa on todella vanhentunut, laittavat itsensä niin överiksi haukoiksi. SIinä omassa muijaporukassaan ovat tsempanneet toisiaan niin, että jutut ovat roiseja, suorastaan haistattelevat, jos joku reppana pöytää eksyisikin. Eipä ihme, ettei seuraa löydy.

Ja sitten valomerkin jälkeen vongataan baarin ovella kännissä. Kaamea näky, sanoisin.

Ja sit fb:iin tietty pakollinen päivitys tyyliin: "VIPPI-puolella hyvässä seurassa" Pitäis päästä kuvaamaan se valomerkin jälkeinen vaihe joskus..

Vierailija
12/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee aina välillä. Yksi tyyppi on kehittänyt hirveän angstin siitä, kun fb arpoo hänen seinälleen esim. kerhotossumainoksia. Se on jotain ihan kauheaa, että niitä räkänokkien tossuja näkyy hänen seinällään. Tuollaiset ärsyttää.

Vierailija
13/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sä tiedät että ne haistattelee jos joku eksyy niiden pöytään tai että valomerkin jälkeen ne on ovella vonkaamassa kännissä ku käet? Ei millään pahalla, mutta sun tilitys kuulostaa melko kateelliselta ja katkeralta..

jotka muistin tosi hehkeinä, vähän itseäni vanhempina. Nyt monet heistä bilettävät edelleen 3 krt viikossa ihan kunnolla, vaikka käyvätkin töissä. Ovat noin 35 v.

Lapsia ei ole, ei taida olla miehiäkään. Osa on todella vanhentunut, laittavat itsensä niin överiksi haukoiksi. SIinä omassa muijaporukassaan ovat tsempanneet toisiaan niin, että jutut ovat roiseja, suorastaan haistattelevat, jos joku reppana pöytää eksyisikin. Eipä ihme, ettei seuraa löydy.

Ja sitten valomerkin jälkeen vongataan baarin ovella kännissä. Kaamea näky, sanoisin.

Ja sit fb:iin tietty pakollinen päivitys tyyliin: "VIPPI-puolella hyvässä seurassa" Pitäis päästä kuvaamaan se valomerkin jälkeinen vaihe joskus..

Vierailija
14/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meiningin ja olen kyllä aiemminkin huomannut, miten yli 30-v naiset vaikuttavat baareissa todella epätoivoisilta loppuillasta.

Vitsi kun tajuaisivat, että olisivat varmaan miestenkin mielestä paljon kiinnostavampia vähän erilaisella tyylillä.

Vierailija
15/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, en ymmärrä noita, kun jaksaa. mulla on niin hyvin, kun on lapset ja saan niiden kanssa käydä pulkkamäessä ja en ymmärrä noita baareissa pyörijöitä.

Meillä on 4 tytön porukka, nähdään n kerran vuodessa. Tuorein äiti arvosteli ainoaa lapsetonta ja selitti kuinka paljon menee baarissa rahaa jne. Ystävämme on aika näyttävän näköinen nainen, ei hän ole 15 vuoteen montaakaan drinkkiä itse joutunut ostaa, seuraa on, mutta yleensä jutut loppuu parin kk päästä, kun ystävääni alkaa yököttää. Tämä tuore äiti ostaa lapsilleen uusinta ja hienointa koko ajan, itse pukeutuu vanhoihin riepuihin. Lapseton taas satsaa itseensä, merkkilaukkuja kaapillinen, samoin korkkareita jne jne.

Heidän elämänsä on täysin erilaista, kumpikin ovat tyytyväisiä valintoihinsa. Lapseton ei ikinä arvostele tätä äitiä, mutta toisinpäin tapahtuu, aivan liian usein, kuten tässäkin.

Jokainen tekee omat valintansa ja sen mukaan mennään.

Mene sinä ap pyyhkimään niitä kakkavaippoja ja anna lapsettomien potea krapulaansa.

Vierailija
16/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällainen jatkuva itsensä korostaminen ja sinkkuelämän/ lapsettomuuden hypetys tuntuu siltä, että yritetään vain uskotella elämän ja tilanteen ihanuutta myös itselleen"

-Mikä ihme siinä on niin hankalaa uskoa, että joku rakastaa omaa elämäänsä VAIKKEI siihen kuulu samoja juttuja kuin sun elämään??

"Vai oikeasti, voiko joku yli 30-v oikeasti nauttia baareissa olemisesta vähintään 3 krt viikossa??"

-Kyllä, voi. Usko tai älä, ihmiset nauttii eri asioista. Jotku tykkää mennä ja tavata uusia ihmisiä jatkuvasti, jotku tykkää oleskella kotona ja perustaa perhettä/hoitaa kotia. Tuo ei todellakaan ole mitään itsensä ja elämänsä hienouden korostamista, sen enempää kuin sinun mahdolliset "käytiin laskemassa mäkeä lasten kanssa, ihanaa kun meidän Riinakin on jo niin iso tyttö!"

Miksi ihmeessä olet ystävä sellaisten kanssa, joiden onnesta et osaa iloita?? Mikset voi hyväksyä tosiasiaa että ihmiset saavat ilonsa eri asioista.

T. äiti jonka ystäväpiiriin kuuluu niin lapsettomia, kuin muitakin mammoja.

Vierailija
17/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa heistä on tahtomattaan lapsettomia huolimatta siitä mitä puhuvat muille. Osalla ei puoliso halua lapsia ja yrittää sitten pitää omaa jaksamista yllä löytämällä hyviä puolia elämästään. Osa taas nauttii ihan oikeasti siitä, että saa olla ilman lapsia. Eikä se tarkoita etteikö voisi olla nyt tai joskus myöhemmin hyvä vanhempi. Jo pelkästään se, että asia korostuu hänen päivityksiissään viittaa siihen, että asia askarruttaa häntä jollakin taholla.

Silloin kun lapset ovat pieniä ja on väsynyt saattavat nämä jutut kirpaista äitilukijoita. Joskus kun olis mukava vaan potea flunssa rauhassa tai nukkua pitkään. Kuitenkin tiedostaa, että lapset antaa niin paljon, että ei vaihtaisi heitä mihinkään toisenlaiseen elämäntilanteeseen. Uskon, että kun lapset ovat isompia nämä päivitykset eivät enää tuo tunteita kovin voimakkaasti pintaan. Ehkä juurikin ajatuksen, että toivottavasti halutessasi joskus voit myös saada lapsia. Ja ehkä pienen myötätunnon tunteen, joka on vain oman pään sisäistä ajatusta siitä kuinka hienoa omien lasten saanti on ollut ja että sitä ei koskaan mikään pysty voittamaan. Kun väsymys ja omanajan puute helpottaa, niin et enää ehkä kiinnitä huomiota näihin ollenkaan. Nautimaan me lapsiemme kanssa elämästä ja toivotaan, että lapsettomat löytävät kaikkea ihanaa omasta elämästään. Onnelliset ihmiset on parasta mitä voi toivoa!

Vierailija
18/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai afterwork skumpalla, VIP-bileissä jne. Monta kertaa viikossa. Tällainen jatkuva itsensä korostaminen ja sinkkuelämän/ lapsettomuuden hypetys tuntuu siltä, että yritetään vain uskotella elämän ja tilanteen ihanuutta myös itselleen.

Vai oikeasti, voiko joku yli 30-v oikeasti nauttia baareissa olemisesta vähintään 3 krt viikossa?? Sama meininki jatkuu kohta jo kolmattakymmenettä vuotta!

Onko nämä pelkkiä nicopetterin kakkapukluja sisältävät päivitykset sitä, että yrittää vakuuttaa itseään oman elämänsä hienoudesta? Ap on kyllä aika asiaton tyyppi, mä en oikeasti ymmärrä miten ihmeessä lapsistaan onnellisia mammoja voi näin paljon rasittaa lapsettomien naisten elämä???

Vierailija
19/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lapseton saa päivittää?

Vierailija
20/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs sitten lapselliset, jotka hehkuttaa jotain potalle oppimisia ja ensimmäisiä askeleita? Yritetään vain uskotella elämän ja tilanteen ihanuutta myös itselleen :)